Gjest Marsvinet Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 (endret) List opp de reisemålene som du ser på som harry! Personlig så mener jeg at alle typiske "turiststeder" i "syden" er ekstremt harry, og alle steder der du risikerer å møte på fulle nordmenn og "sydenfylla" generelt. Av de verste stedene kan jeg liste opp er: Alanya i Tyrkia, særlig fordi at alkohol og lettkledde jenter er så langt i fra kulturen der som mulig. Tyrkerne ser ned på norske turister og jeg skjønner hvorfor. Aya Napa på Kypros, Rhodos og Kos i Hellas er et annet eksempel på steder der harry mennesker samles og drikker seg fulle. Synes også at fylleferie i Thailand er svært harry. Her er folk fattige og nordmenn får mye valutta for pengene. At europeiske mannfolk reiser dit for å utnytte seg av fattige thailandske jenter er heller ikke noen hemmelighet. Endret 9. desember 2012 av Marsvinet
MilleLille Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 List opp de reisemålene som du ser på som harry! Personlig så mener jeg at alle typiske "turiststeder" i "syden" er ekstremt harry, og alle steder der du risikerer å møte på fulle nordmenn og "sydenfylla" generelt. Av de verste stedene kan jeg liste opp er: Alanya i Tyrkia, særlig fordi at alkohol og lettkledde jenter er så langt i fra kulturen der som mulig. Tyrkerne ser ned på norske turister og jeg skjønner hvorfor. Aya Napa på Kypros, Rhodos og Kos i Hellas er et annet eksempel på steder der harry mennesker samles og drikker seg fulle. Synes også at fylleferie i Thailand er svært harry. Her er folk fattige og nordmenn får mye valutta for pengene. At europeiske mannfolk reiser dit for å utnytte seg av fattige thailandske jenter er heller ikke noen hemmelighet. Enig i disse. For ikke å glemme hele Bulgaria.
Apefinger Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Er så anti-chartertur-person som man kan få det. At folk gidder å bruke tusenlapper på å reise til syden for å drikke i en hel uke, og kun se sitt eget rom og utestedene? Blåst i mitt hode. Men nå er jo jeg også en frk. Indiana Jones, noe ingen andre i vennegjengen er. Så da drar jeg på oppdagelsesferder ut i verden alene:)
Dolce Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Fordomsfull; men omtrent alle steder som kalles "Syden". Jeg er langt fra å være avholdsmenneske, men skjønner ikke poenget med hyle-og-skrike-og-feste-fylla. Og jeg orker ikke "turistmenyer". Og jeg orker ikke å se VG i avisstativene når jeg er i utlandet. Eller barer som har norske TV-kanaler. Grøss. Er jeg i Norge, spiser jeg det vi har her. Og ser norsk TV. Og leser norske aviser. Og møter mange nordmenn. Er jeg utenlands, vil jeg helst spise noe annet, se noe annet, møte noen andre. 5
Gjest Lille-pus Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 (endret) Det er måter å tilbringe ferien på som jeg ikke finner tiltalende, og det er måter som appellerer mer til meg enn andre. Mitt hovedinntrykk er at det ikke nødvendgvis er stedet selv, men måten man organiserer seg på men man er det som avgjør om jeg finner det behagelig eller ikke. Slik sett reiser jeg gjerne til Bulgaria, men velger å ikke bo midt i den Norsk fyllefest gjengen, og vil gjerne undersøke og oppleve omgivelsene rundt/i omegnen rundt det stedet hvor jeg har hotell Og likeledes med de fleste andre mer berømte turiststeder. Så for meg finnes det veldig få 'harry' turistmål, men det finnes absolutt 'harry' turistmiljøer. Endret 9. desember 2012 av Lille-pus 9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Det er måter å tilbringe ferien på som jeg ikke finner tiltalende, og det er måter som appellerer mer til meg enn andre. Mitt hovedinntrykk er at det ikke nødvendgvis er stedet selv, men måten man organiserer seg på men man er det som avgjør om jeg finner det behagelig eller ikke. Slik sett reiser jeg gjerne til Bulgaria, men velger å ikke bo midt i den Norsk fyllefest gjengen, og vil gjerne undersøke og oppleve omgivelsene rundt/i omegnen rundt det stedet hvor jeg har hotell Og likeledes med de fleste andre mer berømte turiststeder. Så for meg finnes det veldig få 'harry' turistmål, men det finnes absolutt 'harry' turistmiljøer. Enig i denne. Det er for eksempel harry å dra til Tenerife for å drikke seg dritings i syv dager, men ikke harry å dra dit for å gå i fjellet. Det er harry å dra til København og tilbringe hele turen i Nyhavn og på Strøget, men ikke å dra dit for kultur og god mat, for eksempel. Anonym poster: e141ae7ed880f503a17fd55fc0628f30 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har vært på avslapningsferie på flere såkalte harry-chartersteder med min bestevenninne. Det har vært en uke på stranden med god mat, helt uten fyll og sex, og har blitt valgt pga veldig billige restplasser. Jeg synes det er tullete å stemple steder som harry, når det i realiteten er folkene som reiser dit og aktivitetene de gjør som er harry. Hvis jeg vil oppleve noe så reiser jeg ikke på pakketur til "syden", men om jeg ønsker en uke med avslapning og sol så reiser jeg mer enn gjerne på en slik pakketur. Alt til sitt bruk. Anonym poster: cfbbbe47a2cbe0253e93436cb1c97e70 6
Bernardette Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 Jeg syns mennesker som ser meg i øynene og sier de skal til Syden, er blodharry. Bare det å bruke det som om det var et stedsnavn, det er harry det. 5
Gjest Payandeh Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 Må nesten le. Latterlig å dømme andre land og steder for harry. Jeg mener, VIRKELIG? Er dere ikke voksne nok til å skjønne at det er menneskers HANDLINGER som gjør ferien harry? Akkurat som at jeg syntes det er HARRY å dra til Las Vegas for å gifte seg. Er ikke alle som har flere tusen på konto, og kan unne seg luksusferier. Sydensteder som Rhodos og Gran canaria er perfekt og billig for de med vanlig økonomi, som trenger en ferie og varme. Mange drar til syden for også få et avbrekk fra sin vanlige stressende hverdag. Er det liksom harry? Nei. Det er menneskelig. Og det skulle da søren meg være mulig å dra på ferie et sted uten å bli stemplet som harry. 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #11 Skrevet 9. desember 2012 Er så anti-chartertur-person som man kan få det. At folk gidder å bruke tusenlapper på å reise til syden for å drikke i en hel uke, og kun se sitt eget rom og utestedene? Blåst i mitt hode. Men nå er jo jeg også en frk. Indiana Jones, noe ingen andre i vennegjengen er. Så da drar jeg på oppdagelsesferder ut i verden alene:) Nuvel, jeg er vel charterturist iblant men har aldri dratt til et land for å ikke oppleve noe annet enn varmen og alkoholen. Særs alkoholen siden jeg ikke drar på fylla. Jeg har f.eks vært i Alanya som ts nevner, men har opplevd landet. Drar på oppdagelseturer med scooter og alt slikt. Er ikke på klubber og dilter bare etter guider på museumer. Charterferier bestiller jeg fordi jeg er et menneske som liker trygghet. Stempler ikke land jeg ikke har vært i, og de landene jeg har vært i har alle gitt meg en opplevelse for livet. Men når det er sagt så kommer jeg nok ikke til å dra til Aya napa med det første. Anonym poster: 2d609a1f40e954141c1220f4d5892a20
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2012 #12 Skrevet 9. desember 2012 List opp de reisemålene som du ser på som harry! Personlig så mener jeg at alle typiske "turiststeder" i "syden" er ekstremt harry, og alle steder der du risikerer å møte på fulle nordmenn og "sydenfylla" generelt. Av de verste stedene kan jeg liste opp er: Alanya i Tyrkia, særlig fordi at alkohol og lettkledde jenter er så langt i fra kulturen der som mulig. Tyrkerne ser ned på norske turister og jeg skjønner hvorfor. De drar godt nytte av oss og tjener gode penger på turismen. . Så hvorfor skulle de se ned på oss?
marsy Skrevet 9. desember 2012 #13 Skrevet 9. desember 2012 Ikke noen spesielle steder egentlig - men alle steder der fokuset er på å drikke mest mulig, gå på barer med norske flagg og vikinghjelmer.... så det er vel oppførselen som er problemet, ikke stedene i seg selv. 1
Dolce Skrevet 9. desember 2012 #14 Skrevet 9. desember 2012 Er ikke alle som har flere tusen på konto, og kan unne seg luksusferier. Sydensteder som Rhodos og Gran canaria er perfekt og billig for de med vanlig økonomi, som trenger en ferie og varme. Mange drar til syden for også få et avbrekk fra sin vanlige stressende hverdag. Er det liksom harry? Nei. Det er menneskelig. Og det skulle da søren meg være mulig å dra på ferie et sted uten å bli stemplet som harry. Nei, det har ikke bare med økonomi å gjøre. Jeg har Facebookvenner som har mer enn nok i banken, og som stadig flasher Sydenbildene sine. Rølping, drikking og brøling på hotellbalkongen, for deretter å gå til baren for å se norsk seriefotball. Med norsk flagg på bordet. Middagen inntas gjerne på en restaurant kalt "Mexicana" (som befinner seg i Hellas) - og som serverer pizza. Ja, sorry. For meg er det harry. Punktum. 6
Gjest Badabing Skrevet 9. desember 2012 #15 Skrevet 9. desember 2012 (endret) Nei, det har ikke bare med økonomi å gjøre. Jeg har Facebookvenner som har mer enn nok i banken, og som stadig flasher Sydenbildene sine. Rølping, drikking og brøling på hotellbalkongen, for deretter å gå til baren for å se norsk seriefotball. Med norsk flagg på bordet. Middagen inntas gjerne på en restaurant kalt "Mexicana" (som befinner seg i Hellas) - og som serverer pizza. Ja, sorry. For meg er det harry. Punktum. Akkurat det er harry. Jeg er veldig anti-charter selv, men endret litt syn da slekta spanderte tur til Mallorca i forbindelse med et jubileum. Jeg nesten gruet meg på forhånd. Akkurat hotellet og plassen vi var på var helt krise. Men vi leide sykler og trengte faktisk ikke å sykle langt ut av byen for å finne utrolig hyggelige småsteder. Det samme har jeg opplevd i Bulgaria. Da fant vi hotell på egenhånd (langt unna Sunny Beach og hva nå de plassene der heter), slapp unna andre nordmenn og opplevde god bulgarsk mat og stemning. Motsatt, så har jeg har opplevd harry sydenstemning i Vietnam selv om det vel blir ansett som et mer eksotisk reisemål. Så det er ikke nødvendigvis stedet man reiser til, men måten man reiser på som har noe å si. Endret 9. desember 2012 av Badabing 2
frøkna Skrevet 9. desember 2012 #16 Skrevet 9. desember 2012 Om man drar til et sted kun for å drikke om kvelden, og ligge ved bassenget/ stranda om dagen syns jeg det er ganske harry. Ikke gidde å få med seg landet eller byen man er. Er stort sett charter og "syden" turer som dekker det. for eksempel Gran Canaria eller Sunny Beach 1
MilleLille Skrevet 10. desember 2012 #17 Skrevet 10. desember 2012 Enig i denne. Det er for eksempel harry å dra til Tenerife for å drikke seg dritings i syv dager, men ikke harry å dra dit for å gå i fjellet. Det er harry å dra til København og tilbringe hele turen i Nyhavn og på Strøget, men ikke å dra dit for kultur og god mat, for eksempel. Anonym poster: e141ae7ed880f503a17fd55fc0628f30 Er det harry å reise til København for å shoppe? Da er det vel harry å reise til London for det samme, da. Er ikke helt enig i det.. 4
fresia Skrevet 10. desember 2012 #18 Skrevet 10. desember 2012 som andre har nevnt så synes jeg ingen reisemål er "harry". et av mine favorittreisemål er faktisk Agia Napa som du så fint kaller et sted hvor harry folk samles. hvorfor det? jeg reiser dit for strandliv og havet. jeg elsker å bade i sjøen og der finnes Europas reneste badevann. jeg tar selvfølgelig noen drinker og koser meg, men jeg reiser ikke dit for å dra på fylla med andre scandinaviske mennesker. jeg drar ditt for å slappe av på stranda og nyte god mat med venner - et avbrekk fra hverdagen rett og slett. jeg skjønner hva du mener "harry" sydenfull, men du bør trå litt mer forsiktig og ikke dømme alle som liker å reise på chartertur. 1
Gjest Lurifix Skrevet 10. desember 2012 #19 Skrevet 10. desember 2012 Stedene er ikke harry, folkene og hva de skal gjøre der er harry. 1
Lista Skrevet 10. desember 2012 #20 Skrevet 10. desember 2012 Om man drar til et sted kun for å drikke om kvelden, og ligge ved bassenget/ stranda om dagen syns jeg det er ganske harry. Ikke gidde å få med seg landet eller byen man er. Er stort sett charter og "syden" turer som dekker det. for eksempel Gran Canaria eller Sunny Beach Nå drar mange på ferie kun for å slappe av også, da. Er det harry?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå