Gå til innhold

Vil flytte ut, men sliter med dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg trenger noen råd til et litt vanskelig valg for tiden. Jeg vil veldig gjerne flytte ut, men har veldig dårlig samvittighet overfor min mor. Hun har støttet meg gjennom mange vanskelige tider, og jeg har alltid hatt et veldig godt forhold til henne.

Når jeg nevner noen leiligheter jeg ser på, så blir hun ganske stille og virker små sur og lei seg. Dette er noe som har skjedd den siste tiden, hun har alltid vært blid og fornøyd, men i det siste er hun ofte ganske stille og sier lite, så jeg føler meg slem når jeg nevner at jeg har planer om å flytte ut. Min far og hennes ektemann døde for ca 2 år siden, så har på følelsen at det har noe med det å gjøre, jeg får veldig dårlig samvittighet av å tenke på at hun må sitte hjemme i huset alene, selvom min bror også er ofte hjemme.

På en side så vil jeg drite i det, siden hun har vært små frekk i kommentarer og den slags den siste tiden, men på en annen side så vil jeg ikke forlate henne alene her heller.

Er det feil av meg å tenke på min mor såpass mye? Eller burde jeg bare tenke på meg selv og flytte ut? Jeg hadde garantert vært mye hjemme uansett på kaffebesøk osv uansett.

Nå som jeg har fått fast jobb og er mye mer sosial, så hadde det vært genialt med en egen leilighet hvor jeg er med venner og evt kjæreste etterhvert.

Beklager for et rotete innlegg og evt skrivefeil, men fikk brått mye å tenke på.

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Er du voksen og ønsker det, flytt.

En del av det å være foreldre er også å la barna leve et selvstendig liv på egenhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...