AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #1 Skrevet 10. desember 2012 Skal handle noe på nettet for 350 kroner. Er det noen som vet hvor mye ca jeg vil måtte betale i toll/mva (eller hva det nå er) for dette? Er snakk om sminke og hudpleie produkter. Anonym poster: dd09d9a3684e2966cf2cc489e4a9ec36
-Jiinxs- Skrevet 10. desember 2012 #2 Skrevet 10. desember 2012 http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564 Var den jeg fikk opp da jeg googlet.
Kamikatze Skrevet 10. desember 2012 #3 Skrevet 10. desember 2012 Hvis 350 kroner er vareprisen, er den over 200-kronersgrensen og du betaler merverdiavgift av kjøpesummen pluss fraktkostnadene (kjøpesum+frakt/4.5). Den er under 500 kr og du skal trolig ikke betale toll. Du kan velge å fortolle pakken selv, eller la ekspeditøren ta jobben for deg. Posten tar litt over hundringsen - tror det var rundt 116 kr. Og det er det verdt, synes jeg. Altså regnestykket over for MVA pluss 116kr. Hvis ikke dette blir på øret, er det ikke mange tierne i forskjell. Har du betalt utenlandsk moms, kan du i mange tilfeller få det refundert hvis du skal betale norsk. Dette bør du avklare med selger først.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #4 Skrevet 10. desember 2012 De fleste varer er tollfrie, men du må betale norsk moms og gebyr for forenkla fortolling. Når varen har en verdi på mellom 200 og 1000 kr så gjør posten forenkla fortolling for deg, det koster 125 kr. Det koster det samme å gjøre forenkla fortolling selv. Tollvesenet har innvilget Posten tillatelse til å forenkle den lovpålagte tollbehandlingen av sendinger til privatpersoner med verdi mellom NOK 200-1000,- Dette innebærer at: • du henter sendingen på utleveringsstedet ditt • du betaler avgifter og forenklet tollbehandlingspris ved utlevering • du slipper å oppgi ditt fødselsnummer • du slipper fordyrende og forsinkende ekstraarbeid Les mere her: http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling/fortolling-privat#faq-forenklet-fortolling Anonym poster: 769e2bec44caf6ff3c2142539f384a3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå