Gå til innhold

Priser på julemesse.

EvenD

Anbefalte innlegg

Skal være med en gjeng her på julemesse for å hjelpe de, har lenge tenkt på det å ta med meg noen varer selv. Av det jeg hører fra de er at ingen selger bær av de bodene som er der.

Jeg er en aktiv bærplukker, det er ikke så mange som orker å plukke her jeg bor, så jeg har alltid nok til både meg selv og nærmeste familie.

Jeg lurte på å ta med meg noen liter av blåbær, multebær og tyttebær for å se hvordan markedet reagerer på varene for så å evt plukke mer til høsten.

Jeg har i denne anledning googlet rundt lenge etter pris på disse varene rundt omkring, men jeg finner ingenting. Noen som har vært på stands rundt omkring i landet og sett priser på frosne bær? Evt syltetøy eller rørte bær?

Til slutt, hva ville du betalt og hva ville du helst hatt?

Frosne bær som bare er renset?

Syltetøy med eller uten sukker?

Rørte bær uten sukker, greit å gjøre med blåbær og tyttebær, blir som syltetøy bare uten tilsetningsstoffer som fortykkningsmiddel, syltepulver eller frysepulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal være med en gjeng her på julemesse for å hjelpe de, har lenge tenkt på det å ta med meg noen varer selv. Av det jeg hører fra de er at ingen selger bær av de bodene som er der.

Jeg er en aktiv bærplukker, det er ikke så mange som orker å plukke her jeg bor, så jeg har alltid nok til både meg selv og nærmeste familie.

Jeg lurte på å ta med meg noen liter av blåbær, multebær og tyttebær for å se hvordan markedet reagerer på varene for så å evt plukke mer til høsten.

Jeg har i denne anledning googlet rundt lenge etter pris på disse varene rundt omkring, men jeg finner ingenting. Noen som har vært på stands rundt omkring i landet og sett priser på frosne bær? Evt syltetøy eller rørte bær?

Til slutt, hva ville du betalt og hva ville du helst hatt?

Frosne bær som bare er renset?

Syltetøy med eller uten sukker?

Rørte bær uten sukker, greit å gjøre med blåbær og tyttebær, blir som syltetøy bare uten tilsetningsstoffer som fortykkningsmiddel, syltepulver eller frysepulver.

Hvis du koker syltetøy med 30% sukker i stedet for drøyt 50 som er fabrikkstandard så vil jeg oppleve det som veldig billig dersom du tok standard butikkpris. Det er mulig det er nødvendig å være billig, og det er mulig man kan ta mer for ekte hjemmelaget vare. Jeg vet ikke. Jeg ville uansett ha kjøpt dersom jeg fant boden din, og du hadde 30% sukker-syltetøy.

Frosne bær selges i frysedisken på butikken. Der ser du pris.

Jeg liker også rørt syltetøy med 30% sukker, men det er littegrann verre å oppbevare fordi det krever fryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja.. Tror jeg får koke opp litt syltetøy av noe av bæra.

Men jeg kan tenke meg at noen ønsker seg moltebær som ikke er kokt/rørt, ettersom det sikkert er flere enn meg som liker moltekrem til dessert i romjula.

Men vi får se, takker for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja.. Tror jeg får koke opp litt syltetøy av noe av bæra.

Men jeg kan tenke meg at noen ønsker seg moltebær som ikke er kokt/rørt, ettersom det sikkert er flere enn meg som liker moltekrem til dessert i romjula.

Men vi får se, takker for tipset :)

Det er sant. Moltekrem er superaktuelt til jul.

Og gjerne litt tyttebærsyltetøy til ribba eller steiken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...