Gå til innhold

Feirer du bursdagen din med øvrige familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du en av de som, f. eks i en alder av 42 år (eller skal vi si voksen, da. Over 25, men ikke rundt tall!) inviterer søsken, foreldre, nieser, nevøer eller hva det måtte være og feirer bursdagen din?

I min familie er ikke det vanlig, er det vanlig hos andre? Her sluttet jeg å feire bursdagen min med øvrige familie da jeg var tenåring. Kanskje da jeg var 15. Synes det var greit. Ingen av mine foreldre feirer bursdagen sin bortsett fra med oss unger. En liten kaffetår og kaker. Ingen krav om gaver heller, bare en liten sammenkomst. Bortsett fra ved rundt tall.

Det er også en oppfatning om at om en, som godt voksen, feirer bursdagen sin, inviterer folk og fe, ikke kun de nærmeste, og ønsker seg dyre gaver i hytt og pine, er barnslig. Vet ikke om det er vanlig. Men kjenner i allefall at oppfatningen har smittet over på meg også.

Anonym poster: 5f391591ed705dcde170a09724a4e8ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlig i min familie, alle gjør det. Jeg er unntaket pga avstand.

Skrevet

Foreldrene mine inviterer ofte til familieselskap i den perioden de har bursdag, men det er ikke uttrykt at det er "fødselsdagsselskap", akkurat. Personlig gjør jeg ikke det (nå bor jeg så langt unna at det ville vært vanskelig uansett, men jeg hadde nok ikke gjort det om jeg bodde i nærheten heller siden jeg ikke liker sånne tilstelninger).

Anonym poster: 2b120ba5e530a5e36a49923712fc16a7

Skrevet

Jeg feirer med mine foreldre, besteforeldre, svigers og mannen, det gjør jeg. Men ikke med øvrig familie, nei.

Er 26 år.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg feirer ikke, men har et søsken som alltid kommer på besøk på dagen min, noe som er veldig hyggelig og så blir det litt feiring allikevel.

:heks:

Skrevet

Så dere har ingen store feiringer med ønskeliste og masse slekt?

Skrevet

Vi har ingen tradisjon for feiringer hele tatt for de som er voksne. Unntaket er vel eldre jubilanter. Og det hender at moren min fremdeles stikker til meg en gave, men hun er jo... morra mi! ;)

Personlig ville jeg følt det litt fjernt at slekta skulle feire at jeg ble 32, med fest og det hele... :ler:

• Liker 1
Skrevet

Nei. Men det kommer muligens av at jeg bor rimelig langt vekk fra resten av familien. Men da jeg bodde i samme by som dem mens jeg var i 20 årene så var det ingen feiring, nei. Mine foreldre stakk gjerne innom på en kopp kaffe og kake, men ellers var det ikke noe som vi maste med.

Jeg har dessuten aldri likt bursdagsfeiringer ;) .

Gjest Badebuksa
Skrevet

Vi har ingen tradisjon for feiringer hele tatt for de som er voksne. Unntaket er vel eldre jubilanter. Og det hender at moren min fremdeles stikker til meg en gave, men hun er jo... morra mi! ;)

Personlig ville jeg følt det litt fjernt at slekta skulle feire at jeg ble 32, med fest og det hele... :ler:

Ikke en gang om det betydde at du fikk en haug med gaver, oppmerksomhet og sparte penger på å gjøre innkjøp du hadde planlagt, men som andre kunne betale for deg istedet?

En liten betalingsfest under dekknavnet "bursdagsfeiring" ? ;)

Skrevet

Nei, alle bor for langt borte til å stikke innom. Foteldrene mine pleier å gi meg gave når de treffer meg. Jeg kunne forøvrig godt ha tenkt meg å tromme sammen til et ltte kaffeslabberas, det er trivelig. Men synes det blir gavepress på toppen, og da blir det ikke så gøy. Om jeg kunne trommet sammen, og hverken gjester eller jeg styret med gaver så ok. Men det er jo klin umulig å få til uten at det blir rart. Så opererer absolutt ikke med gaveliste, tvert imot!

Skrevet

Har aldri feiret noe siden jeg var liten tror jeg! Bortsett fra komfirmasjon og småbursdager med venner!

Skrevet

Jeg har kun "feira" den med mann og barn de siste årene. Mine foreldre + søsken bor på motsatt side av landet, så det er lenge siden jeg feira med dem. Hadde de bodd i nærheten her så hadde jeg nok invitert de fast hvert år. Kanskje jeg inviterer dem når jeg er 30?

Anonym poster: dbb5fbd86be57c4b4b77212b76b6b081

Skrevet

Vi inviterer som regel våre foreldre, søsken og niese/nevø når vi har bursdag. Middag og kaffe, hyggelig samvær..:)

Skrevet

Så dere har ingen store feiringer med ønskeliste og masse slekt?

Nej, önskelista slutade jag med när när jag var 18-20 år eller nåt sånt.

Och en massa släkt har jag aldrig haft heller.

Jag slutade faktiskt att bjuda in folk på kaffe och kaker när jag blev mamma. Jag såg inte riktigt vitsen längre. Dessutom är det ganska skönt att känna sig vuxen nog att göra precis vad man vill, ett år var jag hemma hos en kompis till barnen och barnen lekte och jag fikade med mamman som nu är en god vän. Och där satt jag och mös av att umgås, utan att någon visste att jag fyllde år :)

Till saken hör nog att jag fyller år i början av januari, och då har jag varit igenom: glöggfika med pepparkakor och lussebullar, förjulsträff, julfixande, julafton, extra besök hos någon, nyårsafton, sonens födelsedagsfika och bursdagsfest - och då känns det väldigt skönt att inte fira min dag alls (för jag orkar inte rikigt).

I år rymmer vi landet då jag fyller 40 och inte vill ha något surprisefirande. Håller hemkomstdagen hemlig också

Skrevet

Familien min feirer alle bursdager med den nærmeste familien, det er koselig det :)

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke vanlig med bursdagsgave til de voksne i slekta, men det blir stort sett bedt inn til litt kaffe og kake i anledning av bursdager. Ikke noen store feiringer, kun nærmeste slekt som kommer innom. Som regel får jeg en liten ting av foreldrene mine, men det er aldri noen ønskelister eller store gaver med i bildet. (Jeg er i slutten av 20-årene)

Skrevet

Familien min feirer alle bursdager med den nærmeste familien, det er koselig det :)

Men den øvrige familien da?.......

Skrevet

Nei, jeg har fire barn som jeg arrangerer barnebursdag og slektsbursdag for, altså åtte stykk i året, så det eneste jeg ønsker meg på min egen bursdag er fred og ro!

Anonym poster: 768879f8f0f2de8b72d81a8d20410953

Skrevet (endret)

Ja:) Jeg og mamma slår bursdags selskapene våre sammen, fordi mamma har bursdag kun 10 dager etter meg:)! Så hele familien kommer (16 stk)!

Og når ungene har bursdag ber jeg de samme slektningene og vi blir 16 stk til bords!

Endret av Anciol
Skrevet

Men den øvrige familien da?.......

Feirer med besteforeldre og ein onkel + kusine om de er i byen, mesteparten av den øvrige familien bur i andre byer fleire timer unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...