AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 I hele dag har det gått en katt rundt blokken min og mjauet. Det er -22 ute nå. For noen timer siden satte jeg ut litt mat, som hun slukte i seg. Jeg er ikke så fan av å fore fremmede katter, men denne her så så stakkarslig ut. For å gjøre en lang historie kort, nå ligger hun og sover på badet. Kunne ikke la henne gå ute i kulden, selv om jeg er fullt klar over at man ikke skal ta inn andres katter. Spørsmålet er nå: skal jeg kaste henne ut igjen nå som hun har fått i seg mat og blitt varm igjen eller bør jeg vente til mandag og ta henne med til dyrlegen for å se omhun er chippet? Anonym poster: cd1f75e8d67db965931d5edceda7e3a9
Corpse Skrevet 8. desember 2012 #2 Skrevet 8. desember 2012 Du er et flott menneske! Kjenner du naboene dine eller har du en mistanke om hvem sin katt det kan være? Når noen tok inn katten vår over en helg så var det første vi gjorde på mandags morgenen å ringe lokalavisa for å etterlyse katten, ikke lenge etter fikk vi tak i han som hadde tatt inn katten. Evt. slippe ut katten når det blir litt varmere vær og se om den finner veien hjem selv. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 Jeg hadde blitt ganske forbanna om noen tok inn min katt. Men det er jo veldig bra at folk gjør det hvis de tror at den ikke har det bra... Bare husk i gi beskjed til aviser og heng lapper osv, slik at eieren har mulighet til å finne den igjen. Anonym poster: 910100f781d52d730f4729de29eba002
Corpse Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 Jeg hadde blitt ganske forbanna om noen tok inn min katt. Men det er jo veldig bra at folk gjør det hvis de tror at den ikke har det bra... Bare husk i gi beskjed til aviser og heng lapper osv, slik at eieren har mulighet til å finne den igjen. Anonym poster: 910100f781d52d730f4729de29eba002 Jeg og ble rimelig forbanna når noen tok inn katten min i sommer, men det er stor forskjell på 13+ ute og 22-, det kan faktisk være forskjellen på liv og død. 2
Lumê Skrevet 8. desember 2012 #5 Skrevet 8. desember 2012 Katter kan fort få stygge frostskader om de blir tvunget til å være ute i såpass mange kuldegrader. Ser mange katter på jobb med forfrosne ører på vinteren. Du er et snilt menneske ts 2
Hvitløk Skrevet 8. desember 2012 #6 Skrevet 8. desember 2012 (endret) Takk for positiv tilbakemelding! Er litt bekymret for om jeg gjorde noe jeg ikke burde.. Det er en del katter i nabolaget, men har aldri sett hun her før. Er bare redd for at noen savner henne når hun ikke kommer hjem i kveld.. men er det lurest å bare holde henne inne enn så lenge? Edit: ts her, ble visst ikke anonym lengre.. Endret 8. desember 2012 av Hvitløk
Minya Skrevet 8. desember 2012 #7 Skrevet 8. desember 2012 Vent til mandag og ta henne med til vetrinær for å sjekke om hun er chippet. Mangler hun chip eller øremerking, forsøk å finne en evt eier ved å henge opp plakater med bilde og kontaktinformasjon på de lokale butikkene, oppslagstavler i nabolaget og evt oppslagstavler i oppgangene der du bor. Finnes det ingen eier, kan du enten velge å beholde henne, eller se om det er noen lokale kattehus som kan ta imot vesla.
Corpse Skrevet 8. desember 2012 #8 Skrevet 8. desember 2012 Takk for positiv tilbakemelding! Er litt bekymret for om jeg gjorde noe jeg ikke burde.. Det er en del katter i nabolaget, men har aldri sett hun her før. Er bare redd for at noen savner henne når hun ikke kommer hjem i kveld.. men er det lurest å bare holde henne inne enn så lenge? Edit: ts her, ble visst ikke anonym lengre.. Jeg hadde blitt evig takknemlig for den som hadde tatt inn katten min i denne kulden, er jo ikke lett for stakkars kattepusen som sikkert ikke finner veien hjem. Om du kommer i kontakt med evt. eier så kommer h*n til å takke deg om de er dyreglade mennesker og ser kattens beste i dette. Man skal jo absolutt ikke ta inn andres katter, men dette er et godt grunnlag for å gjøre det likevel. Kattene her får ikke lov ut for tiden og jeg synes så synd i de. 3
Gjest Badebuksa Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 Jeg hadde blitt evig takknemlig for den som hadde tatt inn katten min i denne kulden, er jo ikke lett for stakkars kattepusen som sikkert ikke finner veien hjem. Om du kommer i kontakt med evt. eier så kommer h*n til å takke deg om de er dyreglade mennesker og ser kattens beste i dette. Man skal jo absolutt ikke ta inn andres katter, men dette er et godt grunnlag for å gjøre det likevel. Kattene her får ikke lov ut for tiden og jeg synes så synd i de. Nåvel, såfremt det ikek er en kattunge skal den ha særdeles god retningssans, så at den har rotet seg bort er meget usannsynlig. TS: Vent og se om den er chippet ja. Er den ikke det, heng opp lapp. Hadde den frøset, og hatt et sted å gå inn og få mat, hadde den gått inn. Så det er kanskje en hjemløs eller noen som har stengt den ute.
Corpse Skrevet 9. desember 2012 #10 Skrevet 9. desember 2012 Nåvel, såfremt det ikek er en kattunge skal den ha særdeles god retningssans, så at den har rotet seg bort er meget usannsynlig. TS: Vent og se om den er chippet ja. Er den ikke det, heng opp lapp. Hadde den frøset, og hatt et sted å gå inn og få mat, hadde den gått inn. Så det er kanskje en hjemløs eller noen som har stengt den ute. Det er det jeg tenker jeg også, siden det er så kaldt nå så ville nok katten helt klart ha gått hjem om den visste hvor den hadde ly/varme/mat. Siden katten ikke går hjem etter en dag i denne kulden så antar jeg at den ikke vet veien hjem. Kanskje katten har nylig flyttet til området eller kanskje den har gått seg vekk lang hjemmefra? 1
Hvitløk Skrevet 9. desember 2012 #11 Skrevet 9. desember 2012 Den ser ganske liten ut i forhold til mine hannkatter, så ut i fra dem vil jeg tippe 7-8 mnd. Men siden det er en hunnkatt så kan den jo godt være fullvoksen. Den er hvertfall vandt til mennesker, for hun er den mest kosete katten jeg har vært borti. Det er mildere ute i dag, nå ligger det vel på en -11. Men, tror jeg holder henne inne til i morgen og tar den med til dyrlegen. 2
Green Lady Skrevet 9. desember 2012 #12 Skrevet 9. desember 2012 Du kan jo henge ut plakater i dag? Jeg hadde vært kjempebekymret for pusene mine om de hadde forsvunnet i 22 minus. Sjekk også nettkatten.no og dyrebar.no, samt savnet/funnet-siden på Facebook. Synes det var riktig av deg å ta inn katten, men du kan jo henge opp plakater før du sjekker chip hos dyrlegen 1
Gjest Badebuksa Skrevet 9. desember 2012 #13 Skrevet 9. desember 2012 Det er det jeg tenker jeg også, siden det er så kaldt nå så ville nok katten helt klart ha gått hjem om den visste hvor den hadde ly/varme/mat. Siden katten ikke går hjem etter en dag i denne kulden så antar jeg at den ikke vet veien hjem. Kanskje katten har nylig flyttet til området eller kanskje den har gått seg vekk lang hjemmefra? Om eierne er nyinnflyttet og bare har sluppet katten ut, kan dette selvsagt skje. Tok det for gitt at ingen er så dumme, men det er jo selvsagt at ikke alle leser seg opp om emnet selvom de har et kjæledyr. Håper i allefall at katten får et fint liv videre!
Gjest Lille-pus Skrevet 9. desember 2012 #15 Skrevet 9. desember 2012 Jeg hadde vært deg evig takknemlig dersom det hadde vært min skatt du hadde forbarmet deg over, gitt mat og tatt inn fra kulden, sjekket for chip'en, og ring meg når du og vetrinæren fikk opp mitt navn, adresse og telefonnr. via chip'en -22 kan være døden for en liten, sulten og kald tass som ikke har funnet et sted å søke ly, og som alt er i underskudd på energi til å holde varmen. Det hadde garantert vanket både konfekt og vin som "tusen takk for hjelpen"-gave fra meg i alle fall Takk, på vegne av den lille tassen på badet ditt med full mave . 3
Tvist Skrevet 9. desember 2012 #16 Skrevet 9. desember 2012 Katter har forresten ikke så god reningssans som mange tror. De kan fort bli skremt av noe og så gå seg vill kun 1-2 km hjemmefra. Og om den kun er 7-8 mnd gammel er muligens ikke retningssansen fullstendig utviklet, så det kan være den bor i nærheten, men ikke finner veien hjem. 2
Hvitløk Skrevet 10. desember 2012 #17 Skrevet 10. desember 2012 Jeg er så glad vi tok den inn. Oppdaget i går et blodig sår på halen hans (det var visst en hann). Var hos dyrlegen i stad og den var idmerket. Han bodde ikke så langt unna, men langt nok til at han kunne forville bort. Han hadde vært savnet nesten en uke. Glad det endte godt! 6
Brunhilde Skrevet 10. desember 2012 #18 Skrevet 10. desember 2012 Så bra! Supert at du tok deg av den, det er jeg sikker på at eierne også mener.
søstertusenfryd Skrevet 10. desember 2012 #19 Skrevet 10. desember 2012 Enig med andre her.Jeg hadde blitt veldig glad om noen hadde forbarmet seg over lillepusen min.Godt det finnes slike som deg 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #20 Skrevet 10. desember 2012 Jeg var i samme situasjon i sommer, men da lot jeg den gå ute fordi det var varmt. Nå er det en helt annen situasjon, for det er jo grenser for hvormye kulde katter tåler også. Hold den inne til du finner en eventuell eier. Anonym poster: 96307ddd983ca58c12413030d78e2247
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå