Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min tjener ca 900 000 i året. Jeg tjener 400 000. Likevel mener han at vi skal dele alt likt. Dette synes jeg er vondt og vanskelig. Han fikk nettopp noen ekstra penger og sa han ville spandere ferie på meg og min sønn, men plutselig angrer han seg og synes det blir for dyrt å betale også for min sønn. Hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min tjener ca 900 000 i året. Jeg tjener 400 000. Likevel mener han at vi skal dele alt likt. Dette synes jeg er vondt og vanskelig. Han fikk nettopp noen ekstra penger og sa han ville spandere ferie på meg og min sønn, men plutselig angrer han seg og synes det blir for dyrt å betale også for min sønn. Hva tenker dere om dette?

:vetikke: Jeg tjener noen tusenlapper mer enn deg og har mer enn råd til egen ferie, så ser ikke helt hvorfor han skal betale for deg og sønnen din? Han tjener mer, ja, men du tjener helt kurrant, og så lenge dere har separat økonomi så er det helt vanlig at din sønn=din utgift.

Anonym poster: 78cc0e2e723399b8cb49bad5cfb81638

• Liker 1
Skrevet

Litt spesielt... Hadde nok reagert, men det hadde også kommet an på hvordan forholdet var ellers.

• Liker 1
Skrevet

"Mannen min" som i at dere er gift? Hvis dere er gift synes jeg det er litt spesielt, samme om dere har vært samboere i mange år. Personlig hadde jeg nok ikke orket såpass separat økonomi i lengden, samme om jeg var den som tjente mest eller minst. Håper virkelig at dere retter dere etter den med lavest inntekt (deg). Du får nesten vurdere om du ønsker denne ferien nå når han har ombestemt seg.

• Liker 1
Skrevet

Han spanderer ferie, men så syns han det ble så dyrt at du må betale likevel..? Merkelig opplegg. Hadde du blitt med på ferie hvis han ikke sa at nå kjøper han en ferietur på dere?

Skrevet

Dersom man har delt økonomi må livstilen være tilpasset den med lavest inntekt slik at den også har råd til å leve, ikke bare faste utgifter. Syns dog at det er merkelig at han vil spandere tur og så ombestemmer han seg. Da hadde han fått beskjed at da må han dessverre reise alene fordi du ikke har planlagt utgiften i budsjettet ditt og at det er uaktuelt å reise uten barn.

• Liker 2
Gjest Gjest mio
Skrevet

Vi er særboere. Jeg klarer meg økonomisk, men synes det er irriterende at han først lovet noe og så angrer seg!

Skrevet

Det er hans penger, og dermed hans avgjørelse. Hvis du vil ha mer kjøpekraft, må du satse på å øke din egen inntekt. Hvis han blir svett av tanken på å spandere ferie med den inntekten han har, er han kanskje litt påholden med sine verdier. Med mindre han har store utgifter nå, eller det er snakk om en veldig dyr ferie. Hvis du generelt mener ar kjæresten fin har ansvar for å subsidiere deg og din sønn, bør dere absolutt snakke om dette før dere evt flytter sammen.

Skrevet

Vi er særboere. Jeg klarer meg økonomisk, men synes det er irriterende at han først lovet noe og så angrer seg!

Er dere særboere er det jo naturlig at dere ikke har felles økonomi. Du betaler ditt og han sitt.

Anonym poster: 4a81e6b558896068106e0bd0194f66cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...