Gå til innhold

Del ditt beste interiørtips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke så god greie på interiør. Har en relativ stor bolig som er sånn halvveis møblert med diverse møbler, både gammelt og nytt. Nå ønsker jeg å forandre litt hjemme, og få en klar stil. I hvert fall ting som ser pent ut sammen.

Jeg har absolutt ingen idè om hvor jeg skal starte. Regner meg jeg må kjøpe ganske mye nytt, og det er selvfølgelig greit. Men hadde vært veldig morsomt å ta noe gammelt og forvandle det om til noe nytt også! :) Noen som har tips der i gården?

Jeg trenger så sårt ditt beste interiørtips! Og andre råd du har på lager. Har du en god interiørblogg (ikke bare sånn black and white, minimalistisk stil. Jeg liker det litt hjemmekoselig) - så del gjerne det også.

:blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Boligmagasinet BoligPluss synes jeg har mange gode tips :) Og som passer lommeboka til hvermannsen.

Og de viser til ting du kan finne i naturen.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke noe blogg, men er veldig opptatt av interiør selv så slenger meg på her for å se om det kommer noen gode innslag.

Det jeg kan dele med deg er jo: Treverk kan jo beises i forskjellige farger, og også måles etter ønsker. Men pass på å bruke riktig type beis, maling og pensel og eventuelt kvistlakk/malink om det trengs. Om du har kjøkken stoler med stoff puter, kan du tre dem om med stoff du liker og male stolene i andre fager. Putetrekk kan man enkelt lage selv.

Skrevet

Takk for tips!! :)

Det tipset med kjøkkenstolene er faktisk en idè jeg har lekt med en stund. Er ganske lei av de putene som er på nå, så tenker å få lagt på et nytt stoff. Stolføttene er i tre, men skulle gjerne hatt de til å glinse. Så tror kanskje beis er løsningen i så fall?

Skrevet

Har et tips om ei veldig fin blogg, det er ei jente som jeg synes har det vakreste hjemmet jeg har sett hittil, og det beste med det er at hun lager veldig mye selv, og mye av det hun kjøper er på tilbud, er fra kremmerhuset, europris, ikea, og kolale butikker.

Håper den bloggen vil falle i smak. :)

Anonym poster: 18d2b828dc7acfc6282ab4a67df90b64

Skrevet

www.lindevegen.no

PS: glemte å få med bloggen, he he ..

Anonym poster: 18d2b828dc7acfc6282ab4a67df90b64

• Liker 4
Skrevet

Jeg leser endel interiørblogger da jeg skal inn i et nytt og større hus selv. Tenker det blir mye nytt fordi jeg vil ha litt lysere møbler, samt har jeg funnet noen møbler jeg skal pusse opp. Bloggene jeg leser akkurat nå er www.villavonkrogh.com og www.villapaprika.no . Jeg elsker hjemmekoselig og varme rom, blandet med litt shabby glam. Sjekk ut bloggene, de har det veldig flott hjemme.

:)

Skrevet

Beis får det tilå få den fargen du vil ha. Vil du at de skal glinse trenger du eventuelt lakk også :)

http://www.finn.no/f...nnkode=31556396 på linken ser du etbord som er lakkert. Tenker du på at det skal glinse slik?

Ja, lakk ja! :) Ja noe sånt, men ikke akkurat den fargen der. Skal bare ha litt mørkere brun.

Takk for alle tipsene folkens! Skal titte innom disse bloggene og se om jeg blir inspirert. :)

Skrevet

Bruk tid på å forberede deg.

Finns spisebordet du ønsker deg, finn stolene, sofaen, bordet, kommodet, speilet, vitrineskapet og lampene. Passer det sammen?

Jeg synes alle stiler er pene, men det viktigste er at det er gjennomført. Ikke kjøp noe uten å tenke på om det passer inn hjemme.

Men som et sånt konkret tips så synes jeg det kan være lurt at man velger enkle og nøytrale farger på de store og dyre tingene, og så kan man heller variere med forskjellige farger på duker, pynt, puter osv.

Anonym poster: 7265d27d37b2312f7bece95ff2966f28

• Liker 3
Skrevet

Mange av disse norske store interiørbloggene / personlige blogger med interiørtips - synes jeg er veldig like. Det er mye som går igjen hos veldig mange - og det er ofte mer estetisk pent å se på - enn hva ting faktisk er praktisk / anvennelig. (Skal ikke dra alle under samme kam)

Norske interiørblogger har av og til noen veldig fine gjesteblogginnlegg.

Jentene bak Maleriet Fargehandel har også ofte noen morsomme Gjør-selv-innlegg.

( Selv om fargene de ofte benytter er for gyselige og grelle for min del :fnise: )

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville begynt med å sette sammen en collage. Finn former og farger du liker. Etterhvert vil du kunne se en rød tråd som gjør det mulig å skrive ned noen nøkkelord slik at det blir lettere å lete. :)

• Liker 1
Skrevet

La deg en bruker på Pinterest å begynn å tagg i vei :-)

Skrevet

Ja, lakk ja! :) Ja noe sånt, men ikke akkurat den fargen der. Skal bare ha litt mørkere brun.

Takk for alle tipsene folkens! Skal titte innom disse bloggene og se om jeg blir inspirert. :)

Er stolene behandlet fra før av? Isåfall kan de være lurt å pusse ned for å få den fargen du ønsker deg. Det er utrolig mange typer beis, så fargen du vil ha finner du nok en elle annen plass:)

Skrevet

anbefaler bloggen http://www.ideastosteal.com/ :)

Ehm, det der var jo.. Spesielt.. Ikke pent, og ikke noe hjemmekoselig i det hele tatt! Og så all den rare og fæle kunsten da!

Anonym poster: a8f99ad7b8e4061e2a03ddeb6729b192

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for alle tips folkens! :)

• Liker 1
Skrevet

Er stolene behandlet fra før av? Isåfall kan de være lurt å pusse ned for å få den fargen du ønsker deg. Det er utrolig mange typer beis, så fargen du vil ha finner du nok en elle annen plass:)

Nei, tror faktisk ikke de er behandlet fra før så tror det er å bare kjøre på med beis :)

Skrevet

Nei, tror faktisk ikke de er behandlet fra før så tror det er å bare kjøre på med beis :)

Ok, så de er ikke glatte på noen måte? Er nok lurt å vaske med rødsprit el. For å avfette uansett:)

Skrevet

Ehm, det der var jo.. Spesielt.. Ikke pent, og ikke noe hjemmekoselig i det hele tatt! Og så all den rare og fæle kunsten da!

Anonym poster: a8f99ad7b8e4061e2a03ddeb6729b192

Smaken er som baken. Jeg syns det var mye fint der. Takk for flott tips! :-)

Anonym poster: 8cb2a237d177865f04bd71f66f11126d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...