AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #1 Skrevet 9. desember 2012 Reflekterte litt over vennskap i kveld, og lurer på hvor mange venner dere andre her egentlig har! Jeg grupperer gjerne venner i to grupper: 1. De du kan ringe til nesten når som helst bare for å slå av en prat om alt mellom himmel og jord! 2. De du helst finner på ting med, og gjerne sammen med andre. Gode venner, men liksom ikke sånne man åpner seg fullstendig for. (3). Dette regnes mer som bekjente og er folk det absolutt hadde vært kleint å være alene sammen med, men som funker i sosiale settinger med mange andre. Her er det selvfølgelig bare anslag som gjelder. -Kolleger og jobbrelasjoner bør ikke tas med, med mindre de faktisk er venner. Hvis du hadde sluttet på jobben i dag, ville du fortsatt hatt kontakt med vedkommende om et års tid? Familie teller selvfølgelig ikke! Anonym poster: 0a9cf3473f94bd998553480f9683d12d
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 Reflekterte litt over vennskap i kveld, og lurer på hvor mange venner dere andre her egentlig har! Jeg grupperer gjerne venner i to grupper: 1. De du kan ringe til nesten når som helst bare for å slå av en prat om alt mellom himmel og jord! 2. De du helst finner på ting med, og gjerne sammen med andre. Gode venner, men liksom ikke sånne man åpner seg fullstendig for. (3). Dette regnes mer som bekjente og er folk det absolutt hadde vært kleint å være alene sammen med, men som funker i sosiale settinger med mange andre. Her er det selvfølgelig bare anslag som gjelder. -Kolleger og jobbrelasjoner bør ikke tas med, med mindre de faktisk er venner. Hvis du hadde sluttet på jobben i dag, ville du fortsatt hatt kontakt med vedkommende om et års tid? Familie teller selvfølgelig ikke! Anonym poster: 0a9cf3473f94bd998553480f9683d12d Jeg deler ikke inn folk på samme måte som deg, så jeg har noe annen inndeling enn det du lister opp. Men Venner: Det er folk jeg har en ekstrem tillit til, og/eller vil om nødvendig ofre penger, tid, krefter, og helse for å stable på bena. Folk jeg i gitte situasjoner vil risikere livet for. Jeg har fått det sammenlignet med at jeg har lignende bånd til Venner som andre har til barn eller partnere. Der har jeg et sted mellom 5 og 10 personer. Det er kun 2 eller 3 av de jeg har hatt kontakt med i de siste månedene. Bekjente: Folk som er grei nok til å ha rundt pga at de har en nytteverdi, enten som underholdning, støtte, eller nettverk for venner av meg. Folk som det lønner seg å være høflig mot, men som jeg neppe hadde registret om døde, utover det at det er en påminnelse om at tiden tikker. Der er det kanskje nærmere 20-30 stk.
Nektarin Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har ei venninne jeg kan snakke med om alt jeg vil, når som helst. Har to venninner som faller mellom 1 og 2, jeg ville ikke ringt dem midt på natta nesten uansett hva, men stoler på dem likevel. Har 1 venninne som passer i alternativ 2. Bekjente, en god del. Har ikke noe tall, for jeg har aldri telt over. Kunne godt hatt litt flere venner. 1
Somle Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Har to, kanskje tre venner jeg kan ringe når som helst. Møter de sjelden, da avstanden og tiden ikke strekker til. Noen venner, mange bekjente. Bruker veldig lite tid til å være sosial, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har mange bekjente, men få gode venner. Jeg regner de jeg kan ringe til når som helst: 1, kanskje 2. De jeg er åpen og ærlig til: ca. 10. Bekjente og kolleger: 50-60. Anonym poster: b4cece5c948d359e93779f3f9ff3725d
Cata Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Ut fra din definisjon har jeg ingen venner . Ikke desto mindre så påstår jeg iherdig at jeg har mange venner. Dette er mennesker som jeg stort sett har kjent lenge, som jeg kan prate om det meste med og som jeg vet vil støtte meg (og omvendt) når det er en livskrise på gang. Jeg har i allfall 6-7 mennesker som jeg vet kommer i den kategorien. Men vi ringes så godt som aldri. Alle mine venner er travle mennesker med familie, så det passer sjelden å ringes. Vi holder imidlertid god kontakt via mail, SMS og FB. Og siden vi bor på forskjellige kanter av landet, så er det ikke bare å stikke innom heller, men vi møtes når vi har en mulighet til det. Senest for 3 uker siden hadde jeg et treff i Oslo med to slike venner. Det er et sted som er lett å komme seg til for alle sammen. Er vi på hverandres kanter av landet så er det en selvfølge at vi tar kontakt og ser om vi kan treffes og alle strekker seg langt for å få det til. De fleste av oss har vært venner i 20-25 år, og vi ser vel for oss at vi kommer til å være det til vi dør, når vi har "holdt ut med hverandre" så lenge. Utenom denne indre kretsen så har jeg vel 10-20 litt løsere vennskapelig forbindelser. Dette er ikke mennesker som jeg betror "alt" til, men vi trives sammen og treffes hvis vi finner en mulighet til det og passer det slik så hjelper vi gjerne hverandre. I gruppen bekjente (typisk kolleger som jeg kjenner rimelig godt men som jeg ikke omgås på privaten) så kan jeg vel registrere inn 30-40 stykker. Da snakker vi ikke bare kolleger fra min nåværende jobb, men også slike som jeg har hatt litt ekstra god kontakt med i tidligere jobber. Dette er folk som jeg kategoriserer som at jeg er "på julekortnivå" med. Vi holder oss litt oppdatert om hverandres tilværelse og kan treffes over en kopp kaffe, men ikke mer enn det.
Gjest Lurifix Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 1. Ingen. 2. En. Som jeg kun spiller spill med og snakker med på ventrilo. 3. Ingen.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 Reflekterte litt over vennskap i kveld, og lurer på hvor mange venner dere andre her egentlig har! Jeg grupperer gjerne venner i to grupper: 1. De du kan ringe til nesten når som helst bare for å slå av en prat om alt mellom himmel og jord! 2. De du helst finner på ting med, og gjerne sammen med andre. Gode venner, men liksom ikke sånne man åpner seg fullstendig for. (3). Dette regnes mer som bekjente og er folk det absolutt hadde vært kleint å være alene sammen med, men som funker i sosiale settinger med mange andre. Her er det selvfølgelig bare anslag som gjelder. -Kolleger og jobbrelasjoner bør ikke tas med, med mindre de faktisk er venner. Hvis du hadde sluttet på jobben i dag, ville du fortsatt hatt kontakt med vedkommende om et års tid? Familie teller selvfølgelig ikke! Anonym poster: 0a9cf3473f94bd998553480f9683d12d Veldig gode venner: 17 Resten har jeg ikke telling på. Anonym poster: 48e41dec3b38147a9c97088f746532d9
Apefinger Skrevet 9. desember 2012 #10 Skrevet 9. desember 2012 Har to venninner som jeg er blitt en del av familien til, og de har blitt en del av min. Så har jeg jo gjengen, som inkl. en av de to over her, og 7stk til. Ellers har jeg et hav av venner og bekjente ettersom jeg har flyttet så mye, men de går under kategorien nettverk osv. Har ikke problem med å finne på noe alene med noen av dem, enten det er godt bekjentskap eller ikke. Omgjengelig person:)
Gjest Crazycatlady Skrevet 9. desember 2012 #11 Skrevet 9. desember 2012 0 eller 1 hvis samboer teller med. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #12 Skrevet 9. desember 2012 Har mange bekjente, men ingen gode venner utenom samboeren min og familien. Anonym poster: 5f0a49ca0f33003b9a4017953eccae45 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #13 Skrevet 9. desember 2012 Grupperer på min egen måte: 1. De som jeg stoler på og føler jeg kan snakke med om nesten alt med. Der har jeg to venninner som jeg treffer oftest for tida, og det er de to jeg snakker med om alt med. Alt fra pinlige ting til kjæresteproblemer osv. Jeg vet de vil stille opp hvis jeg er lei meg etc. De kan også komme til meg med sine problemer og de vet de kan stole på meg 110%! Har også en guttevenn som jeg snakker med om ganske mye, men likevel ikke så mye... hehe. Litt komplisert. Men han har også vist at han er til å stole på. Vi møtes aldri irl, men snakker på facebook hver eneste dag. 2. De som jeg fester med, bruker som underholdning eller bare preiker over facebook. Der har jeg vel rundt 5-10 venner/godt bekjente. Jah... Jeg har ingen bestevenner. Jeg føler ikke at jeg har noe behov for det heller, jeg syns 2-3 gode venner nesten er bedre, og det har jeg jo! Kjæresten kategoriseres i nr. 1, da han er både bestevenn og kjæreste. Han er dessuten den eneste jeg tørr å gråte foran... haha! Anonym poster: a8cba2b9d9e088797cbc4d48a7ba792c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #14 Skrevet 9. desember 2012 Tja.. Om jeg skal følge dine (TS) kriterier, så må jeg nesten tilpasse dem litt, siden jeg ikke er en telefonperson, og vi holder kontakten på andre måter. Ellers er jeg litt spesiell, så lista blir kanskje litt "omvendt" enn det som ville vært "logisk". Gode venner som jeg kan betro meg til, eller bare generelt tenker på som nære, gode mennesker som er der for meg, og som jeg stiller opp for: 3-4 (5 om jeg regner med en i familien som på mange måter er mer venn enn familie). Venner, dvs. folk jeg kjenner, godt kunne tatt en kaffe med om vi møttes i byen, osv.: 1-2 Øvrige: Tja.. Dette er en vanskelig kategori for meg, ettersom jeg unngår situasjoner med mange mennesker. Skal jeg være med venner, foretrekker jeg å være bare oss, og det er derfor svært sjelden jeg er med noen som kan kalles bekjente. Selvsagt er det noen tidligere klassekamerater o.l. som jeg greit kunne slått av en liten prat med om jeg tilfeldigvis møtte på dem, men det blir på en måte noe annet, synes jeg. Så her må jeg kanskje si 0, selv om det på en måte ikke stemmer helt. Anonym poster: 69d0eda7edd4b037451c8cab5603c527
fitness_ Skrevet 9. desember 2012 #15 Skrevet 9. desember 2012 3 som jeg kan ringe når som helst. Masse bekjente og folk som sier at de er min "venn"... Stoler ikke på folk, og holder meg litt for meg selv
Gjest taco1 Skrevet 9. desember 2012 #16 Skrevet 9. desember 2012 (endret) . Endret 9. desember 2012 av taco1
rosahelikopter Skrevet 9. desember 2012 #17 Skrevet 9. desember 2012 i kategogri 1 har jeg seks svært gode venner. ellers så kommer det helt ann på hva man skal gjøre.....Det blir liksom litt fra klassen av de jeg går sammen med og snakker med, fest buddies osv...
Zakuro Skrevet 9. desember 2012 #18 Skrevet 9. desember 2012 1. 5 stk. Dette er mennesker jeg kan ringe når som helst, hvor som helst, og som slipper det de har i hendene om det har skjedd noe. Bestevennen min kjørte 22 timer i strekk for å være der da bestemoren min døde. Ble først sint på han for å ha kjørt så langt og så fort uten å sove, men samtidig uendelig lykkelig for at han var der... :') 2. 8 stykker som jeg kommer på i farta. Dette er mennesker jeg trives å være sammen med, men som ikke kjenner mine innerste sider, og er ikke dem jeg ringer først om det er noe, uten at det betyr at de ikke er gode venner. Det er mest at de 5 i kategori 1 er mennesker jeg har kjent lengre enn jeg selv kan huske, og det faller naturlig å ringe dem. 3. Har mange, maaange bekjente, og så lenge det er bekjente jeg liker(ikke tidl. mobbere f.eks), så synes jeg ikke det er kleint å være alene sammen med dem. Kanskje noen, men da tar jeg heller muligheten for å bli kjent, så får det heller bare være litt kleint i starten:)
Gjest Naria Skrevet 9. desember 2012 #19 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har 5 venner jeg kan betro meg til og snakke om mer eller mindre alt med. Kjæresten min faller forsåvidt også inn under denne kategorien, men har valgt å ikke telle med han . For meg er kategori 2 og 3 slått sammen. Jeg en hel haug med bekjente som jeg er sammen med i ulke sosiale settinger, men som jeg ikke åpner meg for. Er helt umulig å anslå hvor mange dette er men kanskje 30-50.
SemperFi Skrevet 9. desember 2012 #20 Skrevet 9. desember 2012 1. 7 2. 20-30 3. 60-80 (jobber for student-kulturhus, så jeg klan så si feste med alle der uten problemer).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå