Gå til innhold

Hjelpestønad OG grunnstønad...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For hva?

Anonym poster: 21c2bc71474e52f6bfceb74eb7b361a5

Gjest annemor30
Skrevet

En bekjent av meg har det... Har barn med ADHD og autisme..

Skrevet

En kan få begge to om en har behov :) de tildeles på forskjellig grunnlag og dekker forskjellige ting

Anonym poster: 056c99bda6cb54ac5dfee00b8229a580

Skrevet

skaff deg jobb heller !!

:rolleyes:

Dette er stønader som skal dekke ekstrautgifter en har i forbindelse med sykdom, de reelle utgiftene er vanligvis langt større enn stønaden en kan få.

Anonym poster: 056c99bda6cb54ac5dfee00b8229a580

• Liker 1
Skrevet

Ingen kan leve av hj.stønad og grunnstønad- Så høye er ikke de satsene, så slapp av. Det er ikke ment som lønn, men ment som et tillegg der krevende barn-voksne som bruker mer tid på stell og pleie enn andre gjør. Mister man en fot så kan en søke grunnstønad pga en får meutgifter til ekstra klær, proteser ect.

Anonym poster: 21c2bc71474e52f6bfceb74eb7b361a5

• Liker 2
Gjest Shivalill
Skrevet

Jeg får grunn- og hjelpestønad. Grunnstønad på ca. 1800 til drift av bil, og forhøyet hjelpestønad på ca. 6700 pga stort hjelpebehov i hjemmet.

• 1 måned senere...
Gjest Sanne__
Skrevet

Jeg får grunn- og hjelpestønad. Grunnstønad på ca. 1800 til drift av bil, og forhøyet hjelpestønad på ca. 6700 pga stort hjelpebehov i hjemmet.

Hva slags hjelp i hjemmet er det du trenger? Og kan jeg få lov å spørre om hvilken diagnose du har?
Skrevet

Jeg syns det er flott at vi i Norge har muligheten til å få disse stønadene ved spesielle behov, så en faktisk kan ta seg av de som virkelig trenger det!!

Jeg blir bare trist og skuffet over de som kan rakke ned på andre fordi de er "misunnelige" på andre pga disse stønadene.

Jeg skal love deg at de heller ville byttet pengene mot en enklere hverdag, og jobbet 100 %.

Det er ikke noe verre enn en hverdag hvor en må slite fra en står opp til en legger seg for å klare å hjelpe barna sine med spesielle behov.

En skulle ønske barna sine kunne høre like godt som andre, ha de samme fysiske utfordringene og kunne bli like akedemisk!

Jeg vil si at jeg er utrolig stolt av at vi lever i et velferdsland som kan hjelpe oss så vi kan få ha hodet over vann når alt er mørkt. Så vi kan gjøre hverdagen levelig!!

Men jeg vil også presisere at det er veldig vanskelig å få disse stønadene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...