Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg og eksen/bestevennen min (klarer liksom ikke å kalle ham eks enda, da vi har daglig kontakt) gjorde det slutt for noen uker siden. Det er først nå jeg klarer å skrive om dette, da det har vært utrolig sårt for meg.

Han ønsket seg ut av forholdet fordi vi skal flytte til forskjellige steder neste sommer, og ikke klarer å ha et avstandsforhold (tro meg, det utelukket av diverse grunner). Å restrukturere forholdet vårt ville tatt tid, og det er ikke vits å investere i noe som må ende innen så kort tid.

Nå har det seg sånn at vi gikk rett fra å slå opp til å være venner, med daglig kontakt, bedre kommunikasjon enn før, og vi sees ganske ofte. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke/føle, jeg - er simultant på gråten, og euforisk av glede fordi vi enda "har hverandre".

Det konkrete spørsmålet mitt er: går det an å komme over ham på denne måten, eller er det bedre å kutte kontakten for en periode? Jeg har sagt at det kan komme til å skje, da jeg drar hjem fra studiebyen relativt snart for å feire jul med familien. Men jeg er litt usikker, da jeg elsker denne mannen så inderlig.

Årh. Forvirra. Har noen innspill til meg, så kom gjerne med det, er takknemlig. Føler det er en uvanlig situasjon å havne i, da de tidligere forholdene mine har endt med nullkontakt og harme. Dette er helt motsatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen, ble dumpa for noen uker siden og nå er jeg og eksen brått "bestevenner".

Han som dumpa meg pga. mangel på følelser, problemet er bare at jeg enda har massevis av følelser for han. Det gjør meg så glad og lykkelig å se han flere dager i uka. At han bryr seg om meg, ringer meg, tar initiativ. Samtidig minner det meg på at det ikke blir oss igjen. Fornuften min sier meg hele tiden at jeg bør kutte ut helt, men jeg klarer ikke. Så vanskelig å skulle miste han helt! Nå har vi ikke sett hverandre på noen dager, og jeg merker hvor mye jeg savner han allerede...

Jeg tror ikke man kommer over noen på denne måten, og man bare utsetter det som uansett må skje. Skal man komme seg videre i livet så må jo følelsene for eksen bort. Jeg og skal snart reise hjem på juleferie, tror jeg må bruke de ukene til å vende meg til avstand. Kan hjelpe å komme bort litt, prøve å fokusere på andre ting enn eksen.

Anonym poster: 21fd59c3ee953e7c67eddb675693a53f

Skrevet

Eksen min var min bestekompis i flere år før vi ble kjærester, så ble det slutt etter noen år og vi gikk over til å være "venner" med daglig kontakt. Det er helt umulig, man kommer ikke over hverandre på den måten. Beklager, men her må kontakten kuttes inntil man er over hverandre og har gått videre.

Anonym poster: 638b14c3cc564d53accf2c2b37a0de9e

Skrevet

Wow, dette hørtes akkurat ut som meg og min x. Jeg flyttet til en ny by da skoleåret startet, og vi bestemte oss for å gjøre det slutt, for avstandsforhold var uaktuelt. Dette er 4 måneder siden, og det er fortsatt rart å kalle han min x. Jeg er helt over han, og vi er bare gode venner. Snakker nesten daglig om alt og ingenting. Så ja, jeg tror det er fult mulig å gå rett fra kjærester til venner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...