Gjest Lea Skrevet 8. mars 2004 #1 Skrevet 8. mars 2004 Jeg vet at dette har vært diskutert før, men jeg prøver likevel. Har normalt ikke problemer med tørr hodebunn, men akkurat nå sliter jeg med kløe og til tider flass. Får ikke tak i den fine shampoen min på en stund :cry: og vil gjerne ha tips om en shampo som hjelper mot tørr og kløende hodebunn. Den bør ikke være av de aller dyreste, men er den god så betaler jeg gjerne litt. Den bør også gjøre håret blankt og medgjørlig (har stritt, tykt hår). De fleste shampoene jeg har prøvd mot tørr hodebunn har gjort håret mitt matt og enda striere, selv om kløen har forsvunnet.
Labella Skrevet 8. mars 2004 #2 Skrevet 8. mars 2004 Vichy har to shampoer for tørr, kløende hodebunn - en for tørt hår og en for fett hår - jeg har brukt sistnevnte og er veldig fornøyd med den. De selges på apotek. På apoteket er de også ofte flinke til å gi råd for akkurat dine behov, så jeg anbefaler deg å be om råd der. :D
Gjest Lea Skrevet 8. mars 2004 #3 Skrevet 8. mars 2004 Har neimen ikke tenkt på apoteket en gang, jeg. Takk for tipset. (Tar gjerne i mot flere tips altså)
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2004 #4 Skrevet 9. mars 2004 Jeg bruker for tiden Wella SP Hydro shampo fordi jeg har fått litt tørr hodebunn, men den er vel egentlig ikke spesielt beregnet for det. Har ikke brukt den så lenge, så jeg kan ikke si hvordan den virker. Men faren min har brukt den lenge og han har blitt kvitt sin tørre hodebunn.
Gjest Ethereal Skrevet 9. mars 2004 #5 Skrevet 9. mars 2004 Du burde teste ut Kerastase Dermo-Calm. Den finnes også i en versjon for tørr hud. Tipper ca 160,- Balsam finnes også.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 9. mars 2004 #6 Skrevet 9. mars 2004 Du burde teste ut Kerastase Dermo-Calm. Den finnes også i en versjon for tørr hud. Tipper ca 160,- Balsam finnes også. ...selv om jeg regner med at Etheral mener at den finnes også for tørt hår, ikke tørr hud Bruker denne selv og er kjempefornøyd - flott hår og sunn hodebunn.
Gjest Ethereal Skrevet 9. mars 2004 #7 Skrevet 9. mars 2004 :oops: litt kjapp der, ja... Men du har selvsagt rett.
Labella Skrevet 9. mars 2004 #8 Skrevet 9. mars 2004 Men her var jo problemet tørr hodebunn - og det betyr ikke det samme som tørt hår :blunke: Har man tørr hodebunn og fett hår vil det ikke være noe lurt å bruke en shampo for tørt hår.
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2004 #10 Skrevet 9. mars 2004 Jeg vil også anbefale den som Ethereal nevner. Den er veldig bra mot min tørre og såre hodebunn. Jeg har i tillegg tørt hår, men mitt er veldig tjukt, og sånn sett syns jeg ikke shampoen og balsamen gir nok næring til håret mitt. Leste her inne om ei som brukte en annen type som balsam enn den som hører til DermoCalm-serien, så jeg skal forsøke det neste gang. Tror det var denne: http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...oduct/View/1229
Labella Skrevet 9. mars 2004 #11 Skrevet 9. mars 2004 Nettopp derfor den finnes i to varianter Ok - fikk ikke med meg det, jeg. Er det sånn at det finnes en "original" (for normalt hår?) i tillegg til den for tørt hår, da?
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2004 #12 Skrevet 9. mars 2004 Her kan du se hvilke typer de har http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...b5/Catalog/1223 De har en for normalt hår ja, men det er vel den samme som går til fett hår, ettersom jeg har skjønt.
Gjest gjesta Skrevet 9. mars 2004 #13 Skrevet 9. mars 2004 Hadde akkurat de samme problemene som du har før jeg begynte med Bio+ sin shampo for tørr hodebunn.. Jeg betalte 159 kr for min, og da fikk jeg balsam og anti-frizzting fra Trevor Sorbie, hårskum, hårspray og hårbørste med på kjøpet.. Kjekk hun frisøren min altså
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2004 #14 Skrevet 9. mars 2004 Jeg vet at dette har vært diskutert før, men jeg prøver likevel. Har normalt ikke problemer med tørr hodebunn, men akkurat nå sliter jeg med kløe og til tider flass. Får ikke tak i den fine shampoen min på en stund :cry: og vil gjerne ha tips om en shampo som hjelper mot tørr og kløende hodebunn. Den bør ikke være av de aller dyreste, men er den god så betaler jeg gjerne litt. Den bør også gjøre håret blankt og medgjørlig (har stritt, tykt hår). De fleste shampoene jeg har prøvd mot tørr hodebunn har gjort håret mitt matt og enda striere, selv om kløen har forsvunnet. Fungural er veldig effektiv, la den virke som beskrevet og vask håret etter på med din favoritt shampo. Et kjerringråd som jeg har brukt med stort hell er 7% eddik blandet ut i vann. 2 ss til 5 dl vann. masserer eddikvannet inn i hodebunnen og lar det virke i noen min og skyller og vasker håret som normalt. Det er billig og effektivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå