Dunkel Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Dette er noe jeg lenge har tenkt på. Om man holder på med noen (det er noe på gang mellom deg og en annen, men dere er ikke kjærester), er det da utroskap om du eller han/hun da har sex med en annen person? Dere er jo ikke kjærester liksom, men kjenner mange som regner dette som utroskap og det er ikke måte på. Personlig så er jeg veldig usikker på hva jeg mener, men hva tenker du om det?
Gjest X-1 Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Om man ikkje er sammen eller har lagt ned noen basic rules om å være eksklusive så nei, då hadde eg ikkje sett på det som utroskap. Men det kan like fullt være sårende for den andre parten dersom man håpte på eit forhold.. 1
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Det kommer helt an på hva det dere holder på med er definert som. Holder man på med andre er man jo ikke veldig interessert i den man har et halvveis forhold med. Jeg ville ihverfall backet ut om en type jeg hadde forhåpninger til styra med andre. Ser ikke på det som utroskap en den parten som styrer med andre kan ikke forvente at den andre sitter på gjerdet og venter. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Det har skjedd meg. Men jeg gjorde det samme. Han fortalte meg, jeg sa ikke noe, for det betydde ikke noe. Derfor føler jeg ikke at jeg kan være sint på han for det, og iallefall ikke bruke det mot han. Anonym poster: 2fef3266504babe4e14688e6c9e55b8a
Gjest energibånd Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Jeg hadde ikke sett på det som utroskap, men jeg tror jeg ville fått kalde føtter, ja. For meg så er det en "big deal" dersom han har sex med en annen etter at han truffet meg og vi har noe på gang.
Lurt smil Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Tror han at du bare ligger med han er det utroskap... Hvis ikke så nei
Steinar40 Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Har man noe på gang så er det utroskap, ja.
Magnifique Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 Hei. Jeg hadde aldri ligget med noen, om jeg visste at jeg holdt på med en annen (og det var seriøst). Det kan vel ikke direkte kalles utroskap, men det er ganske stygt gjort ovenfor den andre personen. Nei, sånt noe synes jeg ikke noe om.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 Igjen, hadde jeg truffet en fyr og vi ønsket å bli bedre kjent så hadde jeg ikke giddi å bli blitt bedre kjent om han rota med andre samtidig. Jeg vil ha en som vil ha meg, ikke en som kan ta meg fordi han ikke hadde noen bedre for hånden akkurat da... Anonym poster: f84f573f1479d0e43d2ee87c2bd54d5f
challenger Skrevet 9. desember 2012 #10 Skrevet 9. desember 2012 Strengt tatt så er det vel ikke utroskap så lenge man ikke er offisielt sammen. Men det er jo jævlig sårende uansett, og jeg ville ha droppet fyren om han gjorde det mot meg. Hvis han kan gjøre noe sånt allerede i startfasen av et forhold, hvordan kan man da stole på personen?
Gjest Maria Skrevet 9. desember 2012 #11 Skrevet 9. desember 2012 Utroskap er et bindende ord, som vi uansett bruker individuelt. Utroskap kan bety det ene eller det andre. Om noen mener at dette er utroskap for dem så er det utroskap for dem. Man burde være mer opptatt av hva slags følelser man gir til andre. Utroskap er et sjokk, en sår følelse. Det er noe som kommer over på deg fordi et annet menneske oppfører seg hemningsløst mens man selv sto et annet sted, mindre hemningsløst, og trodde noe helt annet om deg. Det er virkeligheten. Derfor er utroskap noe individuelt. Man forventer at folk tar hensyn til deg, ellers får man en uviktig følelse. Jeg har vært i situasjoner hvor jeg kunne ha følt at noe kunne føltes som utroskap om han hadde rotet med noen andre der og da, selv om ingenting var avtalt. Har også stått i situasjonen hvor jeg hadde sett igjennom det og ikke sett på det som hemningsløst eller utroskap.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2012 #12 Skrevet 9. desember 2012 Hvis h'n valgte å være sammen med en annen mens vi hadde noe på gang, ville jeg sett på det som at h'n ikke hadde tilstrekkelig interesse for meg, men jeg ville ikke ansett det som utroskap. Det blir jo ikke utroskap hvis man ikke er i et forhold. Når du er seriøst interessert i en person, risikerer du ikke å miste den muligheten til et forhold ved å gå etter andre, det vil vise den andre at du ikke er så motivert. Jeg er dessuten slik skrudd sammen at jeg ikke har behov for andre når jeg er veldig interessert i en person. Da er det kun h'n som gjelder.
Medlem Skrevet 9. desember 2012 #13 Skrevet 9. desember 2012 Nei, for meg er man først utro dersom man har lovet troskap til en annen person.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #14 Skrevet 9. desember 2012 Dette er noe jeg lenge har tenkt på. Om man holder på med noen (det er noe på gang mellom deg og en annen, men dere er ikke kjærester), er det da utroskap om du eller han/hun da har sex med en annen person? Dere er jo ikke kjærester liksom, men kjenner mange som regner dette som utroskap og det er ikke måte på. Personlig så er jeg veldig usikker på hva jeg mener, men hva tenker du om det? Hva mener du med "holde på med noen"? Hvis jeg dater noen som har sex med andre, så blir det ikke aktuelt å gå videre fra datingstadiet. Anonym poster: 022159cda3d87028541b322549408318
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2012 #15 Skrevet 9. desember 2012 Nei. Men det øker ikke verdien på aksjene hans/hennes...
kills Skrevet 9. desember 2012 #16 Skrevet 9. desember 2012 Jeg ser ikke på det som utroskap men jeg hadde nok ikke innledet et forhold med en mann som ligger med andre mens vi har noe på gang. Sett at jeg fant ut av det.
Dunkel Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #17 Skrevet 9. desember 2012 Hva mener du med "holde på med noen"? Hvis jeg dater noen som har sex med andre, så blir det ikke aktuelt å gå videre fra datingstadiet. Anonym poster: 022159cda3d87028541b322549408318 Les hva jeg skrev i parantes å holde på med noen betyr at du ikke er kjæreste med personen, men det er noe på gang mellom dere. om du bare dater en person en gang, så holder dere ikke på akkurat. du må ha datet personen flere ganger enn som så.. man kan kalle det en romantisk interesse
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #18 Skrevet 9. desember 2012 Les hva jeg skrev i parantes å holde på med noen betyr at du ikke er kjæreste med personen, men det er noe på gang mellom dere. om du bare dater en person en gang, så holder dere ikke på akkurat. du må ha datet personen flere ganger enn som så.. man kan kalle det en romantisk interesse Vel, det blir ikke noe på gang hvis jeg finner ut at han har sex med andre i påvente av at det skal skje meg meg. Da har vi totalt ulike livssyn. Anonym poster: 022159cda3d87028541b322549408318 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå