heidifrøkna Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Jeg og kjæresten min har en pause i forhold, og ikke begynn med at pause bare fører til slutt og at han bare holder meg på gress og hele pakka. Problemet er at jeg ikke klarer å la være å kontakte han! Han kontakter meg også, men det er som regel jeg som ringer og tekster og hele pakka. Vi sender søte meldinger, sier vi savner og elsker hverandre, og det gjør hverdagen min lettere. Men jeg er redd for at om jeg ikke lar han få avstandeden han vil ha i en pause, at han kanskje gjør det slutt... han lover å komme tilbake og jeg stoler på det, men jeg vil han skal komme tilbake fort, men han klarer ikke gi noe eksakt tid på når han vil det, for han kan jo ikke bare vite sånn.. Dessuten er jeg redd for at han kanskje ikke skal savne meg og på en måte glemme meg, ved at jeg ikke kontakter han... det er så vanskelig og så vondt. Han er det viktigste jeg har og jeg nekter å miste han. Så greia er at jeg føler han kan glemme meg eller ikke savne meg og da finne ut at han ikke vil tilbake, men at om jeg har kontakt så får han ikke tid til å savne meg og lure på hva jeg gjør og alt det der. Så! Har noen vært i en pause og har noen råd? Hvordan kan jeg vinne han tilbake? Jeg har et sosialt liv altså, var på byen med venner senest i går, uten han og sitter ikke bare hjemme å sutrer, men klarer fortsatt ikke la være å lure på hva han gjør, hvor han er, hvem han er med og alt det der.. Vi er fortsatt kjærester, så vi skal ikke gjøre noe med noen andre og stoler jo på det, men vil jo allikvel, som kjæresten hans ha litt oversikt... Han liker at jeg er ute og har det gøy og sånn, men han virker nesten likegyldig mot det, hadde trodd han ble litt sjalu eller savnet meg litt ekstra når han vet jeg har det gøy uten han? (Kanskje han gjør det men ikke forteller meg det, jeg vet ikke jeg) SÅ HJELP! Hvordan vinne han tilbake fort? Hvordan la være å klare å ta så mye kontakt? (det er jo så betryggende å vite du kan ringe hele tiden og at han er der og høre at han elsker meg og savner meg!)
Gjest SMusa Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Dette er måten å klare det på: du melder deg som frivillig til et skikkelig bra opplegg ute i verden; noe som redder mennesker, dyr eller miljø - i noen måneder. Da viser du at du er et fantastisk menneske, du lærer å se forskjell på viktig og mindre viktig. Du trenger å se at det finnes større ting enn sms - kontakt - og hvem vet; kanskje når du kommer tilbake som et rikere menneske, så er det du som vil gå videre - og ikke ham? Gjør det - vær litt gal.
heidifrøkna Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har dessverre ikke tid eller energi til å redde verden akkurat nå, skole, jobb og vennskap tar opp tiden.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Vanskelig situasjon... men om han også tar kontakt betyr jo det at han ikke vil / klarer å savne deg? Anonym poster: b69ec767746f19c6ae07065d4844bd47
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Det vet hvordan du har det. Jeg hadde det slik i mitt forrige forhold før det ble slutt. Jeg hadde rett og slett ikke følelser igjen så jeg ga rett og slett faen;) Men skjønner det blir annerledes om du vil ha han.. Prøv å treff venner, finn på noe annet. Hva med å legge igjen tlf, eller skru den av slik at du kan se på den på kvelden. Jeg skrudde av tlf min vær gang det var noe slikt som skjedde, og det hjalp Anonym poster: 648b9ae6457a11d8590e101994b67c71
heidifrøkna Skrevet 9. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2012 vil gjerne legge hjemme telefonen, men alle er jo avhengi av mobilen nå til dags... Føler jeg trenger den om noe skjer eller om jeg MÅ ringe noen... (ikke nødvendigvis han) Får en klump i magen og vondt i brystet om jeg vet han skulle ha ringt (avtale) men ikke gjør det.. jeg er redd for hva han gjør, hvem han er med osv... vi har jo fortsatt forpliktelser til hverandre, men det er jo begrenset hvor mye jeg kan stole på han når han tok pause i første omgang...
Gjest brutal mann Skrevet 10. desember 2012 #7 Skrevet 10. desember 2012 Slett nummeret hans. slett alle meldinger og e-poster. Blokker han på alle lynmeldingstjenester. Legg planer som ikke involverer han på noe som helst nivå. Det er hardt, men det er det eneste som virker. 1
heidifrøkna Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 10. desember 2012 Problemet med det er jo at vi kommer til å bli sammen igjen, jeg vil ikke droppe han ut av hele livet mitt, bare klare å la være å ta kontakt! Har kun svart på en mld i dag, men han har ikke sendt noe mer... vanskelig som bare det! Vet ikke om han har tenkt noe på meg i det hele tatt TS
Gjest Sunheart Skrevet 10. desember 2012 #9 Skrevet 10. desember 2012 Det eneste du kan gjøre, er faktisk å la være.. Du får ikke vite noe før du lar være å kontakte han . Ferdig med det 1
heidifrøkna Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 10. desember 2012 Takk for svar alle. Jeg syns bare det er vanskelig Noen som har opplevd en lignende situasjon?
Gjest L. Skrevet 10. desember 2012 #11 Skrevet 10. desember 2012 Ufff.vennen jeg vet dessverre akkurat hvordan det føles. Eksen min "vil ta pause" og da ble det slutt:(.Var det egentlig hans initiativ å ta pause? Har ikke troa på noen slike pauser..sorry.
Bernardette Skrevet 10. desember 2012 #12 Skrevet 10. desember 2012 Jeg ser ikke poenget med en pause om man vet at man "kommer til å bli sammen igjen". Er det ment som frikort til tilfeldig puling, eller hva? 1
TheSgirl Skrevet 10. desember 2012 #13 Skrevet 10. desember 2012 (endret) Han får i alle fall ingen utnytte av denne "pausen" når du konstant skal ta kontakt.. Endret 10. desember 2012 av TheSgirl 1
Gjest ... Skrevet 10. desember 2012 #14 Skrevet 10. desember 2012 Jeg ser ikke poenget med en pause om man vet at man "kommer til å bli sammen igjen". Er det ment som frikort til tilfeldig puling, eller hva? Jeg ser ikke poenget med en pause om man vet at man "kommer til å bli sammen igjen". Er det ment som frikort til tilfeldig puling, eller hva? Virker dessverre sånn:(.
Gjest RockOn Skrevet 10. desember 2012 #15 Skrevet 10. desember 2012 Jeg har "bare" opplevd en pause i forholdet. Så jeg har ikke noe særlig erfaring, men kan da komme med det jeg har Denne pausen ble ønsket av mannen, vi hadde da vært sammen i et par mnd. Men han ville gjerne ha kontakt under pausen. Uansett, etter litt over en mnd i uvissheten om hva som skulle skje, så skrev jeg en mld og ba han bestemme seg om at enten var vi sammen eller ikke. Han slrev ikke og jeg godtok. Så tok det en dag og han angret seg. Det skal sies at pausen ikke var pga forholdet oss i mellom, men noe som gjaldt hans liv. Og vi hadde kun vært sammen i et par mnd. Nå vet ikke jeg grunnen til at han ville ha pause eller om han ikke ville ha noe kontakt. Men jeg anbefaler deg å ikke ta kontakt med han. Prøv å " gå videre", finn på ting og hold deg opptatt. Prøv å vise han at han faktisk ikke har deg der han vil når han vil. Fordi hvis han skal savne deg så tror jeg at han må føle at han ikke bare kan ringe deg også er du der. For da har han jo deg og behøver ikke å føle på livet uten deg. Dette ble litt rotete. Men du får ha lykke til! Dette er ikke en god situasjon uansett!
Breakeven Skrevet 10. desember 2012 #16 Skrevet 10. desember 2012 Ahh, pause. Jeg har bare dårlig erfaringer med pause. Eksen min ville ha pause, han ville ikke ha kontakt. Jeg var som deg, klarte ikke holde meg unna, for meg var 1 uke en evighet, for han var det ingenting. Det viste seg jo tilslutt at denne pausen var fordi han hadde mistet følelsene sine for meg, han var bare for feig til å si det. Nå vet jeg ikke grunnen til deres pause, men om han virker likegyldig, så burde du virkelig prøve å holde deg unna. Da jeg prøvde å ta kontakt skøyv jeg han bare enda lenger unna, og han ble irritert på meg. So not worth it. (Hele pausen altså)
heidifrøkna Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #17 Skrevet 10. desember 2012 Pausen skjedde fordi han og jeg var oppå hverandre hele tiden, jeg ble kranglete og en rett og slett bitch... Vi har ikke noe frikort, så han flyr ikke rundt å puler på alle andre. Lot være å ta kontakt i dag, da var han veldig lei seg når han ringte meg på kvelden, selvom det har vært den lengste dagen i hele mitt liv tror jeg :/ Han savner meg, men trenger tid for å ordne på sitt eget liv.. så det handler ikke bare om meg.. han vil møtes og sånn - jeg passer alltid på at det er ute et sted så det ikke blir en fin vei for sex til han
Gjest *Maja* Skrevet 11. desember 2012 #18 Skrevet 11. desember 2012 Vanskelige perioder er jo noe et forhold skal takle. Noe som et par burde takle sammen. Å låse den andre ute av situasjonen høres ikke riktig ut. Men for meg så er det enten eller da, så jeg ikke særlig objektiv. Håper det ordner seg for din del.
heidifrøkna Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #19 Skrevet 11. desember 2012 Jeg tror det kommer til å ordne seg, ingen tegn som tyder på at det er hans feige måte å gjøre det slutt på
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2012 #20 Skrevet 12. desember 2012 Jeg ønsket pause i mitt forhold etter fire år sammen. Dette fordi jeg var forvirret da jeg begynte å tilbringe tid med en annen gutt og hadde følelser for han. Var vel litt slemt av meg å be om pause, og til og med når han spurte om jeg hadde funnet noen andre så løy jeg og sa nei. Sa at jeg bare trengte tid. Men etterhvert savnet jeg kjæresten min og vi ble sammen igjen. Så noen ganger ender pauser godt. Vi har nå vært sammen i syv år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå