Gå til innhold

Mellommåltid i veska

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tendens til å bli veldig sulten mellom måltidene, og spesiellt mellom lunch og middag. Har ikke funnet noen gode, sunne alternativer til mellommåltid som ikke krever mye å ordne annet enn skyr og en banan.

Hva tar dere i slike tilfeller? Gjerne ting som kan ligge fast i veska.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har 1 eller 2 kokte egg. Det metter :)

Har en del ferdig kokt i kjöleskapet. Og tar med når jeg skal ut!

Endret av sajk
Skrevet

Eple, banan, gulerot, pære

Skrevet

gulrøtter eller kålrabi! det har alltid jeg med meg :)

Gjest Payandeh
Skrevet

Mandler, valnøtter, skyr, banan, rugsprø, gulrøtter og andre grønnsaker. Ellers sørger jeg for å drikke MASSE, helst vann, samt spise saaaakte. Det hjelper mot min sult :)

Skrevet

Jeg kommer sikkert til å bli drept for å foreslå dette, men jeg har laget meg noen nøtteboller av litt dadler, kokosolje, kakaopulver og masse nøtter. Jeg foreslår å bruke macademianøtter, valnøtter og mandler. Alle har en gunstig fettsyresammensetning og relativt lite karbohydrater.

Man kjører først nøttene til pulver/smørje i en foodprocessor og legger de i en bolle. Så tar man smeltet kokosfett og dadler og kjører det til smørje. Ta ev litt vann/kaffe i for å få litt gang på smørje 2.

Bland smørjene sammen med f.eks kakao, kaffe, vanilje etc.

Rull det til små baller som man ruller i revet kokos. Sett ballene kaldt.

Meget smakfullt og mye energi. Med den blandingen jeg hadde var det noe sånt som per 100g: 11g karbohydrater, 8g protein, 72g fett.

Skrevet

Wow, det hørtes godt ut Supra! :) Jeg pleier å ha en proteinbar eller to liggende i veska :) Metter godt!

Gjest Daenerys
Skrevet

Nøtter, type sørlandschips sine små blandinger :)

Skrevet

man bare må elske oppskrifter som inneholder ordet "smørje". :ler:

jeg pleier å ha en liten boks med nøtter og tørket frukt - fortrinnsvis typen som ikke er tilsatt sukker.

• Liker 1
Skrevet

man bare må elske oppskrifter som inneholder ordet "smørje". :ler:

jeg pleier å ha en liten boks med nøtter og tørket frukt - fortrinnsvis typen som ikke er tilsatt sukker.

Hvorfor skjule sannheten?

Jeg prøvde å rulle pølser av smørjen for å få litt større biter jeg kunne ha i sekken på tur.

Da så det plutselig ut som sluttproduktet etter fordøyelsen.

"Pølsene" ble fort omgjort til rektangler og baller.

True story.

Skrevet

Wasa sandwich eller energybar

Anonym poster: c7f2df7480f747b68000dca7fe2f14b2

Skrevet

Her var det mange fine tips! Blir nok å adoptere noen.

Tenkte jeg skulle prøve å "bake" noen slike sunne barer, må se om jeg kommer over en knall oppskrift.

Skrevet

Jeg har laget energibarer selv. Kjempegode. Skal lete frem oppskrift om du vil ha?

Skrevet

(må si at dette er ikke noe jeg har funnet på selv, men har funnet oppskrift på internett som jeg ar endret litt på - sånn i forhold til opphavsrett og greier)

1 dl rosiner

1 dl tørkete aprikoser, hakket

Litt bakepulver

Litt vaniljesukker

1 egg

1/2 dl honning flytende

1 dl mandelmel

1 dl havregryn

1 dl tørkede tranebær, hakket

0,5 dl linfrø

0,5 dl sesamfrø

0,5 dl gresskarkjerner

0,5 dl solsikkekjerner

4 ss matolje

Appelsinsaft fra en appelsin

Bland og visp det våte + bakepulver/vaniljesukker. Tilsett det tørre, rør sammen til det blir en smørje ( ;) ). Tilsett rosiner og tranebær til slutt, og rør rundt.

Hell det over på en langpanne med bakepapir. Sett i ovnene 30 min på 170 grader, så 2 timer i kjøleskap. Også kan du skjære de i passelige biter. Oppbevares i kjøleskap.

Skrevet

Energibarer, nøtter, frukt, minigulerøtter, wasa sandwich (men er ikke spesielt fan) og skyr.

Det er vel egentlig det jeg pleier å ha med meg i veska uansett. Jepp, jeg spiser ofte mellom måltidene :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...