Gå til innhold

Opptak til BI (snitt?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man kommer inn på vanlig bachelor på BI med et snitt på totalt 3,4?

Vil gjerne høre om noen som går der nå, eller vet noe? Vil gjerne søke meg inn på BI Trondheim til høsten, men lurer på om det er en karaktergrense eller ikke? Mener å ha hørt at det bare er snakk om at du har nok penger å betale.

Skrevet

På bachelor tror jeg det ikke er noe karakterkrav, men på master er det blitt ganske høye krav etterhvert.

Skrevet

Dersom det er flere søkere enn plasser går de etter karakterer. Så det kommer ann på hvor mange søkere det er det året. Det er ofte lettere å komme inn på markedsførings studiene enn økad

Skrevet

Er det noen som vet om man kommer inn på vanlig bachelor på BI med et snitt på totalt 3,4?

Vil gjerne høre om noen som går der nå, eller vet noe? Vil gjerne søke meg inn på BI Trondheim til høsten, men lurer på om det er en karaktergrense eller ikke? Mener å ha hørt at det bare er snakk om at du har nok penger å betale.

Noen "linjer" sånn som Siv.øk. vurderer søkerne ut i fra karakterer, mens på andre linjer er det "førstemann til mølla" prinsippet som gjelder. Noen linjer har likevel ganske høye søkertall, og da vil de vurdere hvem som får plass ut i fra karaktersnitt. Jeg går 1. året Bachelor i Eiendomsmegling, og kom inn med 4,5 i snitt (4.2 fra vgs,2 alderspoeng og 1 studiepoeng fra et semester i utlandet). Greit å være klar over disse alderspoengene også, kanskje de drar opp snittet ditt? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...