Gå til innhold

Jeg er forelska i læreren... og tror hun gjengjelder det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet, dette er en skikkelig klisjé. Men det er helt forferdelig for meg. Jeg er en gutt på 17 som går VGS og jeg har verdens vakreste norsklærer på 27 år. Hun ser virkelig ikke ut som om hun er 27, de aller fleste som ser henne tror hun er elev selv. Hun kler seg ungdommelig, har langt blondt hår, sykt fin kropp og ser helt fantastisk ut.

Jeg har vært forelska i henne siden jeg fikk henne som lærer i august. Hun er liksom helt uoppnåenlig, så smart, morsom og samtidig er jeg veldig tiltrukket av at hun er en autoritet, hun er på en måte sjefen min. Alle elevene elsker henne, og det er mye griseprat om henne blant gutta, men jeg er på et annet nivå. Jeg føler meg ganske mye mer moden enn dem, og jeg vet at hun liker meg fordi jeg er aktiv i timene, og får gode karakterer.

Men i det siste har jeg følt at jeg tror hun har følelser for meg også. Jeg er helt ærlig ganske kjekk, høy osv, og i det siste har jeg lagt merke til at hun ofte ser på meg. Da hun var vakt på heldagsprøve, fikk vi blikkontakt flere ganger, og jeg ble helt skjelven. Vi holdt på en måte blikket lenge hver gang, og jeg følte en helt sinnsyk tiltrekking. Jeg vet at det ikke var innbilning, hun hadde det på samme måte. I tillegg snakker vi så godt sammen, ler og har akkurat samme humor. Nå tenker jeg på henne hele tiden, og lurer på om jeg skal si noe til henne. Hun har samboer, og jeg vet jo at hun er læreren min og at hun ikke har lov til å ha noe med meg å gjøre, men det gjør det bare mer spennende. Jeg bytter seriøst skole om jeg bare får være nær henne.....

Hva skal jeg gjøre? Det er så frustrerende.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som sitter og drømmer om læreren mens hun/han underviser. Lærere vet dette og nyter det. Men de er aldri interessert i elevene sine, så fortsett å drømme. Men innse at hun bare synes du er en hyggelig elev.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Hun prøver sikkert bare å være hyggelig :)

I de fleste 27-åringer sine øyne er 17-åringer for unge, uerfarne og umodne.

• Liker 7
Skrevet

innbilsk.

Anonym poster: 11f172c3e1ddcca4a367f1bf85d23ed4

• Liker 3
Skrevet

Jeg er lærer selv, og har elever på din alder, og jeg er bare 23. Jeg hadde aldri noensinne

kunne funnet på å fått følelser for en elev, det er en sperre inni meg som sier at det er

helt feil. Og uansett om hun hadde fått følelser for deg, så tror jeg dessverre ikke hun kommer

til å gå ifra samboeren sin for en som er såpass mye yngre.

Skrevet

Back the fuck off.. Sorry, men hun har faktisk samboer og hun er ikke lærer for å sjekke opp 17 år gamle gutter. Ikke ødelegg for henne!

• Liker 2
Skrevet

innbilsk.

Anonym poster: 11f172c3e1ddcca4a367f1bf85d23ed4

Jeg skjønner at det kan virke sånn..... Men helt seriøst, jeg vet at hun føler noe for meg også, om det bare er seksuell tilktrekking. Man blir ikke sittende og holde øyekontakt med noen så lenge uten at det er noe der.... Og den spenningen kunne man ta og føle på, det er jeg sikker på. Jeg skjønner også at det er helt uoppnåelig at hun vil bli sammen, liksom, jeg skjønner at aldersforskjellen er for stor og at hun har samboer. Men jeg klarer ikke å ikke gjøre noenting når jeg tror ganske at hun også har det som meg....

Skrevet

Du kan jo prøve, spør feks når de har julebord? Si du må på en fest den kvelden du også, men orker ikke være så lenge. Kanskje dere skal se en film sammen etterpå eller noe.

Hun går nok over noen streker om det blir noe mer av dette. Men det er hun som er voksen lærer med samboer, så det må hun nesten få bestemme selv. Kan hende dere blir lykkelig gift, eller at du får ditt livs knull.

Mer sansynlig at hun feiger ut, men da har du hvertfall prøvd!

Du risikerer jo ikke stort mer enn et såret ego og litt klient stemning hvis du prøver deg. Og hvis du har innbilt deg det er det vel greit å lære den leksa å?:)

Ikke skriv noe, lapper sms e post brev osv er fy fy. Snakk med henne face to face. Slipper du å være bekymra for at hun har det, og hva hun gjør med det!

Anonym poster: 4dbcc9f87d60e78b15192e8414425299

• Liker 1
Skrevet

OM hun skulle være interessert, er hun neppe nok interessert. Hun kommer til å miste jobben sin om det hadde blitt oppdaget et forhold. Det er straffbart!

Er selv ung lærer, og om jeg skulle bli tiltrukket av en elev (noe som føles totalt uaktuelt og urealistisk), hadde jeg aldri gjort noe med det. Jeg lar ikke 5 år med utdannelse og drømmejobben gå i vasken for en affære.

Jeg syns at du ikke skal gjøre noe. Vent til forelskelsen går over, det er det beste for både deg og henne:)

Anonym poster: 23479f0aa090765259dd0a8625e30a98

• Liker 4
Skrevet

Det beste du kan gjøre for henne, er å aldri prøve deg på henne eller la noe sånt skje i det hele tatt. Blir det oppdaget så mister hun jobben, og kan aldri jobbe som lærer igjen, OG hun havner i fengsel, da det er straffbart for lærere å ha seksuelle forhold med elever. Ikke utsett henne for en sånn risiko.

Skrevet (endret)

Ja, jeg vet, dette er en skikkelig klisjé. Men det er helt forferdelig for meg. Jeg er en gutt på 17 som går VGS og jeg har verdens vakreste norsklærer på 27 år. Hun ser virkelig ikke ut som om hun er 27, de aller fleste som ser henne tror hun er elev selv. Hun kler seg ungdommelig, har langt blondt hår, sykt fin kropp og ser helt fantastisk ut.

Jeg har vært forelska i henne siden jeg fikk henne som lærer i august. Hun er liksom helt uoppnåenlig, så smart, morsom og samtidig er jeg veldig tiltrukket av at hun er en autoritet, hun er på en måte sjefen min. Alle elevene elsker henne, og det er mye griseprat om henne blant gutta, men jeg er på et annet nivå. Jeg føler meg ganske mye mer moden enn dem, og jeg vet at hun liker meg fordi jeg er aktiv i timene, og får gode karakterer.

Men i det siste har jeg følt at jeg tror hun har følelser for meg også. Jeg er helt ærlig ganske kjekk, høy osv, og i det siste har jeg lagt merke til at hun ofte ser på meg. Da hun var vakt på heldagsprøve, fikk vi blikkontakt flere ganger, og jeg ble helt skjelven. Vi holdt på en måte blikket lenge hver gang, og jeg følte en helt sinnsyk tiltrekking. Jeg vet at det ikke var innbilning, hun hadde det på samme måte. I tillegg snakker vi så godt sammen, ler og har akkurat samme humor. Nå tenker jeg på henne hele tiden, og lurer på om jeg skal si noe til henne. Hun har samboer, og jeg vet jo at hun er læreren min og at hun ikke har lov til å ha noe med meg å gjøre, men det gjør det bare mer spennende. Jeg bytter seriøst skole om jeg bare får være nær henne.....

Hva skal jeg gjøre? Det er så frustrerende.....

Sorry dude, men synes du skal gå videre!

Endret av Dreamdrops
  • Liker 1
Skrevet

Jeg var også såååå forelsket i lærern min når jeg gikk på vgs! Trodde vikelig jeg skulle falle om hver gang han kom gående inn i klasserommet. Såå kjekk! Men man må bare ta seg sammen, våkne opp og se realiteten i øynene. Det kommer aldri til å skje. Dessverre. Når hun i tillegg har samboer blir sjansene enda mindre for din del. Trist å si det, en forelskelse er jo en forelskelse, men prøv å glem det. Husk at dette faktisk kan ødelegge karrieren hennes!

Skrevet

Jeg skjønner at det kan virke sånn..... Men helt seriøst, jeg vet at hun føler noe for meg også, om det bare er seksuell tilktrekking. Man blir ikke sittende og holde øyekontakt med noen så lenge uten at det er noe der....

Jeg er dessverre redd for at det bare er i ditt hode det er sånn. Ikke for å være stygg, Ts.

En gang i tiden var jeg kjæreste med en som var lærer på vgs.

Han snakket lite om jobben sin til en kveld vi møtte tre av hans kvinnelige elever da vi kom ut fra et utested.

Hun ene var veldig på og flørtete, selv om han sto med armen rundt meg. Han ble tydelig ille til mote og vi gikk videre ganske kjapt.

Han fortalte etterpå at han ikke visste helt hvordan han skulle håndtere denne jenten i undervisningssituasjonen. Hun krevet mye oppmerksomhet fra han og spilte mye på utseende sitt. Hun prøvde også å holde blikket hans lengst mulig.

Vi var i midten av tyveårene den gangen og han var type cool lærer både av utseende og som person.

Jeg mener du bare må gi slipp på fantasiene dine om henne. Som andre her skriver, det er vanlig å få våte drømmer om læreren sin. Og det er svært sjeldent at læreren har tilsvarende våte drømmer om eleven.

• Liker 1
Skrevet

Sorry, men dette blir ikke noe av altså. Kan godt vær hun syns du er en kjekk fyr å se på, til tross for din unge alder, men det er nok desverre alt. Hvis du prøver deg på henne så blir du sikkert nødt til å bytte skole uansett fordi det blir megakleint for deg etter du blir avvist.

Skrevet

Selv om det i ditt hode føles som at hun er forelska i deg, så er hun nok bare hyggelig med deg, slik hun er med alle elever. Det er bare du som tolker ting feil i og med at du er så forelska som du er, du ser ikke hvordan ting virkelig er. Er lett å gå i den fella når man er skikkelig forelska.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en lærer en gang som jeg ble veldig glad i. Ikke forelska i, (jeg er jente, det er hun også) men jeg følte at hun så meg for den jeg var, jeg kunne si hva jeg ville til henne, jeg kunne stole på henne... Og jeg følte at hun var nesten en venninne. Jeg vedder på at jeg fint kunne sittet og skravlet med henne om alt og ingenting på fritiden liksom. Så jeg følte det på en lignende måte som deg. Noen lærere er bare så flinke med elevene sine/visse elever.

Men læreren din er helt sikkert utdannet. Jeg utdanner meg til å bli lærer selv, og noe av det viktigste for en lærer er å skape relasjoner og bli kjent med elevene. Man skal være litt "kompis" med elevene, samtidig som man skal være en lærer selvfølgelig. Du gjør sikkert bedre arbeid i hennes timer enn hos andre lærere kanskje? Fordi du liker henne så godt? Du har vel lyst til at hun skal være fornøyd med arbeidet hun får inn fra deg?

Det er ikke så rart, da hun har klart å skape gode relasjoner mellom dere. Når man har en god relasjon til læreren sin, så ønsker man å prestere godt. Hun er nok ganske fornøyd med at hun har fått det til hos deg.

Da jeg var i praksis på ungdomsskolen hadde jeg en slik elev, som jeg ble fortalt for det meste alltid gjorde det dårlig, hun måtte ha hjelpelærer.. var bråkete, umotivert... Men jeg skapte så gode relasjoner med henne at hun faktisk satt rolig og jobbet bra sålenge hun fikk veiledning av meg ofte, og kunne slå av en prat med meg.

Og lærere er også mennesker. De blir glad om de har elever som liker en, og de kan også vise at de blir glade for det. Men det er sjeldent snakk om kun følelser, tror jeg. De skal bygge gode relasjoner med elevene, dette er hun utdannet innen, og hun vet nok et par triks. Hun har fått det som hun vil når hun har skapt gode relasjoner med elevene sine, da blir arbeidet hennes så mye enklere. Og ved å smile til deg og sånn har hun kanskje skjønt at du fortsetter å gjøre det bra. Du liker henne og respekterer henne. Du skaper ingen problemer for henne...?

Skulle ønske alle gutta i praksis var forelska i meg, da hadde ting vært så mye enklere. Haha!

Skrevet

Tråden er ryddet.

MissStiles, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...