Gå til innhold

Brudekjole på finn.no - for godt til å være sant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kom over denne annonsen på finn.no. Fantastiske kjoler til kjempe pris. Er dette for godt til å være sant? Jeg har kjøpt brudekjole, men en av disse fristet jo veldig til en slik pris.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=37514287&price_to=3100&productCategory=171&mainCategory=71&areaId=20061&from_view=search

Anonym poster: 9fee39acb0db213d0cf1432694aa27f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har en annonse til liggende ute, som jeg har sendt mail på. Jeg har spurt om kjolen er på lager, og om det er mulig å komme å prøve den. Venter spent på svar. Men det kan jo hende han bestiller kinastoff, får noen til å sy etter mål, og sender de ferdig til norge. Kanskje han tjener 500 på hver kjole, så kanskje det er det er det han jobber med. :-P

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Dette er en Morri Lee kjole til rundt 14 000,- det er ikke sjangs i havet for at dette er en ekte modell. Det er dessuten på kanten til svindel å betale over 2000,- for en copy.

Dessuten er ikke den kjolen du får samme kjole som du ser på bildet og forelsker deg i. Enkle løsninger og hastverkarbeid kan aldri komme opp mot en kjole av denne standarden. :)

• Liker 1
Skrevet

Det står jo ikke at det er originale kjoler, så disse er nok kopier som syes i Kina e.l. tipper jeg. Om du finner en kjole du liker, og du synes kvaliteten er bra så hvorfor ikke, men jeg ville ha vært litt skeptisk.

Skrevet

Her ville jeg vært særdeles skeptisk ja... Veldig mye merkelige skrivefeil i "beskrivelsene" av kjolene, og bildene er jo originalbildene til de som faktisk produserer disse kjolene. Jeg ville i det minste kreve å få komme og se på, kjenne på og prøve på kjole før jeg i det hele tatt vurderte dette (og jeg ville tatt med meg minst én venninne, eller aller helst kompis, til prøvingen).

Virker det for godt til å være sant, er det nesten alltid det - iallfall i slike sammenhenger.

• Liker 1
Skrevet

Fikk svar på mailen istad, og jeg tenkte nå uansett at jeg skulle reise å se hva de har og hva slags kvalitet det er på prisen er bra, og innenfor mitt budsjett som jeg hadde basert meg på å kjøpe brukt.

Her er forresten svaret:

Hei vi solgte den vi hadde i denen størrelsen, men vi kan ta mål av deg om du vil så bestiller vi ny skreddersydd så blir den akkurat passelig, den har samme fasong som de andre aline kjolene men er litt stiligere i skjørtet:)Vi har fler egode tilbakemeldinger og referanser på kjolene, og vi garanterer 100% kvalitet, og har 7 dager retur rett selv på skreddersydd. Du kan også henet eden hos oss når den er ferdig, og prøve den først for å se alt er ok.Vi har leverings tid på denne kjolen på 2-3 uker kun. De blir sydd i Norge av proffesjonelle skreddere på vestlandet. Og det er topp tilbud en kort stund nå. Du må gjerne komme å se de andre kjolene vi har for å se vår gode kvalitet. tlf: 99516007

Lise&Siri

Skrevet

"De sys i West Europa." Haha, neppe.

Og hvem har syv dagers retur på skreddersydde kjoler? Ingen brudesalonger har det engang.

Nei, hadde holdt meg langt unna.

Anonym poster: 38ada30f23c6d379a2dc66bf032e076f

• Liker 1
Skrevet

Kjolene på bildet koster IKKE 2290 kr eller hva det var!!!

Hvis det går an og få gode kopier til den prisen er ikke miraklenes tid forbi hvertfall. Men hvis du drar for å se, så rapporter gjerne om opplevelsen fjollefrua. :)

Skrevet

Fikk svar på mailen istad, og jeg tenkte nå uansett at jeg skulle reise å se hva de har og hva slags kvalitet det er på prisen er bra, og innenfor mitt budsjett som jeg hadde basert meg på å kjøpe brukt.

Her er forresten svaret:

Hei vi solgte den vi hadde i denen størrelsen, men vi kan ta mål av deg om du vil så bestiller vi ny skreddersydd så blir den akkurat passelig, den har samme fasong som de andre aline kjolene men er litt stiligere i skjørtet:)Vi har fler egode tilbakemeldinger og referanser på kjolene, og vi garanterer 100% kvalitet, og har 7 dager retur rett selv på skreddersydd. Du kan også henet eden hos oss når den er ferdig, og prøve den først for å se alt er ok.Vi har leverings tid på denne kjolen på 2-3 uker kun. De blir sydd i Norge av proffesjonelle skreddere på vestlandet. Og det er topp tilbud en kort stund nå. Du må gjerne komme å se de andre kjolene vi har for å se vår gode kvalitet. tlf: 99516007

Lise&Siri

Too good to be true, dessverre. Ville holdt meg unna.

Skrevet
De blir sydd i Norge av proffesjonelle skreddere på vestlandet.

Hvor lenge holder du en norsk profesjonell skredder i drift med 2300,- ? :P
  • Liker 3
Skrevet

Blir litt overrasket over at de sier i mailen at de blitt sydd på Vestlandet og i West Europa (uten å spesifisere) i annonsen. Blir nok ikke kjole derfra med mindre fjollefrua kommer tilbake og rapporterer om nydelige kjoler :-) gi beskjed etter du har vært der da...

Skrevet (endret)

Hvor lenge holder du en norsk profesjonell skredder i drift med 2300,- ? :P

Og med all den rettskrivingen da! :ironi:

Edit: feil ironi-flagg!

Endret av adele.bethune
Skrevet

ja jeg har sendt en mail til med spørsmål om hvor de holder til så jeg kan ta meg en tur :P

Skal gi tilbakemld :D

Skrevet

Blir nok ikke kjole derfra med mindre fjollefrua kommer tilbake og rapporterer om nydelige kjoler :-)

Det burde nok mer enn én rapport til før man godder å bruke tid og penger på noe sånt også. Jeg har sett endel eksempler på bruder som er såååå fornøyd med den nyyyydelige kjolen sin - som både er dårlig sydd, dårlig tilpasset og er i sånn billig plastsatengstoff. Det er nok ikke alle som har den kritiske sansen når det gjelder stoff- og sømkvalitet. Ikke at jeg på noen måte insinuerer at det gjelder TS altså, det vet jo jeg ingen verdens ting om. Men en god tilbakemelding betyr ikke nødvendigvis at det er kvalitet.

Anonym poster: 9553b783fbd6a02f8f03ebf04e62a971

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Det burde nok mer enn én rapport til før man godder å bruke tid og penger på noe sånt også. Jeg har sett endel eksempler på bruder som er såååå fornøyd med den nyyyydelige kjolen sin - som både er dårlig sydd, dårlig tilpasset og er i sånn billig plastsatengstoff. Det er nok ikke alle som har den kritiske sansen når det gjelder stoff- og sømkvalitet. Ikke at jeg på noen måte insinuerer at det gjelder TS altså, det vet jo jeg ingen verdens ting om. Men en god tilbakemelding betyr ikke nødvendigvis at det er kvalitet.

Anonym poster: 9553b783fbd6a02f8f03ebf04e62a971

Helt enig! Det er utrolig hva noen kan skryte opp i skyene av BÅDE brud og de som skal bevare bakkekontakten i bryllupet. :enig:

Jeg må bare holde meg langt unna å snakke om disse kopi-kjolene fordi det er godt mulig at jeg tråkker midt i salaten når jeg skal si noe.

• Liker 1
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Hej!

Är det någon som har beställt en kjole från dem och har erfarenhet om hur kjolen blev?

Jag har nämligen varit och prövat en, jag tyckte personligen att den var fin och upplevdes inte som "billig".

Jag har inte betalat för kjolen än, men måste betala halva summan innan den sys till mig som en försäkran (eftersom de betalar hela summan till skräddarna).

Är också lite osäker på om de är något att lita på, men 1500 kr är inte så mycket pengar, så kanske jag bara ska chansa?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...