Gå til innhold

Første mann som har førsterett?

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Når man selger noe, privat, er det den første som tar kontakt med deg som burde ha førsteretten til å kjøpe da? Eller kan man velge og vrake mellom evt. kjøpere uten dårlig samvittighet (tenker ikke hvis førstemann som svarte på annonsen ikke virker som en som kommer til å betale, men hvis alle virker normale).?

Endret av Badebuksa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bestemmer jo selv hvem du selger til... Spørs jo litt hva du selger også, litt forskjell på en hundevalp og en sofa!

• Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet

Du bestemmer jo selv hvem du selger til... Spørs jo litt hva du selger også, litt forskjell på en hundevalp og en sofa!

vel, om man selger noe dødt ;)

Skrevet

Du bestemmer jo helt selv. Om du føler en moralsk forpliktelse er jo et helt annet spørsmål.

• Liker 1
Skrevet

Når man selger noe, privat, er det den første som tar kontakt med deg som burde ha førsteretten til å kjøpe da? Eller kan man velge og vrake mellom evt. kjøpere uten dårlig samvittighet (tenker ikke hvis førstemann som svarte på annonsen ikke virker som en som kommer til å betale, men hvis alle virker normale).?

Du velger selv hvem du vil selge til, men jeg ser ikke helt hvorfor du vil velge noen andre dersom den første som kontakter deg virker grei (med mindre noen av de andre tilbyr mer penger). Om du ikke vil selge til nr 1 så kan du jo bare si at du allerede har solgt til noen andre :)

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja.. ble fristet til budrunde, men da mister jeg vel kjøperne, haha..

Næ, får se. den som virker mest interessert og grei selger jeg til tror jeg. Heller til den som tilbyr seg å hente varen enn den som vil ha den fraktet, akk, jeg er lat..

Skrevet

Jeg ser det litt an. Spesielt når jeg gir ting vekk. Feks forskjell på "hei, jeg vil ha tingene dine!!" og "hei, jeg er mor til en jente på 14 år som så gjerne ønsker seg noen nye klær, jeg så annonsen din, kan jeg få de?"

Da får moren det.

Anonym poster: 5010214e480f45614d7a60b74ae76fe6

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg gir aldri noenting vekk, bortsett fra til fretex :(

Kanskje mange ville hatt mine rare ting, det tenker jeg ikke på. Så slipper jeg å frakte dem steder også.

Takk for tips ;)

Skrevet

Jeg gir aldri noenting vekk, bortsett fra til fretex :(

Kanskje mange ville hatt mine rare ting, det tenker jeg ikke på. Så slipper jeg å frakte dem steder også.

Takk for tips ;)

Tro meg, det er ALLTID noen som vil ha det, er til og med rift om de merkligste ting. Gamle klær og sko, så lenge det er rent og uten hull så er det alltid noen som trenger det. Eneste kravet mitt er at jeg får dekket porto. Slik har jeg sendt vekk lass på lass med klær, sko, bøker, pynteting, figurer, blader, penner, blabla. Alt kan gis bort :)

Anonym poster: 5010214e480f45614d7a60b74ae76fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...