Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å ta master i enten revisjon eller siv øk og lurer på hvor krevende master er i forhold til bachelorgraden?

Anonym poster: c7714e3ab871f7101a42041e1bcafd37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst litt mer pensum per studiepoeng. Du må regne med å bruke litt mer tid til å jobbe med stoffet, og det er også mer tilleggspensum i form av vitenskapelige artikler og essay. Det kommer jo selvfølgelig helt an på hvilket lærested du kommer fra, noen bruker dette aktivt på bachelornivå også, andre igjen baserer seg utelukkende på pensumbøker.

Et anne poeng er hvilken spesialisering du ser for deg. Finans er regnet som det kvantitativt tyngste, sammen med samfunnsøkonomi. Revisjon vet jeg ikke så mye om, men kan tenke meg at dette er litt mer puggstoff, fokus på lovanvendelser (regnskapsloven), og generelt mye terping på forskjellige deler av bokføring, årsregnskap, og regnskapsavslutning (Balanse, Resultatregnskap, kontantstrøm, noteopplysninger mm.)

Når det er sagt, hvis du oppfyller karakterkravende til å ta master, som vel ligger på 3.5 - 4.2 litt avhengig av om det er snakk om høyskole, BI, eller NHH, har du ingen grunn til å frykte. Er du motivert og gjør det du skal, kommer det til å gå helt fint. Jeg vil virkelig anbefale å ta master, da disse to årene kommer til å være den beste investeringen du gjør. Mulighetene i yrkeslivet blit så uendelig mye større med masterpapirer, for ikke å snakke om en lønnsutvkling du ikke er i nærheten av med bare bachelor!

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det å kombinere master med feks halvtids jobb?

Skrevet

Det er ingen her som kan si noe om din arbeidskapasitet. Det kommer an på hvor sterk faglig du er, og hvor slitsom jobben din er også.

Anonym poster: 22b70d0b5e308a6b08f810555b3a7c7b

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen her som kan si noe om din arbeidskapasitet. Det kommer an på hvor sterk faglig du er, og hvor slitsom jobben din er også.

Anonym poster: 22b70d0b5e308a6b08f810555b3a7c7b

Det er jeg fullstendig klar over :) men det er kanskje noen her inne som har erfaring med å prøve det eller kjenner noen som har prøvd og hvordan de opplevde det?

Lurer spesielt på akkurat disse 2 master studiene, siden jeg feks har venninner som har tatt master ved siden av full jobb, men da er det andre mastere enn disse.

Skrevet

Å ta en master over 5 år med 50% stilling tror jeg blir tungt for de fleste. En 2-årig master tror jeg blir litt annerledes, enklere å leve i en sprengt hverdag i 2 år enn 5 år.

Personlig tar jeg bachelor, og jeg jobber 50% nattvaktstilling ved siden av. Dette er veldig gunstig, da det er 2 vakter, 2 vakter, 3 vakter, fri, og jeg får jobbet i helga. Får gjort mye skole på natten også. Men nå tror jeg det er mindre å gjøre på en bachelor enn en master. Men nå har du kanskje en jobb fra før? Du kan jo tenke deg, om du skulle lest 4-5 timer i døgnet og hver helgedag i tillegg til jobben du har nå? :)

Anonym poster: 8d16e2a5e86fa7be8ed22a6e648b4b90

Skrevet

Ved mitt studie ble vi anbefalt å jobbe minst mulig ved siden av masterstudiene fordi det var så krevende. Denne oppfordringen er jeg fortsatt provosert over, fordi det har vist seg at her har mye bedre tid til å jobbe nå, enn da jeg gikk på bachelor. Noen professorer kan det der med å overvurdere vanskelighetsgraden.

Hvor krevende en master i økonomi er kommer helt an på skolen, på fordypningen og ikke minst på deg.

Skrevet

Det gikk helt fint for min del. Jeg jobbet i 80% stilling, men hadde lite liv utenom jobb og studier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...