Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg skal prøve p-piller men er fortsatt litt redd egentlig...

Vil helst ha de med minst hormoner i og med minst bivirkninger..

Hva slags piller anbefaler dere?

Har hørt at yasmin ikke er å anbefale men at jeg bør prøve en som heter Loette?

Å jeg skal altså ha en som man må ta hver dag, ikke sånn tre uker å en uke uten.....

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NuvaRing har mindre hormoner enn piller.

Hvorfor skal du absolutt ta det hver eneste dag?

Skrevet

Jamen jeg skal ikke ha NuvaRing, jeg skal ha piller...

Og jeg vil ha en som jeg må ta hver dag for å slippe det styret med en uke ikke å en uke ta... enkelt å greit liksom.

Gjest Seleena
Skrevet

Eg brukar yasmin og er fornøyd.

Kva bivirkningar DU får kan jo ikkje vi svare på, sidan det er så forskjelligt frå kvar person.

Det beste er å spørje legen!

Skrevet

Jeg bruker i allefall Trinordiol (trefasepiller) og er fornøyd med dem. De finnes både i 21 (en ukes pause) og 28 (tas hver dag, sukkerpiller i en uke istedet for pause). Selv har jeg ikke opplevd en eneste bivirkning med dem, men det er selvsagt individuelt. Det beste er å spørre legen og si hva du ønsker, så kan han finne den som passer for deg.

Gjest Starya
Skrevet

Jeg bruker også Yasmin og her er det bare velstand.

Skrevet

Hvis du absolutt skal gå på piller så anbefaler jeg Yasmin.

Gjest Anonymous
Skrevet

Allmennlegene kan ikke det døyt om hva slags bivirkninger akkurat DU vil få..de kan bare si det som står på pakkene: at man KAN få bivirkninger som....osv.

Selv ble jeg tørr i skjeden av Yasmin, mistet all sexlyst (kjæresten bel sur og trodde ikke det var mulig), og ble i dårlig humør ofte..

Min kvinnelige gynekolog skrøt Yasmin opp i skyene og sa at "det vil passe deg perfekt". Man kan ikke høre på slikt.

Prøv deg frem.

Skrevet

Ja, det er jo sagt at p-piller er det beste prevensjonsmidlet ever - null sex! :ler:

Men dette er, som du ser, helt individuelt.

Skrevet

Jeg har hørt mye bra om Yasmin...

Skrevet

Jeg går på Yasmin, men fikk beskjed om at de ikke gir ut Yasmin lenger til jenter som ikke allerede går på dem, pga en viss (bitteliten) risiko for blodpropp de første månedene.. dette var det legen min som sa. så kanskje du må forhøre deg om noen andre piller enn dette merket?

Skrevet
Jeg bruker i allefall Trinordiol (trefasepiller) og er fornøyd med dem. De finnes både i 21 (en ukes pause) og 28 (tas hver dag' date= sukkerpiller i en uke istedet for pause). Selv har jeg ikke opplevd en eneste bivirkning med dem, men det er selvsagt individuelt. Det beste er å spørre legen og si hva du ønsker, så kan han finne den som passer for deg.

Samme her.

Skrevet

Lurer på en liten ting angående disse pillene jeg.. Har brukt Diane i ca 1 år nå. I løpet av dette året har både magen og rompa vokst en del.. :cry: Hvis jeg nå slutter på pillene, vil de eksra kiloene pillene har ført med seg være like lette å bli kvitt som de har komt?

Noen som har erfaringer etter dere sluttet på pillene?

Skrevet

Gikk på jasmin og fikk en av bivirkningene som var vekttap, ellers null bivirkninger og kjempefornøyd

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg bruker Microgynon, og er kjempefornøyd. I begynnelsen var jeg redd for bivirkninger, men har ikke merket noe som helst. (Det betyr selvfølgelig ikke at disse pillene også passer deg...) Muligens har huden min blitt litt mer ustabil, og jeg har kanskje lagt på meg en kilo eller to, men det er ting jeg helt fint kan leve med, i hvert fall når alternativet er uutholdelige menssmerter.

Microgynon er av typen 21, altså med en ukes pause, men det er null problem. Jeg har pilleesken min sammen med tannbørsten, og så lenge jeg pusser tennene hver kveld, husker jeg også på pillen. Å holde styr på pausene er heller ikke vanskelig. Jeg er utrolig sløv med alle andre typer medisiner, klarer ikke å huske å ta jern etter at jeg har gitt blod engang, men akkurat p-pillene fikser jeg.

Skrevet
Lurer på en liten ting angående disse pillene jeg.. Har brukt Diane i ca 1 år nå. I løpet av dette året har både magen og rompa vokst en del.. :cry: Hvis jeg nå slutter på pillene, vil de eksra kiloene pillene har ført med seg være like lette å bli kvitt som de har komt?

Noen som har erfaringer etter dere sluttet på pillene?

Det er forskjellig, men sannsynligvis vil ikke disse kiloene være like lette å ta av.

jeg la på meg ti kilo i løpet av en kort periode pga p-piller, dermed tok jeg en pause på dem, men jeg gikk ikke ned igjen et eneste kilo.

kan være inviduelt da..

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har brukt marvelon i en årrekke. Har ikke hatt noen bivirkninger,

annet enn ehlt i begynnelsen da hormonene løp litt løpsk med meg.

Nå Er jeg helt som vanlig.

Med marvelon er det pillefriuke hver fjerde uke, hvis du velger marvelon 28 er det sukker piller den uka, sånn at du tar en pille hver dag.

Skrevet

Før jeg gikk over til NuvaRing, så brukte jeg Microgynon. Dette er en veldig billig p-pille som jeg ikke merket noe bivirkninger av. De hjalp derimot veldig bra når det gjaldt mindre menstruasjonsblødninger og -smerter!

Skrevet

Jeg brukte Yasmin 28 i fire/fem år, og var kjempe fornøyd med den. Har nå sluttet fordi vi vil prøve å få barn. :)

Men jeg tror det er helt individuellt hvilke bivirkninger en vil få av de ulike p-pillene. Jeg tror du bare får prøve deg frem...om en type ikke passer for deg, så får du prøve en annen variant!

Lykke til ihvertfall!! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har brukt Synfase i 4 år, med en pause når jeg ville bli gravid/ammet. Jeg er veldig fornøyd med merket og har ikke merket spesielle bivirkninger.

Håper du finner et produkt du blir fornøyd med!

Hilsen meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...