AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Det er en mann jeg liker så godt, og jeg føler han er den rette. Jeg er litt sjenert, men han tar likevel alltid initiativet til å prate med meg. Vi prater sammen nesten hver dag gjennom jobben. Jeg føler meg overhodet ikke verdt han, da han er så utrolig på alle måter, mens jeg føler meg som en fillerye.. Jeg har vært med 5 gutter da jeg var ung og dum. Var med disse da jeg var mellom 20-23 år, og jeg var ikke kjæreste med noen av de, men jeg var bare en natt med de, bortsett fra han siste. Han hadde jeg et lite useriøst forhold. På denne tiden slet jeg veldig med alt mulig, følte meg lite verdt og tenkte mye på selvmord. Hadde ingen å støtte meg på, så jeg valgte vel feil ... Hadde noen venner som ikke var så bra for meg, som egentlig ikke var gode venner, men som jeg bare var med på fest, men det værste jeg gjorde var å drikke alkohol og å festrøyke. Men da jeg ble 23 år, fikk jeg hjelp, og jeg fikk støtte av det offentlige og det jeg trengte for å føle meg verdt noe. Jeg begynte å studere og å jobbe, og sakte med sikkert følte jeg meg som et menneske. I denne perioden holdt jeg meg for meg selv, og hadde kun kontakt med fastlege og psykolog + jobb og skole og noen hobbier. Nå er jeg snart 30, og har altså møtt denne mannen, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det eneste jeg var er at om vi skulle bli sammen, så må jeg fortelle om fortiden min ... og jeg vet ikke hvordan jeg skal si det. Er redd han kommer til å bli så skuffet, og at han ikke vil ha noe med meg å gjøre. Jeg liker han veldig godt, og ønsker ikke å miste han. Men det er så mange andre vakre damer der ute som er mer verdt enn meg, som hverken har festet eller hatt sex med forskjellige menn.. Hva skal jeg gjøre? Anonym poster: fb1bef0bf3d47016eca740b65da96058
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Du skal fortsette å jobbe med selvbildet ditt, for du høres helt skrudd ut når du sier at du er verdt mindre enn andre damer. FOrtell ham gjerne at du har slitt med depresjon osv, når dere blir bedre kjent, men ikke formuler det på en måte som viser at du fremdeles sliter såpass. Anonym poster: e55d7eadef15405b4bbedb848cffbdcf
Gjest Marie Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Du skal i alle fall ikke tenke at det er mye at du har hatt sex med 5 menn når du er nesten 30. Eller at det skulle være et problem at du har festa litt. Det er kjempebra at du har fått hjelp, og du trenger ikke å skamme deg over fortiden din. Hvis du kjenner at du virkelig liker denne mannen, håper jeg du tør å satse. Kanskje blir det bra, kanskje ikke, men det kan være verdt et forsøk.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Du skal fortsette å jobbe med selvbildet ditt, for du høres helt skrudd ut når du sier at du er verdt mindre enn andre damer. FOrtell ham gjerne at du har slitt med depresjon osv, når dere blir bedre kjent, men ikke formuler det på en måte som viser at du fremdeles sliter såpass. Anonym poster: e55d7eadef15405b4bbedb848cffbdcf Ja, jeg vet at alle er like mye verdt uansett, men jeg føler meg mindre verdt når jeg tenker på at han faktisk kan være interessert i meg. Føler at jeg lurer han på en måte... Men jeg kan ikke akkurat fortelle at jeg var mye ute på livet som 20-23 åring. Før det satt jeg bare inne og slet med sosial angst og depresjon og hadde ingen venner. Det må jeg kanskje vente med til vi blir bedre kjent? Anonym poster: b83269aebc99b2fb71729b75b3a6444c
Gjest Payandeh Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Du er 30 og kun hatt sex med 5? Det er det MINSTE du skal bekymre deg for. Med mindre han er ekstremt konservativ og religiøs. Uansett, du må jobbe med deg selv. Skal et forhold fungere, må du lære å elske deg selv og være stolt av den du er. Samt også vite hva slags verdier, holdninger og moral/etikk du har. Du må vite hva du vil ha, og hva du ikke vil ha. Ikke opptre som om alt er bra nok for deg, for det er det ikke. Alle fortjener det beste for seg selv. Så jobb med deg selv først. I hvert fall hvis du er klar for noe seriøst. Det er også viktig ¨å forsone seg med fortiden, og se fremover. Ikke skam deg. Du er en annen kvinne i dag. Det er det du skal være stolt over. At du har kommet deg videre, og gitt deg selv en sjanse til å rette opp gårsdagens feil. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Du skal i alle fall ikke tenke at det er mye at du har hatt sex med 5 menn når du er nesten 30. Eller at det skulle være et problem at du har festa litt. Det er kjempebra at du har fått hjelp, og du trenger ikke å skamme deg over fortiden din. Hvis du kjenner at du virkelig liker denne mannen, håper jeg du tør å satse. Kanskje blir det bra, kanskje ikke, men det kan være verdt et forsøk. Men jeg hadde bare sex med disse 5 fra jeg var 20-23 år. Før og etter har jeg aldri hatt sex med noen. Tror jeg lette etter noen som kunne elske meg, egentlig ... men forstod ikke da at det ikke var sånn det skulle gjøres. Selv om jeg har hatt sex med 5 stk betyr ikke det at jeg er veldig erfaren. Jeg var jo ikke helt med på dette, bare lå der og var usikker og redd, og håpet han skulle bli. Så jeg har vel til gode å oppleve hva sex egentlig er. Jeg vet at vi passer godt sammen, for kjemien vår er virkelig der. Vi tenker litt likt, og vi ler av det samme. Har aldri møtt noen som dette før. Men jeg har god tid, for vi har bare kjent hverandre i 2-3 mnd, og jeg vil ikke stresse. Jeg lar egentlig han styre det hele enn så lenge. Anonym poster: b83269aebc99b2fb71729b75b3a6444c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 nei Det var 'nei' for at du ikke tror at jeg kan "få" han? Anonym poster: b83269aebc99b2fb71729b75b3a6444c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 Har du ikke hatt sex på 7 år?? Anonym poster: fd6f64136a5d426fdad48a9ca95ea5b4
Ariele Skrevet 9. desember 2012 #10 Skrevet 9. desember 2012 Kjære deg! Forstår ikke hvorfor du skal føle deg noe minde verdt av den grunn? De fleste var ute på livet i den perioden du var, og enda flere var mye mer ute på livet både før og etter dette! Vær heller stolt av hva du har lært, og ikke rakk ned på deg selv!! Han har helt sikkert vært med flere damer enn du kan telle på to hender, men han er da ikke noe mindre verdt av den grunn? Vær stolt av de valgene du har gjort, hva du har fått til. Det å ligge med 5 gutter når du ikke er i forhold, er ikke mye. Vær heller glad for at du har gjort det.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #11 Skrevet 9. desember 2012 Du er 30 og kun hatt sex med 5? Det er det MINSTE du skal bekymre deg for. Med mindre han er ekstremt konservativ og religiøs. Uansett, du må jobbe med deg selv. Skal et forhold fungere, må du lære å elske deg selv og være stolt av den du er. Samt også vite hva slags verdier, holdninger og moral/etikk du har. Du må vite hva du vil ha, og hva du ikke vil ha. Ikke opptre som om alt er bra nok for deg, for det er det ikke. Alle fortjener det beste for seg selv. Så jobb med deg selv først. I hvert fall hvis du er klar for noe seriøst. Det er også viktig ¨å forsone seg med fortiden, og se fremover. Ikke skam deg. Du er en annen kvinne i dag. Det er det du skal være stolt over. At du har kommet deg videre, og gitt deg selv en sjanse til å rette opp gårsdagens feil. Ja, men nå er det vel fåtallet som tenker som deg. Som har forståelse for dette og bakgrunnen for dette, og forståelse for at man kan forandre seg om man får den hjelp og støtte man trenger. Jeg tenkte jo alltid at jeg ville gifte meg før jeg hadde sex, men så skjedde det mye i livet mitt, og jeg havnet i feil mijlø, og jeg slet vel med psyken. Anonym poster: b83269aebc99b2fb71729b75b3a6444c
Gjest Payandeh Skrevet 9. desember 2012 #12 Skrevet 9. desember 2012 Men jeg hadde bare sex med disse 5 fra jeg var 20-23 år. Før og etter har jeg aldri hatt sex med noen. Tror jeg lette etter noen som kunne elske meg, egentlig ... men forstod ikke da at det ikke var sånn det skulle gjøres. Selv om jeg har hatt sex med 5 stk betyr ikke det at jeg er veldig erfaren. Jeg var jo ikke helt med på dette, bare lå der og var usikker og redd, og håpet han skulle bli. Så jeg har vel til gode å oppleve hva sex egentlig er. Jeg vet at vi passer godt sammen, for kjemien vår er virkelig der. Vi tenker litt likt, og vi ler av det samme. Har aldri møtt noen som dette før. Men jeg har god tid, for vi har bare kjent hverandre i 2-3 mnd, og jeg vil ikke stresse. Jeg lar egentlig han styre det hele enn så lenge. Anonym poster: b83269aebc99b2fb71729b75b3a6444c Det er det mange jenter som har opplevd. Du er ikke alene om det, og jeg håper ikke du føler det. Mange jenter med lav selvtillit går den veien for å prøve å få noe... OM det er en slags bekreftelse, en følelse av at noen er glad i deg, eller en følelse av ikke å være alene.. Det kan være så mangt, og så individuelt. Likevel tenker jeg at det strengt tatt ikke er noe du behøver bringe på banen. Jeg syntes ikke X sexpartnere skal ha noe å si. Du kan heller si at du ikke har hatt et langvarig forhold før, og er uerfaren. Detaljene kan du utelukke. Det er ikke viktig. Uansett, håper jeg det ordner seg. Alle fortjener å finne den "rette", som gjør en lykkelig og tilfreds. Go for it! Men tenk på hva jeg har skrevet. Vær stolt av deg selv, og vær glad i deg selv. Ta godt vare på deg! God klem
Marsipan Skrevet 9. desember 2012 #13 Skrevet 9. desember 2012 Dersom han ikke kan håndtere sannheten om din fortid, (som slett ikke er ille bare så du vet det) er ikke han god nok for deg!
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #14 Skrevet 9. desember 2012 Jeg er 20 år og har hatt sex med 15 stykker... du er 30 å har hatt sex med 5 stykker, det er ikke mye Så tror ikke du skal tenke på den, det er egentlig lite.. Lykke til =) Anonym poster: c87cdb58303d5ffffbbf849c9dbe5568
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #15 Skrevet 9. desember 2012 Hvorfor i all verden skal du fortelle ham om disse fem guttene? Det måtte i så fall være fordi de betyr mye i livet ditt. Ubetydelige ting er neppe noe man bekjenner til en ny flamme. Nei, fokuser heller på hvem du er i dag, og hvem du vil være. Ville vært umulig for de fleste av oss å gå videre i livene våre hvis vi hele tiden måtte bekjenne fortida vår.... Anonym poster: 716c071298a313507b0f058380fd5ffd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå