AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Hvis dere ikke gidder å lese hele innlegget, kan dere svare på spørsmålene til slutt! Jeg skulle ha lagt ut bilde, men dere forstår sikkert hvorfor jeg ikke ønsker å gjøre det! Naturlig er jeg lysbrun i håret, veldig kald brun. Nesten litt mørk kommunegrått, hvis dere skjønner. Jeg har bleket håret mitt, så nå har jeg en mellomblond, nøytral farge i håret som jeg kler veldig godt. Pleide å bleke etterveksten, men striper den nå, da det ser mye mer naturlig ut. Jeg har brungrønne øyne, helt mørke øyevipper og ganske mørke bryn, men ikke veldig fyldige bryn. Pleier å fylle i litt farge på brynene, for å få dem mer markert. Om sommeren er jeg full av farge! Blir veldig gyllenbrun og fin, ser utrolig frisk og fresh ut. Fra jeg var 15 til jeg ble ca. 17 tok jeg sol om vinteren, ikke for mye, men absolutt nok. Så ganske fresh ut om vinteren. Nå er jeg 18 og har fått mer respekt for dette med solarium, og tenker på hvordan huden min vil se ut om noen tiår. Har blitt brent og fått solskader nesten hver sommer, så tenker jeg må roe det litt ned nå... Så derfor er jeg veldig blek nå. Ikke som i kritthvit, for det blir jeg aldri. Men spesielt ansiktet mitt er veeeldig blekt uten sminke. (Veldig rart med det, om vinteren virker jeg typisk "kald", om vinteren er jeg veldig varm!) Jeg forventer ikke å se fantastisk ut uten sminke om vinteren, men selv med sminke ser jeg litt blass ut. Jeg bruker kanskje mer sminke enn mange andre, men det ser man ikke, altså! Spør du meg ser jeg helt sminkeløs ut. Bruker tre lag mascara oppe(det er ikke for mye altså!) og noen ganger ett på vippene under. Bruker en lett foundation, og passelig med solpudder i ansiktet. Markerte bryn. Det ser fint ut med en gang på badet, men når jeg ser meg i dagslys eller i speil på lengre hold, ser jeg så blass ut! Jeg prøver å se for meg meg selv med min naturlige hårfarge, om det er blondfargen som gjør det, men det er det absolutt ikke! Så derfor spør jeg: har dere tips til hva jeg kan gjøre for å se mer "levende" ut? Forklaringen er kanskje så enkel som at jeg er blek? Som sagt ønsker jeg ikke å sole meg for mye med solarium lenger, og selvbruning synes jeg er litt ekkelt, mye søl og lukter vondt uansett hva enkelte måtte påstå.. Jeg kan jo heller ikke kline til med for mye solpudder, da jeg er lys ellers?! Eller må jeg bare tåle å se litt blass ut nå som det er vinter? For første gangen på lenge føler jeg at jeg kan være ordentlig pen uten å måtte tilbringe timer i solarium, men det er klart, jeg er penere som gyllen i huden! Hvordan ser dere ut om vinteren? Sliter dere med å se litt fargeløse ut også? Om ikke, hva gjør dere for å se fine og freshe ut? Og et lite ekstraspørsmål: om man tar solarium 15-20 min(for meg er ikke dette lenge), en gang i uken et par mnd, er dette veldig skadelig? Tenker da om man ikke blir brent osv. På forhånd takk! Anonym poster: b5e34ec311b3258fbef3ee107ab691a7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 Oi, dette ble veldig langt for noe så lite! -TS Anonym poster: b5e34ec311b3258fbef3ee107ab691a7
Bollocks Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Om sommeren blir jeg veldig lett brun med litt fregner på nesa. MEN, på vinteren blir jeg så guffen at jeg blir lilla i trynet. Seriøst. Lilla. Eller grå. Noe midt i mellom, iallefall. Jeg fatter det ikke, for alle i min familie er så mørke både sommer og vinter at folk spør hvilket land de kommer i fra. Jeg har lysebrunt hår, grønne øyne, og er vanligvis litt mørk i huden. Siden jeg bor et godt stykke over polarsirkelen, forsvinner sola helt i halvannen måned, og det merkes godt. De "hvite" venninnene mine får en nydelig melkehvit hud, men jeg som har en litt mørkere undertone, får en litt ekkel farge når jeg ikke får sol på kroppen. Det jeg gjør er å ta litt sol. Ikke så ofte, men bare et par ganger, maks fire ganger, i mørketiden. Når sola kommer tilbake, jobber jeg og trener ute, slik at jeg får litt farge i ansiktet. Ellers bruker jeg en svak selvbruner med fuktighetskrem. Den derre dove-greia. Eller en fra et annet merke som jeg ikke husker hva het. Faen at jeg ikke husker hva den het, for den er veldig bra. Mange selvbrunere blir jeg altfor mørk av, men den av dove føler jeg er akkurat passe. Ellers anbefaler jeg å bruke litt rouge. Bronzere liker jeg ikke å bruke når det er vinter, for jeg syns det ser rart ut å ha mørkebrune kinn i januar. Man ser litt mer levende ut om kinnene er litt rosa.
Gjest Bud Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 (endret) Hvit er absolutt en farge! edit Til dere evige kritikere: hvis du kjøper deg en hvit bil så er den hvit, du kan ikke si at bilen din er fargeløs. Har du en svart bil og folk spør deg om fargen på bilen din så sier du at den er svart istedenfor å si at den har en samling av alle fargene! Ergo er hvit en farge. Endret 9. desember 2012 av Bud 4
Kassiopeia Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Jeg sliter med det samme, føler nesten jeg blir "grå" i huden. For meg hjelper det å bruke en god foundation, men er ikke ofte jeg gidder det da jeg ellers er veldig fornøyd med huden min (ikke noe urenheter eller kviser). Men jeg har hørt veldig gode ting om dette produktet: http://www.feelunique.com/p/Decleor-Life-Radiance-Energising-Vitamin-Cure-10ml?utm_source=OOS&utm_medium=EMAIL&utm_campaign=Decleor%20Life%20Radianc Kan ikke anbefale det selv, da jeg enda ikke har prøvd det, men Hilde Christina har i hvert fall anbefalt produktet. Jeg har tenkt å prøve det selv når jeg får penger
pandabear Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Jeg er helt lik selv, så derfor har jeg kjøpt Declèor Life radiance. Det er en vitamin kur som skal gi deg glød på 10 dager. Når det nærmer seg jul tror jeg at jeg skal legge me ett par ganger i solarium. Også syns jeg selv det hjelper med kosthold og trening
pandabear Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Jeg sliter med det samme, føler nesten jeg blir "grå" i huden. For meg hjelper det å bruke en god foundation, men er ikke ofte jeg gidder det da jeg ellers er veldig fornøyd med huden min (ikke noe urenheter eller kviser). Men jeg har hørt veldig gode ting om dette produktet: http://www.feeluniqu...or Life Radianc Kan ikke anbefale det selv, da jeg enda ikke har prøvd det, men Hilde Christina har i hvert fall anbefalt produktet. Jeg har tenkt å prøve det selv når jeg får penger Dert er den jeg har kjøpt
Kassiopeia Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 Dert er den jeg har kjøpt Funker den så bra at du vil anbefale den da?
pandabear Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 Funker den så bra at du vil anbefale den da? Er på 2 dagen, så litt tidlig å si, men har store forhåpninger til denne. Var ikke så veldig dyr på feelunique nå heller, så tenkte det var verdt forsøket!
Gjest BabyBlue Skrevet 9. desember 2012 #10 Skrevet 9. desember 2012 Vitamin C kuren fra decleor er helt fantastisk, og fornyende ansiktsmasker og en god skrubb kan gjøre underverker. Få i deg fet fisk/tran og bruk litt solpudder eller blush, så kan du se bra ut om vinteren selv om du er blek. Lys hud trenger ikke bety gusten hud, det er en myte jeg vil bekjempe, hehe : D Utenom det er det viktig å ha en god hudkrem om vinteren, beregnet på ens hudtype (tørr, fuktfattig). Mange får vanskelig hud om vinteren, men jeg skjønner ikke peset. Det handler bare om å gi huden det den vil ha, så er det ikke et problem lenger (lettere sagt enn gjort, men ja....). Liker blant annet å bruke noen dråper rose hip seed oil under nattkremen om natta. Billig, men effektivt.
Kassiopeia Skrevet 9. desember 2012 #11 Skrevet 9. desember 2012 Er på 2 dagen, så litt tidlig å si, men har store forhåpninger til denne. Var ikke så veldig dyr på feelunique nå heller, så tenkte det var verdt forsøket! Fint om du kommer tilbake til denne tråden når du er ferdig med kuren da, og skriver hvordan det gikk og om den er å anbefale Hadde tenkt å prøve den ut før jul også, men så ble den utsolgt, og nå er det for sent å bestille for så å få tid til å prøve den før den 24.
pandabear Skrevet 9. desember 2012 #12 Skrevet 9. desember 2012 Fint om du kommer tilbake til denne tråden når du er ferdig med kuren da, og skriver hvordan det gikk og om den er å anbefale Hadde tenkt å prøve den ut før jul også, men så ble den utsolgt, og nå er det for sent å bestille for så å få tid til å prøve den før den 24. Det skal jeg gjøre Støtter også forslaget til babyBlue om skrubben fra md.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #13 Skrevet 9. desember 2012 Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere bruker solpudder om vinteren? Man må jo bruke annerledes farger og mengde sminke om vinteren - bytte foundation osv. Det som ser bra ut som sommeren ser ikke bra ut om vinteren, og visa versa. Mange foundationer ogpuddere, da kanskje spesielt mineralsminke synes jeg kan bli veldig blasst på mange. Solpudderet synes jeg også bare fremhever blassheten på vinterstid. Det som er mer viktig, er å sørge for nok fukt - og heller bruke lysreflekterende produkter, som IKKE er disse diskokule/solpudderne mange unge bruker om sommeren. Fuktspray, eller å eksempelvis ha rosevann på en liten flaske som man "setter" makeupen med, gjør mer for vinterhud synes jeg. Samt en sheer leppestift med litt mer "frisk" farge - styr rett og slett unna alt som ser kjempefint ut på sommeren Rose hip oil gir også veldig fin glød, og er billigere enn Decleor Anonym poster: cec9cf9bc181847f1e216eef83e4953d 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #14 Skrevet 9. desember 2012 hvor lenge ser dere resultat etter å ha brukt cvitamin kuren fra decleor - og hvordan merker dere forskjell? Anonym poster: cec9cf9bc181847f1e216eef83e4953d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #15 Skrevet 9. desember 2012 jeg må bare spørre igjen(sorry, kan ikke redigere som ab): den varer jo bare 10 dager? Skal man da bruker 20 pund hver tiende dag hele vinteren? Det er jo 540 kr hver måned.......litt drøy pris? Anonym poster: cec9cf9bc181847f1e216eef83e4953d
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2012 #16 Skrevet 9. desember 2012 Vitaminer, trening, sunn mat og kurer hjelper ikke! Blek hud er blek hud, eneste som hjlper er en soltime i ny og ne og å bruke riktig farge på rouge/solpudder.
Kassiopeia Skrevet 9. desember 2012 #17 Skrevet 9. desember 2012 Blek hud i seg selv er jo utrolig vakkert, men det er jo ikke alle som ender opp med melkehvit, glødende hud heller. Vi som ikke er fornøyde med vinterhuden vår, sliter vel mer med at huden nesten blir grå i fargen, og man mister all glød. Den blir rett og slett blass. Da hjelper det veldig med riktig farge på rougen, i hvert fall på meg.. 2
pandabear Skrevet 9. desember 2012 #18 Skrevet 9. desember 2012 Vitaminer, trening, sunn mat og kurer hjelper ikke! Blek hud er blek hud, eneste som hjlper er en soltime i ny og ne og å bruke riktig farge på rouge/solpudder. Selvfølgelig hjelper det! og det er dessuten ikke snakk om blek hud her, men om gusten og blass hud. Det er 2 forksjellige ting jeg må bare spørre igjen(sorry, kan ikke redigere som ab): den varer jo bare 10 dager? Skal man da bruker 20 pund hver tiende dag hele vinteren? Det er jo 540 kr hver måned.......litt drøy pris? Anonym poster: cec9cf9bc181847f1e216eef83e4953d Nei, det er absolutt ikke meningen. For det første så holder jo gløden litt utover, og for det andre så er det jo en luksus ting som man unner seg innimellom.. 3
pandabear Skrevet 9. desember 2012 #19 Skrevet 9. desember 2012 Blek hud i seg selv er jo utrolig vakkert, men det er jo ikke alle som ender opp med melkehvit, glødende hud heller. Vi som ikke er fornøyde med vinterhuden vår, sliter vel mer med at huden nesten blir grå i fargen, og man mister all glød. Den blir rett og slett blass. Da hjelper det veldig med riktig farge på rougen, i hvert fall på meg.. Enig!
Rubies_ Skrevet 9. desember 2012 #20 Skrevet 9. desember 2012 Man trenger ikke bruke penger på dyre produkter, når man har fri luft. Jeg syns de fleste får veldig vakker hud og et friskt ansikt av å være mye ute i luften. Man blir jo rød i kinnene der og da, men man får en helt annen look, det er sikkert. Folk som sitter inne hele vinteren ser ofte litt kommunegrå ut, syns jeg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå