Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne ha noen tips fra andre med erfaring/ synspunkt. Nå har jeg en jobb (fortsatt i prøvetiden) hvor jeg jobber ca 20-25 timer per uke. Jeg tjener 141,55,- i timeslønn og får INGEN tillegg ved overtid, UB-tillegg, helligdager osv. Bedriften er uorganisert. Dette var tidligere en kjedebutikk som nå er kjøpt opp som franchisebutikk, og da jeg spurte ny eier om han ville følge samme tariff som nå (dette var før eierskiftet) fikk jeg "ja" til svar. Jeg ser nå at dette var et lure-svar?

Uansett - jeg er 27 år og er tobarnsmamma og klarer meg ikke på så lite jobb og betaling, og har nå fått tilbud om en annen jobb. Det er heller ikke så mange vakter å få der, slik at jeg egentlig kunne kombinert jobbene, men i den andre jobben er jeg garantert en 80 % stilling som assisterende butikksjef ila februar/ mars, + alle tillegg i lønn som er normalt å få.

I kontakten min i nåværende jobb står det at arbeidstaker ikke kan ta annet arbeid som er i strid med *butikknavn* sine interesser. Og dette er snakk om to klesbutikker som er konkurrerende.

Ville dere sagt opp nåværende jobb og holdt ut med få vakter på ny jobb fram til jeg trer inn i full stilling feb/ mars?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt! I dag har penger mye å si og spesielt når man er alene med barn, og som assisterende butikksjef regner jeg med at du vil tjene mer enn 140 kr timen + tillegg. Sier du opp nå i prøvetiden har du kortere oppsigelsestid enn etter prøvetiden er over. Men tenk på om du får veldig lite vakter om du har noen i feks familien som du kan låne kr av til mat HVIS du blir helt blakk.

Jeg trudde at alle arbeidsgivere var pålagt i følge arbeidsmiljøloven å betale tillegg for overtid, helligdager ol.

Anonym poster: 913547eaf59ba6de57ead3499b1244dd

Skrevet

Husk på at du ikke har krav på overtidsbetaling før du er oppe i 100 % stilling. Hvis man for eksempel vanligvis jobber 80 % får man ikke overtidsbetalt før man har jobbet de resterende 20 %.

Jeg tror nok jeg ville valgt å bytte jobb om jeg var i din situasjon.

Skrevet

Jeg mener overtidstillegg som x antall kroner etter klokka 16 på lørdager, betalt på røde dager hvor du er satt opp på vakt men da at butikk er stengt osv...

Skrevet

Jeg mener overtidstillegg som x antall kroner etter klokka 16 på lørdager, betalt på røde dager hvor du er satt opp på vakt men da at butikk er stengt osv...

Tillegg for ubekvem arbeidstid er noe annet enn overtid. Overtidsbetalt får du ikke med mindre du jobber mer enn 100 %.

Skrevet

Vil gjerne ha noen tips fra andre med erfaring/ synspunkt. Nå har jeg en jobb (fortsatt i prøvetiden) hvor jeg jobber ca 20-25 timer per uke. Jeg tjener 141,55,- i timeslønn og får INGEN tillegg ved overtid, UB-tillegg, helligdager osv. Bedriften er uorganisert. Dette var tidligere en kjedebutikk som nå er kjøpt opp som franchisebutikk, og da jeg spurte ny eier om han ville følge samme tariff som nå (dette var før eierskiftet) fikk jeg "ja" til svar. Jeg ser nå at dette var et lure-svar?

Uansett - jeg er 27 år og er tobarnsmamma og klarer meg ikke på så lite jobb og betaling, og har nå fått tilbud om en annen jobb. Det er heller ikke så mange vakter å få der, slik at jeg egentlig kunne kombinert jobbene, men i den andre jobben er jeg garantert en 80 % stilling som assisterende butikksjef ila februar/ mars, + alle tillegg i lønn som er normalt å få.

I kontakten min i nåværende jobb står det at arbeidstaker ikke kan ta annet arbeid som er i strid med *butikknavn* sine interesser. Og dette er snakk om to klesbutikker som er konkurrerende.

Ville dere sagt opp nåværende jobb og holdt ut med få vakter på ny jobb fram til jeg trer inn i full stilling feb/ mars?

Jeg hadde bytta jobb. Du har rett på tillegg når du har kommet opp i 52 timer pr.mnd.

Anonym poster: f573371f07300a2517a5a880245785a6

Skrevet

Jeg ville uansett ikke jobbe for en arbeidsgiver som ikke er organisert og som ikke bryr seg om å betale tillegg for kvelder og helligdager. Overtid blir noe annet.

Anonym poster: 913547eaf59ba6de57ead3499b1244dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...