Gå til innhold

Bruker venninnen min meg? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som ofte "lener" seg på meg, hun søker støtte når hun har angst, er utrygg, trenger noen å snakke med, trenger selskap. Jeg er sykmeldt etter fall på isen så jeg har litt fri. Hun ringer ofte og spør om jeg vil komme på en kopp te, og når jeg kommer dit vil hun ha hjelp til vaskemaskinen, dataen, tv'en, komfyren, noe med bilen ( jeg er ganske handyjente av meg ) og andre ting jeg kan få til.

Hun blir ofte hysterisk om jeg ikke tar telefonen på første ring, pga hun da har angst når hun ringer og trenger at jeg er tilgjengelig.

Jeg trodde at dette vennskapet gikk begge veier, så jeg har tatt initiativ til å finne på noe, treffes osv. I helgen spurte jeg om hun ville finne på noe, fordi jeg har det litt stritt og kjedelig når jeg ikke kan kjøre bil etter fallet eller gå særlig langt. Hun bor rett ned i gaten her. Men nei, hun ville ikke, for hun hadde noen hun skulle på middag med. Slik er det ofte, jeg spør om en tjeneste som feks til å hjelpe å handle pga jeg ikke kommer lett til butikken, så har hun ikke tid. Jeg vil finne på noe, så er hun opptatt eller ikke har tid. Noen timer senere kan hun ringe og si "jeg har det helt jævlig, snakk med meg" med gråten i halsen..

Er vi ikke venner mer kanskje? Før gikk vennskapet mer begge veier, men ikke nå mer, tydeligvis..

Anonym poster: 7960099f0c76c2d09b99cba8ed6681ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være kjedelig å føle det sånn. Men jeg tenker at kanskje hun ikke tenker over hvordan det kan oppfattes for deg - når hun er vant til å være en sårbar i forhold til angst som er veldig slitsomt. Hvis du snakker med henne om det, kanskje det går mer opp for henne at du også trenger omsorg i vennskapet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...