Gå til innhold

Feire nyttår aleine, hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke hvor jeg skal legge dette, bare flytt det om det er feil.

Hei!

Jeg har hele året tenkt at jeg skulle feire nyttår med min mor dette året, men hun er visst så opptatt med den nye typen at jeg ikke kan være med..

Så spurte jeg min far om jeg kunne feire med ham som sist år, men han skal reise bort. Jeg kunne gjerne være med, men jeg må desverre jobbe i romjulen så det går ikke.

Jeg spurte mine søsken, og alle skal være med min far.

Jeg har mange venner som sikkert ville likt å hatt meg med, men jeg ønsker ikke å gå fra valpen min på nyttårsaften. Jeg ønsker en trygg hund som jeg skal ha i mange mange år, så da vil jeg heller være hjemme med henne eller ha henne med på en rolig og trygg plass.

Så.. hvis jeg skal feire nyttår alene, hva skal jeg finne på da?

Hvilken mat ville du lagt? Hva ville du funnet på?

Jeg er svært glad i kalkun, men har aldri lagd det selv og blir kansje litt rart å lage det til meg, alene.

Så.. hva ville du gjort? :)

Anonym poster: b0ba0dc8907e8a41a9081910f46c318b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpt en boks med yndlings tv-serien, ei god flaske vin, god mat og gluggkost meg alene :)

Anonym poster: a5ce311c35334dfa377c2bc997486791

• Liker 14
Skrevet

Kanskje du kan ta med deg valpen til noen venner for å spise middag og så dra tidlig hjem før det verste rakettkaoset begynner? Se en film når du kommer hjem med snacks? :) En ide.

• Liker 5
Skrevet

Som jeg alltid gjør, god mat og snacks med film attåt. :)

Hadde uten tvil laget kalkun om det var det jeg ville ha! Kjøp en liten en og følg Hellstrøm sin måte for å unngå tørt kjøtt, så har du gode restemiddager.

Anonym poster: 2273bbf042df1ecdd0cafac2150147a6

• Liker 4
Skrevet

Kanskje noen har lyst å komme til deg?

Får du ikke tak i liten nok kalkun smaker kalkunfilet og godt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var alene for to år siden hos mamma for å passe kattene hennes, og det var den beste nyttårsaften jeg hadde hatt på mange år :D

Jeg sørget for å ha en sesong av favorittserien klar. Kjøpte inn alt favorittsnacks. Lagde meg en god middag med kylling og ovnsbakte grønnsaker.

Satt egentlig bare kosa meg hele kvelden sammen med kattene. Tenkte på hvor digg det var å stå altfor lettkledd og altfor full i byen for å se på raketter man uansett ikke så.

Klokken 12 gikk jeg ut på verandan og så på rakettene i joggebukse og boblejakke mens jeg tok meg en øl!

Anonym poster: 92718a2646912a81f3cd55b395c47616

• Liker 12
Skrevet

Tror ikke jeg tar med valpen til mine venner da alle skal ha store fester med mat og mye drikke. Men godt forslag! :)

Jeg tror jeg vil ha kalkun alså, gleder meg jo til det hele året! :fnise:

Har dere noen gode serier å anbefale eller noe annet? :) Hadde du gått ut med stjerneskudd når klokken slår 12?

Jeg har forresten enda ett problem.. Jeg har en venninne som har sagt at hun har lyst til å feire nyttår med meg hvis jeg blir alene. Jeg ønsker egentlig ikke dette da jeg føler jeg ikke får slappet av og kose meg. Skal jeg være alene på nyttårsaften så vil jeg kose meg alene og bare stappe i meg alt godt jeg finner! :) Så.. hvordan kan jeg forklare dette til henne uten at hun blir såret? Hun er en person som tar alt til seg og kan bli skikkelig rar..

Gjest Eurodice
Skrevet

Tror ikke jeg tar med valpen til mine venner da alle skal ha store fester med mat og mye drikke. Men godt forslag! :)

Jeg tror jeg vil ha kalkun alså, gleder meg jo til det hele året! :fnise:

Har dere noen gode serier å anbefale eller noe annet? :) Hadde du gått ut med stjerneskudd når klokken slår 12?

Jeg har forresten enda ett problem.. Jeg har en venninne som har sagt at hun har lyst til å feire nyttår med meg hvis jeg blir alene. Jeg ønsker egentlig ikke dette da jeg føler jeg ikke får slappet av og kose meg. Skal jeg være alene på nyttårsaften så vil jeg kose meg alene og bare stappe i meg alt godt jeg finner! :) Så.. hvordan kan jeg forklare dette til henne uten at hun blir såret? Hun er en person som tar alt til seg og kan bli skikkelig rar..

Jeg synes ikke du behøver å unnskylde og forklare noe for denne venninnen. Bare si enkelt og greit på en hyggelig måte at du foretrekker å være alene. Du må huske at du ikke er ansvarlig for hva hun måtte føle.

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo prøve å invitere noen av de roligere veninnene dine hjem til deg på en rolig feiring :) Spille spill, se en god film, prate, god mat osv! Dersom du har bestemt deg for å være alene, kan jeg anbefale deg å kjøpe kalkunbryst, det finner du i frysedisken :) Det er bare til å ta ut av esken og sette i ovnen, det er ferdigkrydret og ligger klart i en sånn folieform til å stekes i. Da kan du fokusere på å lage godt tilbehør som du vil ha! :) I såfall ville jeg leid meg en god film, kjøpt inn masse godt å spise og drikke + snacks og godteri i allfall! :)

Anonym poster: 2e1d743250b22e2905b4ba8fea7d5515

Skrevet

Jeg feirer alltid nyttår alene. Det er den værste dagen i hele året. Jeg bruker den til å tenke over hvor verdiløst livet mitt er.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke du behøver å unnskylde og forklare noe for denne venninnen. Bare si enkelt og greit på en hyggelig måte at du foretrekker å være alene. Du må huske at du ikke er ansvarlig for hva hun måtte føle.

Jeg er da vel litt ansvarlig for hva andre føler?

Tingen med denne jenta er at hun er nok mer glad i meg enn jeg er i henne. Jeg er jo glad i henne, men jeg har så mange andre "bedre" venninner enn henne. Jeg kjenner henne ikke så godt enda. Og hun ble veldig såret da jeg ikke kunne komme på bursdagen hennes.. Typen hennes kommer alltid til meg og forteller hvor glad denne jenta er som har funnet meg som en venninne.. Hun er også veldig flink til å argumentere og svare for seg, så hvis jeg sier nei så kan hun lett få meg til å få dårlig samvittighet og si ja.. :vetikke:

Skrevet

Jeg har hatt noen nyttårsaftener alene:) Og det har egentlig vært ganske ok!

Brukte å kjøpe meg 1stk kalkunfilet som jeg stekte, med tilbehør, og god vin. Pluss favorittsnop:) Så slappet jeg bare av hele kvelden, kikket på dvder som jeg liker, fyrte i peisen, tente lys....

Det er bare en dag, som mange andre:)

• Liker 2
Gjest NozMonster
Skrevet

ts, du skriver "Jeg er svært glad i kalkun, men har aldri lagd det selv og blir kansje litt rart å lage det til meg, alene". Selger ikke kiwi kalkunfilet porsjonsvis da? synes jeg har sett det på disse reklamene med helgetilbud..det er kanskje ikke det samme som en hel kalkun, men det gjør kanskje ingenting? du kan jo bare lage deg det med noe godt til og en dessert av et slag.. og gi et ekstra stort tyggebein til voffsen din da! :laugh:

det går jo sikkert mange koselige ting å titte på på fjernsynet, og for sikkerhetsskyld så kan du jo ha en film eller 2 som backup-plan :) trenger du en "sosial" omgang så kan du jo ta en tur inn hit... jeg kan tenke meg det er del her selvom det er nyttårsaften.

Skrevet

ts, du skriver "Jeg er svært glad i kalkun, men har aldri lagd det selv og blir kansje litt rart å lage det til meg, alene". Selger ikke kiwi kalkunfilet porsjonsvis da? synes jeg har sett det på disse reklamene med helgetilbud..det er kanskje ikke det samme som en hel kalkun, men det gjør kanskje ingenting? du kan jo bare lage deg det med noe godt til og en dessert av et slag.. og gi et ekstra stort tyggebein til voffsen din da! :laugh:

det går jo sikkert mange koselige ting å titte på på fjernsynet, og for sikkerhetsskyld så kan du jo ha en film eller 2 som backup-plan :) trenger du en "sosial" omgang så kan du jo ta en tur inn hit... jeg kan tenke meg det er del her selvom det er nyttårsaften.

Den har jeg ikke prøvd! Kansje jeg skal prøve den her en dag så jeg får smakt den ;) haha

Jeg tenkte vel mer på en skikkelig kalkunmiddag med "ekte" kalkun :) Kansje ett bryst hadde passet fint så jeg slipper det store kalkunen. Det kommer vel ikke så mye kraft til å lage god saus av fileten? Jeg er ikke så flink på saus så må nok ha en god oppskrift og følge den ganske så nøye :)

Ja jeg har sett at det pleier å gå mange gode filmer på tv :) Så jeg tror nok jeg kommer til å ha nok å se på! Jeg kan jo kjøpe en film som backup som du sier. Og ja, her er det nok alltid litt liv!

Skrevet

Jeg skal også mest sannsynlig være alene på nyttårsaften, jeg har en hund som jeg vil være sammen med da :) egentlig kunne faren min passet den, men det er litt greit å bruke hunden som unnskyldning for å slippe å være med på fester der man nesten ikke kjenner noen.. etter å ha lest denne tråden så gleder jeg meg. Skal også prøve meg på kalkun, med stuffing, det har jeg aldri laget før :) Får være ute i god tid for å finne en liten en. Også har jeg tenkt til å lage en fin dessert fra bunnen av, vet ikke hva enda, men det finner jeg nok ut :)

Det jeg synes er dumt med å være alene på nyttårsaften er hva andre tenker, de tror det er synd på deg når det egentlig ikke er det. Jeg vil ihvertfall ikke ha medlidenhet fra noen når jeg har det helt fint. Det er forskjell på å være alene og å være ensom. Gruer meg litt til å gå ut kl 12 da, mange naboer som sikkert kommer til å synes synd på meg.. :glare:

Anonym poster: cf21dedbe79d0c63cd17f833c87346e5

Gjest NozMonster
Skrevet

Den har jeg ikke prøvd! Kansje jeg skal prøve den her en dag så jeg får smakt den ;) haha

Jeg tenkte vel mer på en skikkelig kalkunmiddag med "ekte" kalkun :) Kansje ett bryst hadde passet fint så jeg slipper det store kalkunen. Det kommer vel ikke så mye kraft til å lage god saus av fileten? Jeg er ikke så flink på saus så må nok ha en god oppskrift og følge den ganske så nøye :)

Ja jeg har sett at det pleier å gå mange gode filmer på tv :) Så jeg tror nok jeg kommer til å ha nok å se på! Jeg kan jo kjøpe en film som backup som du sier. Og ja, her er det nok alltid litt liv!

Jeg liker at du er så positiv!

Ang sausen så er nok ikke jeg den rette til å svare på det, men jeg tviler på at det blir så mye til overs å lage saus av fra fileten nei..

Skrevet

Kjøp fløtesaus, den passer godt til kalkun. Mild i smaken og tåler litt ekstra pepper hvis du vil ha mere smak ;)

• Liker 1
Skrevet

Liker denne tråden. Selvstendige selvsikre kvinner :danse::vin:

• Liker 3
Skrevet

Jeg lagde en himmelsk god og latterlig enkel saus til kalkun en gang. Hadde kjøpt en diger kalkun som jeg tinte og parterte. Stekte gompen og halsen til mat den dagen, marinerte lårene og brystene og frøs ned. Kokte kraft på skroget og litt kraftgrønnsaker. Frøs ned kraften i passe porsjoner. Og SÅ, evigheter etterpå (begynner å nærme meg sausen nå altså), tok jeg opp kraft en gang vi skulle ha kalkunfilet eller noe. Kokte den inn litt, jevnet den med maizenna, og hadde i en dæsj sherry. Jummi! Selve kraften smakte så godt at sausen trengte ikke noe mer i seg. Hvis du gjør dette nå, så er nyttårsmiddagen snart i boks! Forresten veldig godt med rosevin til kalkunmiddag. Eller du kan bruke fløtesaus som Sulosi sier. Godt, og bittelitt enklere...

Ønsker deg en riktig fin feiring. Og hun venninna di, du kan jo si nei takk til akkurat den dagen, men samtidig avtale en annen dag dere kan gjøre noe sammen.

• Liker 1
Skrevet

Det virker ut fra svarene jeg leser her, som mange bryr seg mer om at andre skal synes synd på dem ,alene på nyårsaften, enn at de faktisk har lyst til det.

Det er mange som sitter alene, og burde vært sammen med noen. men det fins mange sosiale, fine folk som kunne ha godt av å ha en slik kveld i året, til ro og ettertanke.

Det hadde jeg ufrivillig i 2 år selv, og første gangen var det hardt, til kl. 20.00.

Da koset jeg meg, hadde god mat, ild på peisen, en flaske baileys, gikk måneskinnstur og filosoferte.

Året etter samme prosedyre.

Senere ble det familieliv, og ingen slike aftener i sikte før i pensjonsalderen.

Så ikke vær redd, bare prøv det, det er avslappende, og gir muligens oversikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...