Gjest thelle Skrevet 8. mars 2004 #1 Skrevet 8. mars 2004 Vi er en familie på 6, der den yngste er kronisk syk. Han er 4 år gammel. Kort sagt vil det si at vi som foreldre må være parat 24 timer i døgnet. Til nå i år har det vært 5 sykehusinnleggelser. Barnet trenger en voksen person hele tiden. Kommunen har gitt oss en helg pr mnd i avlastning. Resten må vi ordne selv.Min mor stiller opp på kort varsel og avlaster oss så godt hun kan i tillegg. Hans mor derimot bryr seg ikke. Hun hjelper datteren sin med hennes barn og det får holde, mener hun. Jeg mener selvfølgelig ikke at vi skal satse på hjelp bare fra familien, Vi jobber for å få et bedre tilbud fra kommunen. I mellomtiden prøver vi så godt vi kan å organisere vår hverdag. Men det som provoserer meg er at farmor til ungene tydeligvis ikke bryr seg. Meg og min mann har for første gang på 5 år prøvt å organisere det slik at vi kan få en helg sammen uten barn. Min mor stiller opp og passer to av barna. Vårt syke barn er hos avlaster. Men så var det å få pass til nummer 4. Min mann spurte sin mor, men hun mente at vi ikke hadde økonomi til å reise noen plass. Og at hun aldri hadde hatt sin datters barn på overnatting. Og så lurte hun på om vi ikke kunne finne noen andre som kunne passe. Jeg forstår meg ikke på henne.For hun sier vi må spør om vi trenger hjelp, men hun stiller aldri opp. Hun skulle feks være her en dag når min mann var på kurs med jobben. Som sagt så må sønnen min ha en voksen med seg hele dagen. Svigermor kom og hun var her i 2 timer. Hun syntes det var fælt å gå fra meg siden hun visste jeg trengte henne. Men hun hadde ikke klær til å leke ute med barna !!!Jeg bad henne ikke om å ta barna ut.Men det var bare en meget tynn unnskyldning. Jeg har bare lyst å drite i hele dama, men hun er jo tross alt mor til mannen min.
kimmi Skrevet 8. mars 2004 #2 Skrevet 8. mars 2004 :-( trist historie. ville bare sende masse empati herfra...
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2004 #4 Skrevet 8. mars 2004 Min svigermor er ganske lik din.. Hun tilbyr hjelp hele tiden, men når jeg endelig spør henne om noe, så kan hun ikke og kommer opp med de rareste unnskyldningene. Så sier hun ting som skal "hjelpe" mannen min og meg med ting. Hun kjenner likssom til noen som kan gi oss ting billigere osv, men når jeg ringer nummeret jeg har fått, så skjønner de ikke bæret av hva jeg sier. Jeg skal male et rom nå, og hun sa "husk at jeg er her for dere, og vil gjerne hjelpe til" Så fint sa jeg da. Jeg trenger hjelp til malingen. Nei, det kunne hun ikke. Hun likte ikke luktet av malingen, og ble fort sliten av slikt arbeid.. Herregud, jeg blir gal. Kanskje vi skal ta disse hønene og kaste de langt pokkerivold! :evil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå