Gjest najki Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har en tendens til å bli veldig sulten mellom måltidene, og spesiellt mellom lunch og middag. Har ikke funnet noen gode, sunne alternativer til mellommåltid som ikke krever mye å ordne annet enn skyr og en banan. Hva tar dere i slike tilfeller? Gjerne ting som kan ligge fast i veska.
sajk Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 (endret) Jeg har 1 eller 2 kokte egg. Det metter Har en del ferdig kokt i kjöleskapet. Og tar med når jeg skal ut! Endret 9. desember 2012 av sajk
missdior Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 gulrøtter eller kålrabi! det har alltid jeg med meg
Gjest Payandeh Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Mandler, valnøtter, skyr, banan, rugsprø, gulrøtter og andre grønnsaker. Ellers sørger jeg for å drikke MASSE, helst vann, samt spise saaaakte. Det hjelper mot min sult
Supraspinatus Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Jeg kommer sikkert til å bli drept for å foreslå dette, men jeg har laget meg noen nøtteboller av litt dadler, kokosolje, kakaopulver og masse nøtter. Jeg foreslår å bruke macademianøtter, valnøtter og mandler. Alle har en gunstig fettsyresammensetning og relativt lite karbohydrater. Man kjører først nøttene til pulver/smørje i en foodprocessor og legger de i en bolle. Så tar man smeltet kokosfett og dadler og kjører det til smørje. Ta ev litt vann/kaffe i for å få litt gang på smørje 2. Bland smørjene sammen med f.eks kakao, kaffe, vanilje etc. Rull det til små baller som man ruller i revet kokos. Sett ballene kaldt. Meget smakfullt og mye energi. Med den blandingen jeg hadde var det noe sånt som per 100g: 11g karbohydrater, 8g protein, 72g fett.
Envy Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Wow, det hørtes godt ut Supra! Jeg pleier å ha en proteinbar eller to liggende i veska Metter godt!
Gjest Daenerys Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 Nøtter, type sørlandschips sine små blandinger
Pingting Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 man bare må elske oppskrifter som inneholder ordet "smørje". jeg pleier å ha en liten boks med nøtter og tørket frukt - fortrinnsvis typen som ikke er tilsatt sukker. 1
Supraspinatus Skrevet 10. desember 2012 #10 Skrevet 10. desember 2012 man bare må elske oppskrifter som inneholder ordet "smørje". jeg pleier å ha en liten boks med nøtter og tørket frukt - fortrinnsvis typen som ikke er tilsatt sukker. Hvorfor skjule sannheten? Jeg prøvde å rulle pølser av smørjen for å få litt større biter jeg kunne ha i sekken på tur. Da så det plutselig ut som sluttproduktet etter fordøyelsen. "Pølsene" ble fort omgjort til rektangler og baller. True story.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #11 Skrevet 10. desember 2012 Wasa sandwich eller energybar Anonym poster: c7f2df7480f747b68000dca7fe2f14b2
Gjest najki Skrevet 10. desember 2012 #12 Skrevet 10. desember 2012 Her var det mange fine tips! Blir nok å adoptere noen. Tenkte jeg skulle prøve å "bake" noen slike sunne barer, må se om jeg kommer over en knall oppskrift.
Mynona Skrevet 10. desember 2012 #13 Skrevet 10. desember 2012 Jeg har laget energibarer selv. Kjempegode. Skal lete frem oppskrift om du vil ha?
Mynona Skrevet 10. desember 2012 #14 Skrevet 10. desember 2012 (må si at dette er ikke noe jeg har funnet på selv, men har funnet oppskrift på internett som jeg ar endret litt på - sånn i forhold til opphavsrett og greier) 1 dl rosiner 1 dl tørkete aprikoser, hakket Litt bakepulver Litt vaniljesukker 1 egg 1/2 dl honning flytende 1 dl mandelmel 1 dl havregryn 1 dl tørkede tranebær, hakket 0,5 dl linfrø 0,5 dl sesamfrø 0,5 dl gresskarkjerner 0,5 dl solsikkekjerner 4 ss matolje Appelsinsaft fra en appelsin Bland og visp det våte + bakepulver/vaniljesukker. Tilsett det tørre, rør sammen til det blir en smørje ( ). Tilsett rosiner og tranebær til slutt, og rør rundt. Hell det over på en langpanne med bakepapir. Sett i ovnene 30 min på 170 grader, så 2 timer i kjøleskap. Også kan du skjære de i passelige biter. Oppbevares i kjøleskap.
Gjest Blur Skrevet 10. desember 2012 #15 Skrevet 10. desember 2012 Energibarer, nøtter, frukt, minigulerøtter, wasa sandwich (men er ikke spesielt fan) og skyr. Det er vel egentlig det jeg pleier å ha med meg i veska uansett. Jepp, jeg spiser ofte mellom måltidene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå