Gå til innhold

Spiser masse etter trening så ender opp med kcaloverskudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg svømmer ganske mye for treningens skyld. Problemet er bare det at jeg blir så utrolig sulten senere på kvelden og dagen etter.

Spiser dermed mye mer enn jeg ellers ville gjort. Og mer enn hva jeg kan ha klart å svømme av meg.

Hva gjør jeg feil?

Dette skjer uansett om jeg spiser normalt før/etter trening eller ikke.

Noen tips?

Grunnen til at jeg svømmer i utgangspunktet er jo at jeg ønsker å stramme opp kroppen, og gjerne gå ned litt i vekt.

Det skjer jo ikke på denne måten... :(

Anonym poster: 2fb4e0c0a51cb9f7a8cf4ec7c5e15f6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis mindre? Spis mat som metter bedre og/eller lær deg å stoppe selv om du ikke blir skikkelig mett?

Anonym poster: bca79a7a128fd9b826d27fa091272726

Skrevet

Då må du lage deg ein plan for kva du skal ete, og så må du følgje planen. Det høyrest jo greitt ut, men det kan vere hardt. Et masse grønsaker, det fyller godt opp.

Skrevet (endret)

Tren sent på kvelden, bestem på forhånd hva du skal spise etter trening og gå rett i seng slik at du ikke rekker å spise noe mer. Tada.

Endret av Glynis
  • Liker 1
Skrevet

Svømming er den treningsformen som gjør meg ubeskrivelig sulten!!!!! Har alltid blitt det siden jeg var liten. Jeg tror det må være et eller annet med "vektløsheten" i vannet eller noe for jeg kan spise og spise etter noen økter i vannet.

Da jeg tok dykker lappen i Thailand måtte de faktisk holde oss igjen etter dykket med mat for at det skulle være nok til alle for alle spiste som om de skulle dø av sult! Haha :)

Men svømming er veldig bra. Anbefaler deg å få i deg mye proteiner. Det fyller opp og metter godt. Kyllingbryst kan du faktisk spise ganske mye av uten å få i deg særlig med kalorier.

Skrevet

Du har vell strengt talt to valg i din situasjon.

A: Svøm mindre.

B: Spis bedre mat.

Nå sier du ingenting om hva du spiser etter du har trent, så det blir vanskelig å si noe spesifikt. Men kan anbefale deg å spise noe med mye proteiner, lite fett og som metter. Om du i tillegg får i deg litt kostfiber så sørger det for at du både er mett lengre og energinivået holder seg mer stabilt.

Kylling, fisk (filet), grove kornprodukter o.l. er kjempefine produkter som både smaker godt og metter godt. Google litt etter hva du liker å spise så finner du fort frem til hvor mange kalorier, proteiner og alt annet av næringsstoffer som finnes i det. Unngå for all del tomme kalorier etter trening som potetgull, godteri, brus og hamburgere/chips.

Det du kan gjøre om du har tid er å legge treningen til før middag, da får du et godt varmt måltid etter treningen, da er det bare å sørge for en god middag.

Om du trener sent anbefaler jeg deg heller å spise en grov baguette med kylling eller noe lignende, gjerne hjemmelaget baguette slik at du vet at du får ordentlig grovt brød, og ikke bare loff med brunt sirup i som får det til å se grovt ut.

Skrevet

Jeg "sliter" med det samme, er umettelig resten av dagen hvis jeg starter dagen med å trene styrke (går greit om jeg jogger eller lignende). Jeg spiser nå så mye som jeg føler er nødvendig, og så spiser jeg heller mindre de dagene jeg ikke trener. Men jeg er ikke på slanker'n da, det går bare hardt utover lommeboka mi at jeg spiser så mye på treningsdager. ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...