AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har en umulig hodebunn. Som har vært slik i 1,5 år. Klør ofte og plages av ganske store hvite flak. Jeg tør å påstå at det er større flak enn ved "vanlig" flass. Har forsøkt flere typer flass-shampoo, akkurat nå av Redken. Veksler mellom en som er kun for flass og en for flass og sensitiv hodebunn. Syns det hjelper litt til å begynne med, men dabber av etter 14 dager, da flakene og kløen kommer tilbake. Håret mitt har blitt ekstremt slitt, har forsøkt noen hårkurer uten at det har hjulpet på verken slitasjen eller kløen/flass. Er virkelig desperat etter å finne en løsning. Har forhørt meg i min lokale frisørsalong, men de anbefaler kun det samme om og om igjen, Noen som har noen tips/ erfaringer? Anonym poster: e6e841c3a1b13fb8691f0cb149d822d4
Gjest Payandeh Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Hvor ofte vasker du håret ditt? Og bruker du stylingprodukter?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Tjæresåpe? Anonym poster: 6e363fab3017e2b408dd8fbafa5d6263
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Shampo uten SLS; fra helsekost, JMO eller iherb. Denne: http://www.feelunique.com/p/John-Masters-Organics-Deep-Scalp-Follicle-Treatment-and-Volumiser-59ml?q=john%20masters og denne: http://www.apotek1.no/produkter/decubal-dry-scalp-treatment-150g-902152p Anonym poster: 330aeaf1fcc0d887fe92113522514615
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har en umulig hodebunn. Som har vært slik i 1,5 år. Klør ofte og plages av ganske store hvite flak. Jeg tør å påstå at det er større flak enn ved "vanlig" flass. Har forsøkt flere typer flass-shampoo, akkurat nå av Redken. Veksler mellom en som er kun for flass og en for flass og sensitiv hodebunn. Syns det hjelper litt til å begynne med, men dabber av etter 14 dager, da flakene og kløen kommer tilbake. Håret mitt har blitt ekstremt slitt, har forsøkt noen hårkurer uten at det har hjulpet på verken slitasjen eller kløen/flass. Er virkelig desperat etter å finne en løsning. Har forhørt meg i min lokale frisørsalong, men de anbefaler kun det samme om og om igjen, Noen som har noen tips/ erfaringer? Anonym poster: e6e841c3a1b13fb8691f0cb149d822d4 Det kan hende du har seborreisk eksem og ikke vanlig flass, du bør prøve f.eks Selukos shampo som fåes på apoteket. Anonym poster: 135f15f129f36393c33ad9059b8b67c9
spitonit Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Bruker ingen stylingprodukter. Retter ut håret av og til bare. Typ 1-2 ganger i uken. Vasker håret hver 3. dag
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har en umulig hodebunn. Som har vært slik i 1,5 år. Klør ofte og plages av ganske store hvite flak. Jeg tør å påstå at det er større flak enn ved "vanlig" flass. Har forsøkt flere typer flass-shampoo, akkurat nå av Redken. Veksler mellom en som er kun for flass og en for flass og sensitiv hodebunn. Syns det hjelper litt til å begynne med, men dabber av etter 14 dager, da flakene og kløen kommer tilbake. Håret mitt har blitt ekstremt slitt, har forsøkt noen hårkurer uten at det har hjulpet på verken slitasjen eller kløen/flass. Er virkelig desperat etter å finne en løsning. Har forhørt meg i min lokale frisørsalong, men de anbefaler kun det samme om og om igjen, Noen som har noen tips/ erfaringer? Anonym poster: e6e841c3a1b13fb8691f0cb149d822d4 Er det tørt eller fett flass? Ulike typer, ulike anbefalinger.. Ellers er balsam med arganolje et mirakel for slitt hår. To tomler opp. Feks: iherb.com (denne bruker jeg) Anonym poster: f58c6fde24145ab23ec095302342655e
spitonit Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 Fett flass blir det vel. På det verste kan jeg pelle det ut av håret og forme det til en liten runding med fingertuppene.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 Klør du mye i hodebunnen eller er det flass? Først vil jeg anbefale deg en tur til legen. Der kan du få utskrevet medisiner om det skulle være eksem eller psoriasis. Jeg har selv psoriasis i hodebunnen, og min mor fikk tak i en saltsjampo og en saltgel til meg. Herfra: http://www.laesoe-saltcare.dk/shampoo.php Den har hjulpet meg kjempemye! Endelig noe som faktisk har gitt resultater. Anonym poster: c07bca56df40acc5b9d25d7dc51142d3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #10 Skrevet 9. desember 2012 Klør du mye i hodebunnen eller er det flass? Først vil jeg anbefale deg en tur til legen. Der kan du få utskrevet medisiner om det skulle være eksem eller psoriasis. Jeg har selv psoriasis i hodebunnen, og min mor fikk tak i en saltsjampo og en saltgel til meg. Herfra: http://www.laesoe-sa....dk/shampoo.php Den har hjulpet meg kjempemye! Endelig noe som faktisk har gitt resultater. Anonym poster: c07bca56df40acc5b9d25d7dc51142d3 Jeg klør ganske mye ja. Er spesielt ille på noen enkelte steder i hodebunnen. Tror jeg skal prøve den shampooen der. Har en litt lite behjelpelig fastlege, som kan veldig mye om halsbetennelse og veldig lite om alt annet. Så tror ikke det er mye hjelp i han dessverre. Skal sies at jeg har mistenkt psoriasis i hodebunnen en stund. Tok dreads for noen år siden og da tok hodebunnen helt av. Fordi det var så stramt vil jeg tro. Ble noen harde hvite flater i hodebunnen, hvor løsningen ble tilsutt og klippe av dreadsene ( til å lage dreadsene ble det ikke brukt noen form for produkter) Anonym poster: a0dad869a148de99d57ccbdbdc02397e
LittleJ Skrevet 9. desember 2012 #11 Skrevet 9. desember 2012 Høres veldig psoriasis ut... Reis til legen og få henvisning til hudlege =)
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #12 Skrevet 9. desember 2012 Ja og så glemte jeg å skrive noe viktig: Sjampoer som er spesiallaget for problemhodebunn er ofte veldig sterke. Det samme gjelder evt linimenter som legen skriver ut på resept. Så jeg vil anbefale deg å bruke sjampo for hodebunn kun i hodebunnen, og så en mild sjampo i lengdene/resten av håret. Du trenger ikke å skylle mellom hver gang, bare ta først i hodebunnen, og deretter i håret og så skyller du ut og tar i balsam. Balsamen skal også kun brukes i lengdene. Anonym poster: c07bca56df40acc5b9d25d7dc51142d3
Gjest Uanonymbruker Skrevet 9. desember 2012 #13 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har stresspsoriasis i hodebunnen, og det eneste som funker for meg er paraben og sulfatfrie sjampoer.
Gjest RompeRusk Skrevet 9. desember 2012 #14 Skrevet 9. desember 2012 Høres ut som min hodebunn slik den var tidligere.. Kløe på nøyaktig samme områdene, fett "flass"-lignende flak. Kunne klø meg til blods, hadde hatt det siden jeg var 8-9. Byttet til balsammetoden (Silikonfrie produkter, brukte ikke sjampo, men kun balsam til å vaske håret) Kløen ble umiddelbart halvert Grunnen kan ofte være at du har tørr hodebunn, du bruker sjampo som tørker ut håret, dermed svarer hodebunnen med å produsere mye mer fett, du klør pga uttørket hodebunn, og du vasker for å få bort det fete i hodebunnen.. And the circle starts over
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #15 Skrevet 9. desember 2012 Takk for alle svar! Da blir det en tur til legen ila uka. Anonym poster: a0dad869a148de99d57ccbdbdc02397e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå