Gå til innhold

Hvordan markere øynene mine? De er "usynlige"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften sier sitt. Øynene mine forsvinner liksom i ansiktet, og "lyser" ikke opp. Jeg ønsker markerte øyne! Men å bruke en haug med eyeliner føler jeg blir for dramatisk mtp at jeg ikke bruker foundation og mye annen sminke.

Takker for råd og tips :) Link gjerne til videoer etc.

Anonym poster: 98167c17de6ec743aaeeddb7e798aef0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farg dem med farge fra kolokrem eller Depend.

Bruk brynskygge.

Anonym poster: d6593bed7c7fc08ec09e5216c9236c80

Skrevet

Jeg pleier å ha eyeliner fra innerst til ytterst, på øyelokket. Også fra ca midten til ytterst under øyet. Også litt brun øyenskygge, med mørkest ytterst (øverst). Også maskara. Det gjør at øynene blir mer markerte, men man slipper å bruke så sykt mye sminke... så det blir ikke så dramatisk. Kan fort bli litt mye med eyeliner rundt hele øyet!

Du kan jo kanskje prøve med brun eyeliner også? Svart eyeliner kan fort bli litt hardt på noen.

Anonym poster: 777ed314a76ac40333c147e566e0a8a8

Skrevet

Har du små øynene så kan du prøve å visuelt forstørre dem ved å bruke øyenskygge rundt hele øyet. Jeg hadde ikke anbefalt sort kajal rundt hele øyet da det setter en "ramme" rundt det og da får man jo motsatt effekt. Valg av øyenskyggen er avhengig av fargen på øynene. Er de blå så er det best å bruke brun øyenskygge. Det er viktig å finne riktig "tone" (for det finnes jo 100vis av "brune" øyenskygger!) som kommer til å fremheve det blåe i øynene dine. Å krølle vippene med en vippetang hjelper også for da får du mer "åpent" blikk. Også det å ha øyenbrynene i orden (fint nappet og eventuelt farget) gjør at øyenene "vises" mer. Lykke til! :)

Skrevet

Tilleggsinfo: jeg bruker mascara, og jeg har ikke små øyne. Problemet er at de blir så "blasse" liksom.

Takk for de som bidrar :)

Anonym poster: 5122c5bea84962b98045ed86fbbea9df

Skrevet

Jeg har også usynlige øyne uten sminke. Legger primer, champanjefarget skimrende øyeskygge på lokket med en fingertupp og duser litt ut, dette åpner blikket utrolig mye, sort eyeliner fra ytterst til midten av vipperoten og 2-3 strøk maskara. Bruk vippetang føre dersom du ikke har naturlig buede vipper. Så tar jeg myk hvit liner på våtkanten. Bruker ikke sort liner eller maskara under øyet.

Bruker en mørk brun bryngel på bryna også farger jeg dem litt mer med brun eyeliner.

Jeg ser ut som 2 forskjellige personer med og uten denne sminken.

Skrevet

Tilleggsinfo: jeg bruker mascara, og jeg har ikke små øyne. Problemet er at de blir så "blasse" liksom.

Takk for de som bidrar :)

Anonym poster: 5122c5bea84962b98045ed86fbbea9df

Det som jeg tror kan hjelpe deg er å dra oppmerksomheten på øynene dine.

Bruk highlighter under øyenbrynsbenet, det vil automatisk trekke oppmerksomheten på øynbrynene.

Hvilken øyefarge har du?

Skrevet

Hei.

Jeg har store, klare øyne fra naturens side, men noen ganger synes jeg selv at de kan bli "usynlige" - spesielt når jeg sammenligner dem med øynene til f.eks. vakre kvinner fra Midtøsten. Mange av dem har nydelige øyne.

Mitt tips er å bruke en kaffefarget/mørk-brun eyeliner på våtkanten oppe. (Svart kan bli litt "hardt"). Dette gjør at øynene ser mer markerte og "sterkere" ut, og spesielt om du bruker maskara i tillegg. Du kan i tillegg highlighte under øyenbrynet, i øyekroken og midt på øyet, med en hvit eyeliner. Dette gir fine kontraster til mørke øyevipper (maskara).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...