Gå til innhold

Hvordan er sminken til Chanel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at mange bruker sminke fra Chanel. Selv bruker jeg mye fra Dior og YSL, og er fornøyd! Men jeg er alltid på utkikk etter noe bedre, og lurer på hvordan Chanel er? Trenger ny foundation, og for min hud er de i pudderform/kremform(til en viss grad) best.

Noen av dere som har noen erfaring med disse?

Vitalumiere Eclat

http://www.chanel.com/en_GB/fragrance-beauty/Makeup-Foundations-VITALUMIÈRE-ÉCLAT-95698?sku=95701

Vitalumiere Aqua

http://www.chanel.com/en_GB/fragrance-beauty/Makeup-Foundations-VITALUMIÈRE-AQUA-126409?sku=126533

Teint Innocence

http://www.chanel.com/en_GB/fragrance-beauty/Makeup-Foundations-TEINT-INNOCENCE-95678

Mat Lumiere

http://www.chanel.com/en_GB/fragrance-beauty/Makeup-Foundations-MAT-LUMIÈRE-95657?sku=95665

Den siste er vel for de med litt fet hud, og det har jeg, hvert fall i t-sonen.

Ellers lurer jeg på hvordan mascaraene deres er, concealerene og blush? :)

På forhånd takk!

Anonym poster: 69b1f5782a453366c40e9b097f9890f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker Chanel veldig godt og kan trygt anbefale de. De har utrolig nydelige øyenskygger og gode mascarer. Det eneste "minuset" er at foundation og concealere fra Chanel har et begrenset fargespekter som gjør at de ikke helt passer for nordisk eller veldig mørk hud. Jeg bruker den lyseste Vitalumiere aqua (beige 10) og den er for mørk for meg (er mørk blond). Ellers er foundationen veldig bra!

Anonym poster: 04b92a7afbbd67cd7b4d5f864b53e8b9

• Liker 1
Skrevet

Vitalumiere Aqua er i hvertfall den beste flytende foundation jeg noen gang har prøvd, og er eneste som har fast plass i sminkeskapet mitt. Men den har jo liten dekkevne da, så hvis du er ute etter det ville jeg ikke anbefalt den. Men for et glødende og naturlig resultat er den helt fantastisk!

Jeg er også veldig glad i det jeg har prøvd av pudder og bronzer fra Chanel. Noe annet har jeg ikke prøvd.

Skrevet

Jeg er selveste Chanelnazien, så dette vet jeg. Jeg bruker ikke foundationer fra Chanel, de passer ikke til min hudtone, jeg er rett og slett for blek. Det er mye gult i dem. Vitalumière aqua var veldig god, men den er ikke så dekkende. De andre kan jeg ikke si mer enn at de er gode, har prøvd for lenge siden. Mascaraene har jeg aldri likt. Jeg trenger riktignok mascaraer som verken løser seg i vann eller fett, så jeg bruker Sensai 38C http://www.sensai-cosmetics.com/en/products/makeup/index02.html#makeup02

sjekk ut mascaraene, de har flere typer.

Rougene deres er fantastiske. Joues Contraste er genial, og den kan aldri knuse. Du får med en liten børste også. Den har i mange år vært stiv og ubehagelig, men nå er den veldig myk.

Concealerene er helt greie, men jeg har hatt bedre.

Skrevet

Jeg har aldri prøvd Chanel, da jeg syns det er litt for pricey for min lånekasseøkonomi.

Selv er jeg stor fan av Lancôme og deres foundation :) Den dekker ikke alt for mye, så den ser naturlig ut. Den sitter hele dagen!

Skrevet

Men Chanel bruker jo masse skumle ingredienser. Ingen andre enn meg som reagerer med rødhet/kviser/utslett? Bannlyst her i gården hvertfall:/

Skrevet

Jeg har aldri prøvd Chanel, da jeg syns det er litt for pricey for min lånekasseøkonomi.

Selv er jeg stor fan av Lancôme og deres foundation :) Den dekker ikke alt for mye, så den ser naturlig ut. Den sitter hele dagen!

TS her. Jeg har Teint Idole-foundationen fra Lancôme faktisk, vet ikke om det er den du bruker(kanskje Teint Miracle?), men den er hvert fall kjempegod! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker Chanel veldig godt og kan trygt anbefale de. De har utrolig nydelige øyenskygger og gode mascarer. Det eneste "minuset" er at foundation og concealere fra Chanel har et begrenset fargespekter som gjør at de ikke helt passer for nordisk eller veldig mørk hud. Jeg bruker den lyseste Vitalumiere aqua (beige 10) og den er for mørk for meg (er mørk blond). Ellers er foundationen veldig bra!

Anonym poster: 04b92a7afbbd67cd7b4d5f864b53e8b9

Vitalumiere Aqua er i hvertfall den beste flytende foundation jeg noen gang har prøvd, og er eneste som har fast plass i sminkeskapet mitt. Men den har jo liten dekkevne da, så hvis du er ute etter det ville jeg ikke anbefalt den. Men for et glødende og naturlig resultat er den helt fantastisk!

Jeg er også veldig glad i det jeg har prøvd av pudder og bronzer fra Chanel. Noe annet har jeg ikke prøvd.

Jeg er selveste Chanelnazien, så dette vet jeg. Jeg bruker ikke foundationer fra Chanel, de passer ikke til min hudtone, jeg er rett og slett for blek. Det er mye gult i dem. Vitalumière aqua var veldig god, men den er ikke så dekkende. De andre kan jeg ikke si mer enn at de er gode, har prøvd for lenge siden. Mascaraene har jeg aldri likt. Jeg trenger riktignok mascaraer som verken løser seg i vann eller fett, så jeg bruker Sensai 38C http://www.sensai-co...2.html#makeup02

sjekk ut mascaraene, de har flere typer.

Rougene deres er fantastiske. Joues Contraste er genial, og den kan aldri knuse. Du får med en liten børste også. Den har i mange år vært stiv og ubehagelig, men nå er den veldig myk.

Concealerene er helt greie, men jeg har hatt bedre.

Tusen takk for gode tilbakemeldinger, dere!! :) -TS

Skrevet

TS her. Jeg har Teint Idole-foundationen fra Lancôme faktisk, vet ikke om det er den du bruker(kanskje Teint Miracle?), men den er hvert fall kjempegod! :)

Teint idole, ja :)

Skrevet

Tusen takk for gode tilbakemeldinger, dere!! :) -TS

De har også verdens mest geniale eyeliner, flytende og fast i ett. De øvrige er helt ordinære. Solpudderene er veldig gode, øyenbrynsblyanter (man får alltid med en spisser) og øyenskygger samme. Sistnevte kommer også i kremform, de er fine. Pudderene bruker jeg ikke for tiden, men de jeg har hatt er gode. Neglelakkene er ok, men Dior sine er best. Leppeproduktene er gode, noen mer enn andre. De har alltid godt utvalg i farger, og det gøyeste er når de kommer med looken sin, da er der mange festlige produkter. Rens til normal hud (Mousse Doceur) er bra, og den holder så lenge at til slutt sløser du fordi du vil ha noe nytt. I alle fall er jeg sånn, det er så gøy med nye ting, selv om det gamle er best og jeg går tilbake til det. Hydramax-serien er fantastisk.

Tror det meste er dekket nå.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lys, sensitiv småtørr hud - Vitalumière Aqua er aldeles fantastisk. Den lyseste fargen passer fint for meg fordi jeg har litt rosa hud, så den nøytraliserer det. Den dekker ikke så mye, men jevner ut hudtonen og gir et sunt og friskt preg. Spesielt om sommeren bruker jeg denne.

Anonym poster: fd933ade1c27215890cf17883a34127a

Skrevet

Jeg har ei venninne som er veldig fornøyd med en flytende foundation fra Chanel, husker dessverre ikke hvilken, men mener den ble lansert tidligere i år.

Ellers har jeg en øyenskyggepalette fra Chanels vårkolleksjon 2012 som jeg bruker til hverdags og den er jeg veldig fornøyd med. Fargene sitter på hele dagen med primer.

Bruker kun blush fra Chanel og da varierer jeg mellom Reflex og Pink Explosion alt etter farge på klær, sminke og anledning. Begge har shimmer i seg men Reflex har veldig mye. Nydelige farger som sitter på hele dagen :)

Skrevet

Men Chanel bruker jo masse skumle ingredienser. Ingen andre enn meg som reagerer med rødhet/kviser/utslett? Bannlyst her i gården hvertfall:/

Er nok mange flere enn deg som reagerer på det, ja. Jeg reagerer veldig sterkt på enkelte produkter, mens andre såkalte "skumle parfymeriprodukter" kan jeg bruke uten å merke forskjell.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Bruker kun blush fra Chanel og da varierer jeg mellom Reflex og Pink Explosion alt etter farge på klær, sminke og anledning. Begge har shimmer i seg men Reflex har veldig mye. Nydelige farger som sitter på hele dagen :)

De to blushene har jeg og, veldig fornøyd! Er veldig fornøyd med Vitaliumiere Aqua-serien, som jeg bruker til tider, den passer til tørr hud. Ser veldig naturlig ut og føles ikke som en ekkel, klam maske på huden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker chanel vitalumiere aqua :) veldig fornøyd.

Har ikke problem med å finne rette fargen, selv om jeg er ganske lys i huden :)

ikke så veldig dekkende, jeg bruker alltid et mattende pudder over. gjerne fra samme merke :)

Skrevet

Jeg elsker Chanel produkter! Har brukt Chanel hudpleie i 11 år og er fortsatt kjempe fornøyd.

Når det kommer til sminken så er det veldig personlig. Øyenskyggene fra Chanel er fantastiske og det er rouge også.

Maskaraen har jeg brukt en god stund men gikk tilbake til Max Factor sin 2000 calories. Selv om Cil's a cil (?) er meget bra. Grunnen at jeg gik tilbake er at jeg foretrekker litt mindre flytende maskaraer og syns at 2000 calories har perfekt konsistens.

Med foundation er det vanskelig og veldig personlig. Det er spørs hvor mye du vil dekke. Og om du vil bruke kun ett merke... Hvis du vil ha lysere tone eller bedre dekkevne så hadde jeg blandet sammen foundation og dekkstift/consealer. Consealer har jeg brukt selv, den har myk og behagelig konsistens og dekker godt. Aqua-serien har det i navnet. Denne er baser på vann og dekker ikke så mye. Men gjevner ut hudtonen og gir huden glød.

Håper dette hjelper! :-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...