Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror at man kan bli kvitt cellulitter, men at det er vanskelig. Jeg vil gjerne bli kvitt mine cellulitter til neste sommer. Kan jeg klare det? Hva er viktigst, kosthold eller trening? Har DU klart å bli kvitt dine cellulitter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en krem fra Soap and Glory som heter Sit tight, og den fungerer faktisk! :) Har mye mindre celluliter nå! :)

Anonym poster: 088d79a1dcb0e532689e708c7835dd3d

Skrevet

Kremer kan ikke gjøre noe, det er bare innbilning. Tren hard styrke, så vil de mest sannsynlig forminskes. Ikke nødvendigvis bli tynnere. Jeg er slank/tynn, og har cellulitter.

Anonym poster: 7f5dd0497052af3cf2dd2da0346d7840

Skrevet

Jeg har en krem fra Soap and Glory som heter Sit tight, og den fungerer faktisk! :) Har mye mindre celluliter nå! :)

Anonym poster: 088d79a1dcb0e532689e708c7835dd3d

Det fungerer kanskje, men jeg orker ikke å bruke penger på sånne kremer. Er så allergisk mot parfyme også, og de er ofte parfymerte, og da kan jeg ikke bruke de. Vil heller prøve kostholdsendring og trening. :)

Kremer kan ikke gjøre noe, det er bare innbilning. Tren hard styrke, så vil de mest sannsynlig forminskes. Ikke nødvendigvis bli tynnere. Jeg er slank/tynn, og har cellulitter.

Jeg har aldri trent noe særlig styrke, og er ikke medlem på treningssenter, så jeg får ikke trent så mye hard styrke heller. Har noen vekter og slikt hjemme da.

Skrevet

Det fungerer kanskje, men jeg orker ikke å bruke penger på sånne kremer. Er så allergisk mot parfyme også, og de er ofte parfymerte, og da kan jeg ikke bruke de. Vil heller prøve kostholdsendring og trening. :)

Kjør heller på med normal fuktighetskrem og bruk god tid på å massere for å få fart på blodsirkulasjonen. Er nok det som i størst grad bidrar til positive resultater ved bruk av dyre kremer, der det gjerne følger med instrukser om nettopp dette.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Kjør heller på med normal fuktighetskrem og bruk god tid på å massere for å få fart på blodsirkulasjonen. Er nok det som i størst grad bidrar til positive resultater ved bruk av dyre kremer, der det gjerne følger med instrukser om nettopp dette.

Ja, det tror jeg og. Jeg har tenkt å begynne å massere med en olje :)

Skrevet

Ja, det tror jeg og. Jeg har tenkt å begynne å massere med en olje :)

Haha, lykke til med å smøre litt krem og olje på huden din. Det kommer bare til å legge seg utenpå huden. Her må det hardtrening til, og et rent og sunt kosthold.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror at man kan bli kvitt cellulitter, men at det er vanskelig. Jeg vil gjerne bli kvitt mine cellulitter til neste sommer. Kan jeg klare det? Hva er viktigst, kosthold eller trening? Har DU klart å bli kvitt dine cellulitter?

Det viktigste er en blanding av de to. Sunt kosthold uten mettet fett gir mindre fett på kroppen, og økt bevegelse gir økt blodgjennomstrømming og økt fettforbrenning, som kan redusere cellulitter. I tillegg kan du godt massere problemområdene - gjerne med krem (gjør jobben lettere). Mirakelkremer er ikke verdt å bruke pengene på, det er selve massasjen som gir virkningen.

Cellulitter er naturlig fett for kvinner. Det er kroppens forrådslager slik at du skal klare å bære frem et barn og amme det. De vil derfor kanskje aldri forsvinne totalt, men de kan bli mindre synlige.

Skrevet

Når det kommer til cellulitter er det ingenting som slår hard trening, med fokus på fettforbrenning.

Jeg er drøye 30, og har ikke antydning til cellulitter. Trikset er motbakkeintervaller 3-4 ganger i uka. Og tung styrketrening for bena en gang i uka. Løper også en del lengre turer, og vanlige joggeturer. Men slakker jeg på intervall- eller styrketrening merker jeg det på kroppens fasthet med en gang.

Skrevet

Haha, lykke til med å smøre litt krem og olje på huden din. Det kommer bare til å legge seg utenpå huden. Her må det hardtrening til, og et rent og sunt kosthold.

Du har ikke lest hva jeg skriver. Det er for det første ikke snakk om å smøre på olje, men massere huden med det. Og for det andre så vet jeg at det ikke hjelper så mye på cellulittene, men kanskje det hjelper litt. Ser du ikke at jeg skriver at jeg vil trene og endre kostholdet? Men jeg lurer på hva som er viktigst av de to.

Skrevet

Jeg forstår ikke at folk gidder å bruke tusenvis på kremer, og sitte og massere huden i timesvis, når det bare er å trene noen ganger i uka.

Anonym poster: 9da9fe42347ed6c89e74cf6a8d92470e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kan dere ikke svare på det jeg spør om i HI i stedet for å henge dere opp i det med å smøre på krem. Ser dere ikke at tråden ligger under trening og kosthold? Det var ikke jeg som nevnte kremer, og jeg har sagt at jeg ikke vil bruke det. Men jeg har tenkt å massere huden med olje i tillegg til trening og endret kosthold. Og jeg vet det ikke har en stor effekt, men det skader jo ikke.

Endret av taco1
Skrevet

Kan dere ikke svare på det jeg spør om i HI i stedet for å henge dere opp i det med å smøre på krem. Ser dere ikke at tråden ligger under trening og kosthold? Det var ikke jeg som nevnte kremer, og jeg har sagt at jeg ikke vil bruke det. Men jeg har tenkt å massere huden med olje i tillegg til trening og endret kosthold. Og jeg vet det ikke har en stor effekt, men det skader jo ikke.

Hvorfor starte en tråd hvis du vet hva du skal gjøre? Spis rent, og tren hard styrke. Hvis ikke vil ikke cellulittene dine bli noe mindre.

Skrevet

Hvorfor starte en tråd hvis du vet hva du skal gjøre? Spis rent, og tren hard styrke. Hvis ikke vil ikke cellulittene dine bli noe mindre.

Spørsmålet er om kostholdet eller treningen er viktigst. Og om noen har klart å bli kvitt sine cellulitter.

Skrevet

Cellulitter er også genetisk betinget. Altså er det ikke slik at det som fungerer lett som en plett for noen fungerer for alle. Viktig å huske på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...