EvenD Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Det har seg slik at jeg for tiden er ute etter et nettstudie på omtrent 15 studiepoeng pga omstendigheter i familien. Høgskolen i Bergen hadde et passende studie i Idrettspsykologi, som var nettbasert i tillegg til å ha oppstart vår 2013, eneste problemet her er at studieavgiften er på 13,000 kroner. Dette er noe jeg ikke skjønte noe av, ettersom jeg er vant til at alle studier ved offentlige høgskoler og universiteter er gratis, sett bort ifra semesteravgift. Er det noen som har vært borti noe lignende før, eventuelt vet hvorfor de skal ha så mye i studieavgift? Om noen vet om andre nettstudier med oppstart våren 2013 som omhandler idrett og eller helse, så si gjerne ifra.
prikkete_kjole Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Jeg vet ikke helt hvorfor, men har registrert at det finnes en del nettbaserte studier tilknytta offentlige studieinstitusjoner som har den type avgift. Om du skal inn på noe med oppstart vår 2013 har du vel dårlig tid? Søknadsfristen til studiet jeg skal begynne på til våren gikk i alle fall ut for lenge siden...
EvenD Skrevet 10. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2012 Joda, begynner å få dårlig tid, men så langt er det eneste jeg har funnet av interesse psykologistudiet ved HIB, som kostet 13,000. Det hadde forsåvidt løpende opptak frem til studiestart. Mener jeg kom over en artikkel i aftenposten som forklarte det som ekstra utgifter for skolen som ikke ble dekket av staten. Men men, lånekassen gir ekstra skolepenger, pluss at jeg sparer en 6 - 7k i reise og opphold ved å bytte så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå