Marsipan Skrevet 9. desember 2012 #1 Del Skrevet 9. desember 2012 Fra dagbladet.no om en ulykke på Østfoldbadet i dag: Jenta skal ha svalgt en hel del klorvann. Kan man si svalgt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. desember 2012 #2 Del Skrevet 9. desember 2012 Nei. Da må i så fall noen ha skrevet om ordboka siden jeg lærte norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 9. desember 2012 #3 Del Skrevet 9. desember 2012 Håper for all del at det var en tastefeil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 10. desember 2012 #4 Del Skrevet 10. desember 2012 Håper for all del at det var en tastefeil... Det tror jeg ikke det kunne være, med én feil bokstav og én utelatt bokstav (svelget). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 10. desember 2012 #5 Del Skrevet 10. desember 2012 Det tror jeg ikke det kunne være, med én feil bokstav og én utelatt bokstav (svelget). Nei du har nok rett.. Dårlig journalistikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 21. desember 2012 #6 Del Skrevet 21. desember 2012 Eller kanskje det er riksmål? Jeg sa svalgt en gang i tiden, men det er mulig det er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 21. desember 2012 #7 Del Skrevet 21. desember 2012 Det står ikke i ordboka, men jeg får mange treff i google. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gressløk Skrevet 21. desember 2012 #8 Del Skrevet 21. desember 2012 På norsk/riksmål heter det svelget. På bokmål heter det visstnok svelga, men mange bruker også svelget. Svalgt er det ingenting som heter. Enten så var han kjapp i fingrene, eller så hadde han kanskje feriejobb i jula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. desember 2012 #9 Del Skrevet 21. desember 2012 Det står ikke i ordboka, men jeg får mange treff i google. På google finner man mye rart som ikke er korrekt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 21. desember 2012 #10 Del Skrevet 21. desember 2012 På google finner man mye rart som ikke er korrekt . Jeg vet det. Poenget mitt var at det er en del flere enn journalisten som tror det er riktig. Forøvrig mener jeg at en journalist bør skrive korrekt norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå