Blueberry Muffin Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Etter at man har tatt et test hjemme og fått positivt,. hva gjør man da? bruker man å bestille time med legen og få bekrefta graviditeten ? Og det med tunge løft. hvordan er det.. hvor tung er for tung? På jobben min er det mye tunge luft. burde kanskje sei i fra der med en gang ? Føles liksom ikkje heilt virkelig at jeg har blitt gravid ! Beklager darlig norsk.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har vært gravid en gang og ringte til legen dagen etter jeg testet positivt og fikk time i uke 10 som var noen uker senere. Men jeg hadde en spontanabort før jeg kom til uke 10, så jeg vet ikke hva som skjer egentlig. Men jeg fikk iallefall ikke time før uke 10, jeg trur at det er da de første testene tas, hvis man ser bort fra en graviditetstest. Man blir jo ikke mindre gravid av å utsette en graviditetstest hos legen, så akkurat det er vel ikke noe stress å få bekreftet så lenge man har testet seg hjemme. Tunge løft trur jeg at ikke gjelder med en gang man har blitt gravid, det er når man kjenner at det er ubehagelig å løfte tungt at man bør slutte med det. Når forsteret har vokst en del, kanskje når man har begynt å få en synlig gravidmage. Det er forskjell på hvor mye man kan klare å løfte som gravid pga man har forskjellige vaner når det kommer til å løfte tungt og trene, altså man har forskjellig størrelse på musklene. Men jeg kan ta feil ang dette. Jeg anbefaler deg å ikke fortelle ennå at du er gravid, da du kan risikere en spontanabort, det sies at man ikke bør fortelle noen at man er gravid (bortsett fra barnefar og legen selvsagt) før man er i uke 12, da sjansen for spontanabort er redusert da. En spontanabort er ganske vanlig og det er uansett ikke gøy å fortelle om det til folk, jeg gjorde den tabben selv å fortalte at jeg var gravid få dager før min spontanabort. Men du velger jo selv om du vil fortelle! Hvis du ikke har lyst så kan du jo dra til legen og be om en legeerklæring på at du ikke kan løfte tungt i noen mnd fremover, uten en begrunnelse da arbeidsgiver ikke kan kreve å få vite hvorfor, jeg hadde valgt den løsningen selv. Ellers bør du nå få i deg folatsyre og omega3, og være forsiktig med hva du spiser. Man finner masse info om mat som gravide bør unngå på nettet. Gratulerer og lykke til Anonym poster: fad73c4bba8719cbcfe15d15232f3094
chremiil Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Etter at man har tatt et test hjemme og fått positivt,. hva gjør man da? bruker man å bestille time med legen og få bekrefta graviditeten ? Og det med tunge løft. hvordan er det.. hvor tung er for tung? På jobben min er det mye tunge luft. burde kanskje sei i fra der med en gang ? Føles liksom ikkje heilt virkelig at jeg har blitt gravid ! Beklager darlig norsk. Jeg fikk beskjed om å bestille legetime i uke 8-10, men om du er i tvil om hvor langt du er på vei eller har spørsmål, vil bekrefte det ol er det bare å bestille seg en time nå Om det er mye tunge løft på jobben kan det være greit å si i fra til sjefen din, og løfte minst mulig. Syns forresten ikke norsken din var så dårlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå