Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei. jeg har muntlig eksamen i historie på fredag.

j

det er privatisk eksamen og jeg har snakket med mange som har hatt eksamen alle sier at de har kommet oppi nyere historie enten verdenskrigene, kalde krig imperialismen eller noe sånn. så jeg har satse på det

disse temaene har jeg full kontroll på

norge 1800 industri + 1814 + befolkning og utvandrig til usa

imperialisme

1.vkrig og 1.vkrig i norge + mellomkrigstida

2.vkrig og 2.vkrig i norge

den kalde krigen + norge etter 1945

kan nesten alt om disse teamene eller kan skrive en sammendrag om de med mine egne ord.

hvor stor tror dere sjansene er for at det ikke blir dsse teamene

er det noen jeg må lese mer om untatt av disse

Endret av marlapedro
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du rekker fint å lese den andre boken til fredag.

Anonym poster: bffbd94020defb137e9a429df1ed4dda

Skrevet

Du rekker fint å lese den andre boken til fredag.

Anonym poster: bffbd94020defb137e9a429df1ed4dda

jeg har lest litt av hver kapittel og har skrevet ut fasiten på spørsmålene til hver kapittel

så hvis jeg kommer oppi så har jeg hverfall noe å si ... vet du om det er lov å ha med notater inn under selve framføringen

Skrevet

Regner med at det er vgs du går på? Jeg hadde historie muntlig for 1,5 år siden og alle fikk tema innenfor nyere historie. Selv fikk jeg den kalde krigen og maktbalansen mellom USA og Sovjetunionen og de andre fikk om imperialismen eller norge etter 1945. Tror selv du får tema fra nyere historie da det lagt mer vekt på. Hvis du har tid ville jeg ha anbefalt deg å skumlese over første boken slik at du kan hovedtrekkene. Etter presantasjonen fikk jeg også kun spørsmål om temaet mitt

Vet ikke hva du har fått beskjed om, men vi skulle hvertfall være opptatt av å se sammenhenger og konsekvenser av hendelsene gjennom historien. Det ble ikke fokusert stort på Norge sin rolle, spesielt ikke under verdenskrigene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...