Gå til innhold

Grand Hotel/Østmarksseteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å holde selskap enten på Grand Hotel i Oslo eller på Østmarksseteren? Ikke hva man har hørt om stedet, men gjerne personlige erfaringer eller kjenner noen som har hatt selskapet der og om de var fornøyde?

Står mellom disse to stedene for oss. Begge er velrenommerte men hadde vært greit med litt positive/negative erfaringer som gjør det enklere for oss å velge.

Begge stedene ligger greit til for oss og begge har gitt oss gode tilbud. Prismessig er det nesten det samme.

Anonym poster: ac24c3caf0223ecfa99d784bf4477204

Videoannonse
Annonse
Gjest Adriane
Skrevet

De to største forskjellene er vel at Grand Hotel ligger supersentralt, mens Østmarkseteren ligger langt oppi skauen i nærheten av Oppsal (overhodet ikke sentralt, og nær umulig å ta seg dit uten bil/taxi) - samt at på Grand kan folk overnatte; det kan de ikke på Østmarkseteren såvidt meg bekjent. Har vært på Østmarkseteren i julebord, og det var helt ok, men syns det var veldig mørke lokaler. Og det er jo litt sånn hytte/villmarks-preg da, naturlig nok. Mens Grand er jo et fasjonabelt hotell ;) Så det kommer jo en hel del an på hva slags type bryllup dere skal ha blant annet. Og om dere er villige til/har budsjett til å f.eks sette opp maxitaxier/minibusser for å frakte gjestene til og fra Østmarkseteren.

• Liker 2
Skrevet

Vi har vært begge stedene og likte begge godt. Derfor hadde det vært fint å høre erfaringer ja. Transport og beliggenhet er ikke noe tema, begge passer greit.

Lurer egentlig mest på dette med service og ikke minst maten.

TS

Skrevet

Nå er det mulig at selskapsmenyene deres er bedre - men jeg har faktisk blitt litt skuffet de gangene jeg har spist på Grand (som normal middagsgjest da altså). Ja, det er kokker som kan tingene sine, det er gode råvarer som er tilberedt riktig og det er jo for all del godt. Men det virker som om de kjører veldig "trygt" - både mtp valg av retter og hvordan disse utføres. Det er liksom ikke så stor wow-faktor over det, noe som er greit nok på en normal restaurant, men jeg ville egentlig forventet mer på et slikt sted. Måde mtp prisnivå og rennomé. Litt kjedelig mat, i grunn. Og et par ting som faktisk ikke var godt - jeg gjorde tabben å bestille risotto der en gang, det gjør jeg ikke igjen.

Anonym poster: 65850f6394323e504339733c6993b91f

Skrevet

Nå er det mulig at selskapsmenyene deres er bedre - men jeg har faktisk blitt litt skuffet de gangene jeg har spist på Grand (som normal middagsgjest da altså). Ja, det er kokker som kan tingene sine, det er gode råvarer som er tilberedt riktig og det er jo for all del godt. Men det virker som om de kjører veldig "trygt" - både mtp valg av retter og hvordan disse utføres. Det er liksom ikke så stor wow-faktor over det, noe som er greit nok på en normal restaurant, men jeg ville egentlig forventet mer på et slikt sted. Måde mtp prisnivå og rennomé. Litt kjedelig mat, i grunn. Og et par ting som faktisk ikke var godt - jeg gjorde tabben å bestille risotto der en gang, det gjør jeg ikke igjen.

Anonym poster: 65850f6394323e504339733c6993b91f

Det var nyttig innspill. Tusen takk!

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde heldagsmøter på Østmarkseteren i august, og maten vi fikk til lunsj var helt nydelig - treretters med gode råvarer, tilberedt svært godt. Den maten vi fikk til lunsj da kunne absolutt vært servert i bryllup. Jeg tror ikke prisen var så ille heller.

Vi syntes servicen var god - vi var en liten gruppe som hadde møte, men fikk minst like god hjelp som vi pleier å få på hotell, og god service ved bordet til lunsj. Vil anta at de stepper opp litt ekstra til bryllup, så hvis lokalet faller i smak og dere synes det er bra ellers, ville jeg ikke nølt med Østmarkseteren.

Skrevet

Jeg spurte om det gikk å justere litt på kuvertprisen på Østmarkseteren, hvis man feks tok med egne blomster.. fikk blankt "NEI". Dårlig service as.

Anonym poster: c06fe637e7452a7788c21fe527205189

Skrevet

Vi har vært begge stedene og likte begge godt. Derfor hadde det vært fint å høre erfaringer ja. Transport og beliggenhet er ikke noe tema, begge passer greit.

Lurer egentlig mest på dette med service og ikke minst maten.

TS

Ok :-) Har aldri vært på Grand, men på Østmarkseteren var det god service og helt ok mat da vi var der på julebord. Maten var kanskje ikke helt varm og sånn - mener å huske det var flere julebord der samtidig, så det ble vel vanskelig for de å holde tritt - men den smakte helt ok. Veldig hyggelig personale :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...