AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #1 Del Skrevet 9. desember 2012 Hei. Jeg er SINNSSYKT glad i potetgull og lurer på om det går an å lage selv hjemme, i stedet for å spise de man kjøper på butikken. Jeg holder på å gå ned i vekt og regner med at å lage potetgull selv er bedre. Favoritten er maarud sin sourcream & onion.. Kan spise meg ihjel på den. Noen som har en oppskrift? Anonym poster: 8f977aca5a9bce7b14c73fedb3505260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 9. desember 2012 #2 Del Skrevet 9. desember 2012 Har ikke oppskrift, men husker når jeg var yngre og jeg hadde lyst på potetgull og vi ikke hadde, så brukte jeg å skrelle potet, skjære den opp med osthøvel, så det ble tynne skiver og ha de i chipsgryta, for så å ha på salt/ krydder Men oppskrift på sourcream& onion har jeg ikke nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #3 Del Skrevet 9. desember 2012 Du kan jo teste Lillahs fremgangsmåte og så krydre med popcornkrydder, det selges på meny bl.a. og har surkrem og løk smaken:) Anonym poster: b58559cb112e4883f8d394aa7af174f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 9. desember 2012 #4 Del Skrevet 9. desember 2012 Iiik, kims sin er jo bedre! Men uansett.. jeg synes å huske (skal ikke garantere) at man kan ha det i en frityrgryte i kanskje 20 sekunder, la de hvile, ha i noen sekunder igjen. Altså i 2 omganger. Og tørke de på bakepapir elns. Men jeg vil ikke teste det selv. Sist jeg lagde, ble det bløtt.. gjorde det da for kanskje 10 år siden, og i ovn tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 9. desember 2012 #5 Del Skrevet 9. desember 2012 Andre steder enn Meny? Noen? - Aner ikke hvor nærmeste Meny er her hvor jeg bor nå. Forøvrig kjøpte jeg et slags stativ i plast, som minner litt om gamle runde lysbildemagasiner. Der skjærer jeg poteter i løvtynne skiver, og kjører dem i mikrobølgeovn til skivene er sprøstekte, så krydrer jeg dem. Bruker ikke et gram fett, og de smaker som kjøpepotetløv. Er også glad i rømme & løk utgaven (sour cream, really?) Men har klart meg lenge med finmalt salt (dryss salt på matpapir, legg over nok et matpapir, rull over med kjevle eller glassflaske til saltet har blitt skikkelig finkornet) og rømmedipp av holidaytypen - dog med halvparten av pulveret pr. tredesiliters rømmeboks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 9. desember 2012 #6 Del Skrevet 9. desember 2012 Kona var nær på å brenne ned kjøkkenet en gang, da hun skulle lage potetgull i en litt liten gryte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 9. desember 2012 #7 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Andre steder enn Meny? Noen? - Aner ikke hvor nærmeste Meny er her hvor jeg bor nå. Forøvrig kjøpte jeg et slags stativ i plast, som minner litt om gamle runde lysbildemagasiner. Der skjærer jeg poteter i løvtynne skiver, og kjører dem i mikrobølgeovn til skivene er sprøstekte, så krydrer jeg dem. Bruker ikke et gram fett, og de smaker som kjøpepotetløv. Er også glad i rømme & løk utgaven (sour cream, really?) Men har klart meg lenge med finmalt salt (dryss salt på matpapir, legg over nok et matpapir, rull over med kjevle eller glassflaske til saltet har blitt skikkelig finkornet) og rømmedipp av holidaytypen - dog med halvparten av pulveret pr. tredesiliters rømmeboks. Fortelle mer, Kamikatze Her trenger jeg lære. aldri laget i mirco'en, men så nå plutselig noe nytt åpenbare seg Du vasker skivene rene for 'potetmel'-råstoff med vann først, og tørker dem helt rene ? Hvilket micro'program ? Bruker du grill programmet underveis ? Mat meg med teskje her, vær så snill ! Endret 9. desember 2012 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 9. desember 2012 #8 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Teskje: Skjær løvtynne skiver av vasket eller skrelt rå potet. (Ostehøvel, hint, hint! ) Sett dem i et stativ eller noe som gjør at de står på høykant. Kjør dem i mikrobølgeovn til det lukter potetchips. (ingen grill, bare 7-900W) Salte. Knaske. Søk på ebay etc. etter 'potatoechips maker' Koster ikke mange tierne. Endret 9. desember 2012 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #9 Del Skrevet 9. desember 2012 Kona var nær på å brenne ned kjøkkenet en gang, da hun skulle lage potetgull i en litt liten gryte Er du lesbisk eller mann? Anonym poster: 736ba43d39f057143e4e1ed1c6662523 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 9. desember 2012 #10 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Teskje: Skjær løvtynne skiver av vasket eller skrelt rå potet. (Ostehøvel, hint, hint! ) Sett dem i et stativ eller noe som gjør at de står på høykant. Kjør dem i mikrobølgeovn til det lukter potetchips. (ingen grill, bare 7-900W) Salte. Knaske. Søk på ebay etc. etter 'potatoechips maker' Koster ikke mange tierne. Tusen, tusen takk ! *pusser støv av 365 Privat kortet og gir Kamikatze et stort, fuktig kyss midt på snuten* Endret 9. desember 2012 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #11 Del Skrevet 9. desember 2012 Andre steder enn Meny? Noen? - Aner ikke hvor nærmeste Meny er her hvor jeg bor nå. Et velholdt supermarked kan jo ha det, eller du kan handle på nett? http://www.goodcandy.no/products/popcornkrydder-sour-cream-onion-stor Anonym poster: b58559cb112e4883f8d394aa7af174f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 9. desember 2012 #12 Del Skrevet 9. desember 2012 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 9. desember 2012 #13 Del Skrevet 9. desember 2012 Teskje: Skjær løvtynne skiver av vasket eller skrelt rå potet. (Ostehøvel, hint, hint! ) Sett dem i et stativ eller noe som gjør at de står på høykant. Kjør dem i mikrobølgeovn til det lukter potetchips. (ingen grill, bare 7-900W) Salte. Knaske. Søk på ebay etc. etter 'potatoechips maker' Koster ikke mange tierne. Tusen, tusen takk! Gøy :D Nå er en sånn på vei til meg, men den bør den virkelig være god for å forsvare prisen på hele 15 kroner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 10. desember 2012 #14 Del Skrevet 10. desember 2012 Det kan fort bli dyrere enn det, for jeg syntes den første jeg kjøpte rommet for få chips, så jeg gikk for en større modell, og kjøpte tre stykker. Da blir det mer type masseproduksjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 10. desember 2012 #15 Del Skrevet 10. desember 2012 Det kan fort bli dyrere enn det, for jeg syntes den første jeg kjøpte rommet for få chips, så jeg gikk for en større modell, og kjøpte tre stykker. Da blir det mer type masseproduksjon. Haha, herlig! Men vet du, jeg tror jeg skal overleve det også, altså Dessuten kan jeg jo bare beholde den andre jeg kjøpte som gave til ei venninne selv, så har jeg allerede doblet kapasiteten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 10. desember 2012 #16 Del Skrevet 10. desember 2012 Er du lesbisk eller mann? Anonym poster: 736ba43d39f057143e4e1ed1c6662523 Hva tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå