AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Hei, jeg er gift med mitt søskenbarn. Jeg er ikke ute etter spydige kommentarer eller egne meninger om det å være gift med et familemedlem. Ergo, hold dere unna hvis dette er noe dere har tenkt til å gjøre! Ok, vil bare først starte med å si at vi elsker hverandre dypt, men som alle andre har våre krangler og gleder. Våre krangler går mest utover tanker vi har om andre familiemedlemmer. Det skal sies at vi er veldig gammeldagse ALLE sammen, og familieverdier settes høyt på lista. Her hjelper vi til, og det går i mannen skal jobbe, kona skal være hjemme -prinsippet. (slapp av, jeg jobber og alt det der!) Ok, til vårt problem som har ført til en stor krangel i disse dager. Vår onkel har hatt litt problemer nå i det siste, noe som har medført at han har mistet bilen sin. Han med kone og barn (noe som vi ikke har) trenger mer bil til ting vi ikke trenger den til. Mannen min er syk fortiden og holder seg hjemme, jeg trenger ikke bil og kommer meg med kollektiv rundt omkring. kort fortalt; jeg sier at vi skal låne bort bilen i 1-3 dager, men det vil ikke han. Mine grunner; han er hans avdøde fars bror, selvfølgelig skal vi prøve å hjelpe til hvis vi da kan! + han er onkelen vår, sånt gjør man bare! hans grunner: vet ikke egentlig, kanskje staheten hans + at han mener at onkel aldri ville/har gjort noe sånt mot han. Uansett, trenger kanskje råd? hvis det er noe som kan gis? + trenger råd om hvordan jeg skal kunne unngå slike problemer som blir til store krangler i fremtiden.. Anonym poster: f6d7554e6ce362639db7a66536529041 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #2 Skrevet 9. desember 2012 At dere er søskenbarn og gift var ikke relevant i denne saken. Inngå komprimiss med mannen din, kke lån bort bilen over flere dager. Anonym poster: a1103b8e307537253b744c882b38d71c 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Ikke? da tror jeg du har missforstått for det er hele greia? hans onkel = min onkel? jeg vil hjelpe, han vil ikke? hadde ikke vært samma greia for ola johansen som er gift med kari olsen? dust. Anonym poster: f6d7554e6ce362639db7a66536529041 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er relevant å dra frem at dere er søskenbarn her, det kunne du lett unngått om du ikke ønsket å høre dritt om forholdet deres. Overskriften er jo t.o.m "gift med familiemedlem". Enkelt og greit kunne du skrevet "samboer eier ikke empati" og utbrodert om at han ikke ønsker å låne bort bilen, som tross alt er problemet her. Det virker som om relasjonen deres plager deg mer enn du kanskje tror.. Anonym poster: c372c958ec94aa46c5c55f95f0d05fd7 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er relevant å dra frem at dere er søskenbarn her, det kunne du lett unngått om du ikke ønsket å høre dritt om forholdet deres. Overskriften er jo t.o.m "gift med familiemedlem". Enkelt og greit kunne du skrevet "samboer eier ikke empati" og utbrodert om at han ikke ønsker å låne bort bilen, som tross alt er problemet her. Det virker som om relasjonen deres plager deg mer enn du kanskje tror.. Anonym poster: c372c958ec94aa46c5c55f95f0d05fd7 igjen, egentlig ikke. Anonym poster: f6d7554e6ce362639db7a66536529041
Tiarra Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Og jeg der enig med brukeren, problemet er ikke at dere er søskenbarn, men at han er vanskelig, kanskje? 1
Tulling Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Uvesentlig at dere er i slekt. Jeg har venner som har lånt oss bil i ett par dager når det har vært noe og de ikke har hatt bruk for den selv. At man er i familie betyr ikke at man liker hverandre, liker han ikke onkelen trenger han ikke gjøre han tilpass bare fordi han er slekt. Så det med slekt er uvesentlig her. Hadde jeg hatt en onkel jeg ikke likte, og min samboer som ikke er i slekt med han hadde begynt med å ville låne ut ting til han som jeg ikke ville hadde jeg nok blitt irritert. Dere får krangle i vei. Problemet her er ikke krangelen, for det er en filleting. Hvis dere ikke kan bli enig i en slik sak får dere heller se på hvordan du og mannen din kommuniserer med hverandre.
Pinkee Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 For å være seriøs her, hvis deres felles onkel har rota det slik til for seg at han har mistet bilen? Hvordan klarer man å miste en bil? Så synes jeg dere skal være forsiktige med å låne vekk deres bil til han. Kanskje onkel trenger en lærepenge, ala, man mister bare ikke en bil når man har så stort behov for den! Hadde det bare vært at han måtte ha bilen på verksted sånnhelt plutselig, på et meget dårlig tidspunkt, så hadde det vært noe annet. Feks lænt han bil til han visste hvor lenge bilen ble borte, til han fikk ordna leiebil osv, men når han har klart å miste en bil....Seriøst, hadde ikke lånt han en ny bil da, tenk om han mister den og?? 1
Gjest Tekola Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 Ryddet for avsporinger. Tekola, mod.
Gjest Erm Skrevet 9. desember 2012 #10 Skrevet 9. desember 2012 For å være seriøs her, hvis deres felles onkel har rota det slik til for seg at han har mistet bilen? Hvordan klarer man å miste en bil? Ved å la være å betale for den, f eks. Ikke betale forsikring, da blir den avskiltet. Det samme hvis man ikke har betalt årsavgift. Bilen kan ha blitt tauet inn pga feilparkering og ikke blitt hentet ut.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #11 Skrevet 9. desember 2012 jeg er ikke TS, men som et svar til et innlegg om at det var så sykt uvanlig med ekteskap mellom søskenbarn hvis man var etisk norsk; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=320416 Anonym poster: f6d7554e6ce362639db7a66536529041
Pinkee Skrevet 9. desember 2012 #12 Skrevet 9. desember 2012 Ved å la være å betale for den, f eks. Ikke betale forsikring, da blir den avskiltet. Det samme hvis man ikke har betalt årsavgift. Bilen kan ha blitt tauet inn pga feilparkering og ikke blitt hentet ut. Hvis det er slike ting som har skjedd, da er jo onkel en helt seriøs slubbert, å slik låner man ikke bort en bil til, da trenger han faktisk en lærepenge, så kanskje han ønsker å komme seg ut av slubbert-modus, å inn i seriøs-voksen-mann-med-koneogbarn-modus. Å låne han bil, vil da bare lære han at det er helt greit å være slubbert, andre fikser det jeg roter til
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #13 Skrevet 9. desember 2012 jeg er ikke TS, men som et svar til et innlegg om at det var så sykt uvanlig med ekteskap mellom søskenbarn hvis man var etisk norsk; http://forum.kvinneg...howtopic=320416 Anonym poster: f6d7554e6ce362639db7a66536529041 Der er uvanlig. Det betyr ikke at det ikke forekommer i det hele tatt. Blant pakistanere derimot, er det veldig vanlig. Bortimot halvparten av pakistanske innvandrere i Norge er gift med et søskenbarn. Anonym poster: 7a125a9e824189fcccd3fe429e4b4dfe
Steinar40 Skrevet 9. desember 2012 #14 Skrevet 9. desember 2012 Føles jo ikke akkurat mye trygt å låne bort bilen til en som har "mistet" sin egen bil.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #15 Skrevet 9. desember 2012 synes det er trygt å kunne låne bort bilen til vår onkel i hvert fall for en dag, eller liksom bare "hei, trenger du bilen en gang så er det bare så si ifra" selv om han har klart å miste sin egen. skal ikke være så farlig det nei? familie er familie enten man liker det eller ei. TS Anonym poster: f6d7554e6ce362639db7a66536529041
Tiarra Skrevet 9. desember 2012 #16 Skrevet 9. desember 2012 Hva skjedde med hans bil? Hvordan "mistet" han blien? Jeg lånte bilen min til en venninne av meg, kun fordi det hun kjørte meg hit og dit da jeg var uten bil, men hun klarte å parkere den på et forbudt sted. Jeg fikk bare regning i posten. Da jeg spurte henne, sa hun at hun aldri har vært det stedet, men kameraene viste noe helt annet! Hun her, "mista" også bilen sin. Hun betalte ikke årsavgiten. Hun lånte også naboen sin bil og kræsja med den. Så da lærte jeg at jeg aldri låner bilen min bort til noen, uasnsett hvor nær familie eller venner de er! 2
Steinar40 Skrevet 9. desember 2012 #17 Skrevet 9. desember 2012 synes det er trygt å kunne låne bort bilen til vår onkel i hvert fall for en dag, eller liksom bare "hei, trenger du bilen en gang så er det bare så si ifra" selv om han har klart å miste sin egen. skal ikke være så farlig det nei? familie er familie enten man liker det eller ei. TS Anonym poster: f6d7554e6ce362639db7a66536529041 Er du virkelig så naiv at du tror på at alle familiemedlemmer er "gode kort"?
Ferny Skrevet 9. desember 2012 #18 Skrevet 9. desember 2012 Jeg tenker at onkelen har noe pengetrøbbel - og dermed har mistet bilen. Det betyr ikke at han kommer til å selge bilen han låner av niesen og nevøen sin, dersom han skulle være så heldig å få låne den et par dager. Synes det er hyggelig av trådstarter å låne den bort, ser ikke skaden med det. Ektemannen virker derimot ganske egoistisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå