Gå til innhold

Spiser jeg for lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg syns jeg har et ganske sunt kosthold, men jeg får ofte høre at jeg spiser for lite. Gjør jeg egentlig det?

Det jeg har litt problemer med er å få i meg nok sunt fett, jeg spiser ikke fisk, men litt avokado og nøtter. Er det noen andre måter jeg kan få i meg sunt fett på?

Jeg er 170 cm og veier ca. 58 kg. Jeg trener spinning med intervaller 2 ganger i uka og yoga/pilates 1 gang i uka.

En helt vanlig dag for meg:

Frokost:

2 ryvita knekkebrød med kremost og paprika, 1 banan og 1 glass appelsinjuice

Lunsj:

1 grovt rundstykke med skinke, gulost, 1 egg, 1/2 avokado, litt paprika og agurk

Mellom:

1 skyr og 1 glass smoothie

Middag:

1-2 kyllingfilet, litt fullkornris og grønnsaker - 1-2 gulrøtter, 8-10 buketter brokkoli og blomkål

Kveldsmat:

2 ryvita knekkebrød med kremost og paprika

En håndfull med usaltede nøtter/ mørk sjokolade

Jeg drikker 2-3 liter vann i løpet av dagen.

Anonym poster: 1260d892d8b84221c7af3e25117f8da8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regn ut kaloriene, så blir det lettere å si noe konkret.

Anonym poster: ab418841435cd5681ecf13d64130a1cf

Skrevet (endret)

Du har en sunn vekt, spiser sunt og variert. Går ut ifra at du iblandt skeier ut med litt ekstra så synes ikke det der så noe ille ut jeg :)

Faktisk ganske likt slik jeg spiser i hverdagen.

Endret av *Maja*
Gjest RompeRusk
Skrevet

Jeg synes det blir litt feil å spør andre om DU spiser nok. Mange her vil nok si at du spiser for lite (Personlig synes jeg det ser ganske så OK ut for en med din vekt/høyde.), men hva som er lite eller mye, er veldig individuelt.

Så lenge du ikke er alt for tynn, eller går motvillig ned i vekt, så spiser du nok, tenker jeg :) For det klarer kroppen fint å regulere selv

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg spiser til jeg er mett, det har jeg alltid gjort. Jeg skeier ut som oftest i helgene, men også i hverdagen hvis jeg vil det. Det er det at folk kommenterer hvor lite mat jeg spiser som gjør at jeg lurer litt :-/

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du spiser passelig. Om du ikke går og er sulten mye, så er det nok passelig for deg. Du kan tra tran for å få i deg mer fett.

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg spiser til jeg er mett, det har jeg alltid gjort. Jeg skeier ut som oftest i helgene, men også i hverdagen hvis jeg vil det. Det er det at folk kommenterer hvor lite mat jeg spiser som gjør at jeg lurer litt :-/

Hva spiser de på til lunsj etc om de mener du spiser lite?

Skrevet

Synes kostholdet ditt ser bra ut! Men jeg ville heller trappet opp enn å trappe ned, da. Du kan i hvert fall unne deg noe godt eller en ekstra porsjon middag med god samvittighet. Forøvrig synes jeg kanskje at vekten din er litt lav..? 58 kg på 170 cm er ikke mye. Venninnen min er 59 kg, og hun er 167 og sylslank (sånn litt for tynn, liksom). Men på den andre siden varierer jo beinbygning og tyngden av denne svært mye.

Anonym poster: 1ded884640426b9d972db6a70860c282

• Liker 2
Skrevet

Synes du har et greit kosthold jeg:)

Skrevet

Hva spiser de på til lunsj etc om de mener du spiser lite?

Mye brødmat, poteter/ris/pasta, sauser og dressinger osv. Er ikke det at jeg ikke vil spise det, men liker heller bedre å ha mer av pålegg, grønnsaker, kylling osv. :-)

Skrevet

Så bra at flere av dere syns det ser bra ut! Nå ble jeg glad! :-) Ser kanskje at jeg burde spise litt mer, skal prøve å spise mer til middag og ha et mellommåtid til. Jeg vil jo få i meg nok! Ang. vekten min, så er det kanskje litt lite? Er ikke sylslank akkurat, men jeg kan se at jeg kan legge på meg noen kg. Tran er skrivd opp på handlelisten ;-)

Skrevet

Mye brødmat, poteter/ris/pasta, sauser og dressinger osv. Er ikke det at jeg ikke vil spise det, men liker heller bedre å ha mer av pålegg, grønnsaker, kylling osv. :-)

Så egentlig reagerer de på at du spiser rent. At du ikke dynker maten med fete sauser og dressinger. Er ofte slike personer som er litt misunnelige kan påpeke: bedre at du spir for lite enn at jeg egentlig spiser for mye og usunt.

Kos deg med maten din du :) Den er sunn og god og tydeligvis har du både energi og overskudd med kaloriinntaket du har :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...