AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #1 Skrevet 10. desember 2012 Jenta vår fyller to på fredag. Jeg vil gjerne feire henne med masse barn til stede. Samboeren min gidder ikke riktig, hun vil helst bare feire med vennefamilier (hvor det er bare litt eldre eller mye yngre barn), om det blir noe i det hele tatt. Så jeg tenker det hadde vært kjekt å invitere barnehagebarna hit. Slik jeg har skjønt det er det uvanlig ved 2-årsdagen? Noen som har erfaringer her? Og så lurer jeg jo på hvordan vi kan sysselsette barna. Finne en gryte med kokespade i hånda og bind for øyne er vel kanskje akkurat passe? Hvilke andre leker passer for barn i den alderen? Tenker også pølser og kake, og da går jo tiden fort. 2t holder jo. Anonym poster: 5d1f5b531631949970eeb799d2a17d6e
Concertina Skrevet 10. desember 2012 #2 Skrevet 10. desember 2012 Jeg er på linje med samboeren din. Synes det er unødvendig å skape "invitasjons-press" i barnehagen fra de er 2 år. I vår barnehage inviterer man ikke før de er 4-5 år, og det holder. Når de er 2 år så leker de jo stort sett bare ved siden av hverandre, ikke så mye med hverandre, og de aner jo heller ikke hva de går glipp av. 2
Brunhilde Skrevet 10. desember 2012 #3 Skrevet 10. desember 2012 Du får kanskje et plassproblem, for 2-åringene kan ikke komme alene i bursdag. Må si at jeg også er på linje med samboeren din - om du arrangerer bursdagsselskap som du skisserer, så tror jeg det er mer for å tilfredsstille deg selv og dine behov enn det er for å glede bursdagsbarnet. 3
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2012 #4 Skrevet 10. desember 2012 Syns det er helt undøvendig med (barnehage)barn i en 2 års dag. Det holder med familie. Her blir det full barnebursdag først til neste år, når eldste blir 5.
kulu-kulu Skrevet 10. desember 2012 #5 Skrevet 10. desember 2012 2 år er tidlig ja . Jobber i bhg (småbarn) og har gjort det noen år , aldri opplevd at noen på småbarn inviterer eller blir invitert i barnebursdag.Ville ventet til hun iallefall begynner på storbarns . Mine barn begynte vel da de var 3-4 år
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #6 Skrevet 10. desember 2012 Om du skal invitere 2 åringer i bursdag, må du regne med at mammaene og pappaene deres også skal være med Mye av grunnen til at jeg venter med å feire til min blir 4-5. Da kan de tisse på do selv også. Anonym poster: f40a65e75527e0649542c64accea2236
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #7 Skrevet 10. desember 2012 Takk for gode svar! Tanken var å ha med en forelder per barn. Jeg synes jo også det høres slitsomt ut og kunne godt tenke meg å la være. Men jeg er ganske sikker på at det hadde vært fint for henne å bli gjort stas på... Ingen som begynte i den alderen? Må vel kanskje la være å arrangere noe da... Anonym poster: 5d1f5b531631949970eeb799d2a17d6e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #8 Skrevet 10. desember 2012 Ville satset på en koselig dag for toåringen med familie eller vennefamilier på besøk. Da blir det litt mer ro over det hele, og hun kan bli gjort mer stas på. Tror en gjeng toåringer ville føles som en travel lekeplass med gråt og kaos - og et bursdagsbarn som drukner litt i mengden. Hos oss begynner de når de er tre, og inviterer bhg-barn. Ennå er det såpass tidlig at det ikke er mye leking med hverandre, og noen av barna henger stort sett bare i armene på foreldrene sine... Anonym poster: e9cf9a49791bbe89f3d094a6421632bc
ice Skrevet 10. desember 2012 #9 Skrevet 10. desember 2012 Enig med de andre, barnehagebursdag for en gjeng 2-åringer er unødvendig. Vi drøyde til 4-årsdagen med vår eldste og det holdt i massevis. Har ei hjemme som blir to på nyåret og jeg tror at en tilstelning med masse barnehagebarn etter en dag i barnehagen hadde blitt mer slitsomt (både for henne og for oss) enn det hadde vært kos.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #10 Skrevet 10. desember 2012 En 2-åring er alt for liten til å synes det er stas med barnebursdag kontra en familiebursdag. For meg høres det forferdelig slitsomt ut, både for barn og voksne. Jeg hadde nok ikke latt min 2-åring å i et slikt selskap, jeg kan ikke se for meg at det skulle vært noe kjekt for henne. Og ikke minst for meg som måtte følge... Anonym poster: c31609d1f286cf6c516cafb03709c9ce
tingeling Skrevet 10. desember 2012 #11 Skrevet 10. desember 2012 Vi inviterte masse unger når eldste ble to. Helt mislykket siden bursdagbarnet fikk noia av alle dom ville ta lekene hans. Til barn nr to inviterte vi to venner fra barnehagen ( pluss foreldre) , dvs barnets venner , ikke våre. Det var veldig vellykket. Ikke noe opplegg. Hadde lite bord til barna og masse skåler med liten mat ( veldig stas).
Marwel Skrevet 10. desember 2012 #12 Skrevet 10. desember 2012 Har ikke barn selv, men har flere venner med barn. En familie tilbringer jeg en del tid med og har sett hverdagen deres. For det første er dagene travle nok som de er, om ikke barna skal tilbringe ettermiddagene i selskap x-antall ganger i året der forelder må være med. For begynner dere med det "må" de andre gjøre det også. For det andre så legger jo barna seg tidlig i den alderen, og man rekker ikke ha det på en ukedag, noe som gjør at det nesten må bli slik at en helgedag går bort. For det tredje så er det straks jul. Folk er travelt opptatt med juleforberedelser og kan ikke tenke meg at en bursdag fullt av toåringer er noe folk orker å ta seg tid til.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #13 Skrevet 10. desember 2012 Finne en gryte med kokespade i hånda og bind for øyne Anonym poster: 5d1f5b531631949970eeb799d2a17d6e Anonym poster: 2a72a7d212b576442269072ee0302cbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå