tulipaner Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Finnes det egentlig en snill måte og avslutte ett forhold/ eksteskap på? Hvordan?
-stina Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Finnes det egentlig en snill måte og avslutte ett forhold/ eksteskap på? Hvordan? En som blir dumpa vil aldri oppleve at det skjedde på en snill måte, uansett hvordan du velger å gjøre det.
Cupcake92 Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Sette seg ned å forklare alt. Ta hensyn til det mennesket du skal gå ifra. Vise respekt. Være ærlig. 1
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Men hold deg i alle fall for god til å starte et nytt forhold før du går ut av det nåværende, for det er uendelig mer sårende for din ektefelle. God, åpen og ærlig kommunikasjon og hjelp av en tredjepart (familivernkontoret, psykolog e.a.) er helt nødvendig for å takle dette som voksne mennesker. Og skynd deg sakte! Ting tar tid - også når man skal skilles. Gjerne et år eller to.
tulipaner Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2012 ærlighet varer jo alltid lengst, men for å ikke såre noen skikkelig så er det kanskje lurt å ikke fortelle alt i klartekst? pynte litt, for å være snillere... si det som det er, men kanskje ikke gjøre det så brutalt...?
I Grosny Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 ærlighet varer jo alltid lengst, men for å ikke såre noen skikkelig så er det kanskje lurt å ikke fortelle alt i klartekst? pynte litt, for å være snillere... si det som det er, men kanskje ikke gjøre det så brutalt...? Hvis du hadde dumpet meg med silkefraser, og jeg ikke hatt forstått hvorfor, så hadde du fått over hundre spørsmål. Jeg aksepterer ikke dumping pga av misforståelser, og vil ha en reell grunn, og gjerne en grunn til å tro at det vil være en fordel for hun som dumper å dumpe meg. Hvorfor pakke det inn? Er det slik at du er så griseforelska i en alternativ frier at du ikke lenger klarer å elske din mann? Jeg kjenner ikke mannen din, og vet ikke hvordan han takler sånt, f.eks med tanke på vold. Men er han rolig og behersket så vil han trolig respektere deg bedre på lang sikt dersom han får en ærlig sannhet. Hvis du har holdt på med en fyr bak ryggen hans, så har du allerede jugd så mye at det kanskje er best å fortsette med løgnen, og prøve å vri de ut av det på en eller annen måte. Kanskje unngå å treffe mr. kjekk før sommeren, og late som om du plutselig går i fella på ett seminar eller en jentetur. En fint oppbygd løgn på høyt nivå.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 ærlighet varer jo alltid lengst, men for å ikke såre noen skikkelig så er det kanskje lurt å ikke fortelle alt i klartekst? pynte litt, for å være snillere... si det som det er, men kanskje ikke gjøre det så brutalt...? Du får spørsmålet "hvorfor?" helt til du gir et godt svar. De fleste blir lei seg, fortvilet, sinte når de fortelles at den andre vil skilles. Forbered deg like godt på det, og ha gode svar på hvorfor-spørsmålet. Alle har rett på en forklaring i en slik situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå