AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Tar dette som anonym, da jeg ikke vil bli gjenkjent. Jeg jobber som rådgiver i bank, og er så lei at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Det som er positivt med jobben: -kollegene mine er skikkelig ålreite, jeg har aldri jobbet et sted der jeg har kommet så godt overens med folk - sjefen gjør mye hyggelig for oss, f.eks kjøper kake til oss når vi gjør det bra og spanderer lunch og sånt - får mye ros av sjefen og blir oppmuntret når vi leverer gode resultater - jeg liker å jobbe med økonomi Negativt: - nesten daglig blir jeg kalt stygge ting som hore etc av kunder. Det er psykisk slitsomt å ha denne type jobb, da det er så utrolig mye dritt fra kunder, selv om de fleste er hyggelige. Ofte gråter jeg både på jobben og når jeg kommer hjem - Sjefen favoriserer flere av mine kolleger. Dette er feil av han og har blitt tatt opp, uten at det skjer forbedringer. F.eks at noen få for lønnsforhøyelse og mer varierte oppgaver, og resten får ingenting. - salgspress. Jeg er ikke en dyktig selger og har et stort press på meg for å selge ulike produkter til kunder. Faller ikke naturlig for meg og det er stadig mas på at jeg må selge mer,mer,mer! Jeg er heldig som har en fast jobb, er ikke så greit å bare bytte jobb i dag. Men hva hadde dere gjort? Jeg er ikke motivert og gleder meg bare til det er fredag så jeg slipper å jobbe. Mulig jeg blir gravid etterhvert også, og da er det kanskje mest holdbart å være i jobben jeg har nå ift fødselspenger etc. Noen råd å komme med? Setter veldig pris på tilbakemeldinger. Anonym poster: 8e1fb2fef25475fc6737449f29fa61cb
Gjest Aria. Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Oi, kjenner meg litt igjen. Jeg syntes det negative veier mer enn det positive i din situasjon. Du gråter hver dag? Da ville jeg begynt å søke andre jobber og sett hva for slags respons jeg fikk. Hvordan takler dine kollegaer salgs presset og uhøflige kunder? Som deg eller sliter du mer enn de? Hvor lenge har du hatt jobben? Det vil jo alltid være noe negativt og perioder hvor man er drittlei nesten uansett hva slags jobb man har. Jeg har aldri hatt vanskelige kunder som deg, men som deg liker jeg kollegaene mine veldig godt, men ikke selve jobben. Jeg ville tatt en titt hva som ligger ute av jobber, kanskje du snubler over noe veldig interessant som er fast? Man taper uansett ikke noe på søke
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Å bli trakassert av kunder er, dessverre, veldig dagligdags i serviceyrker. Jeg jobber i et selv og det går nesten ikke en dag uten at jeg blir spyttet på, kalt hore, merr, tispe eller truet på live og helse. Men hva om du neste gang en kunde er vanskelig, sier du ser at kunden ikke er fornøyd med servicen du prøver å yte, og at du skal tilkalle sjefen. Så gjør du det, så får han/hun ta seg av drittslengingen. Blir de fysiske så må dere vel ha vektere eller noe slikt du kan tilkalle? Ingen skal føle seg utrygge på jobb. Hva angår favorisering, sagt i fra til sjefen til sjefen? Ta det opp på nytt og få med de andre til det skjer forandringer. Stå fast. Om du synes det med salg er vanskelig så bør jo din sjef, som synes du bør selge mer, hjelpe deg til å bli en bedre selger. Veiledning rett og slett. Om flere synes dette er vanskelig, hva om det blir holdt et kurs? Anonym poster: 950aaaa35db945e07a4fdfe562d605a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå