Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et ganske stort problem med huden min, vil jeg si. Men saken er at jeg ikke klarer å finne ut av om jeg har tørr eller fuktfattig hud, eller rett og slett begge deler. Har ikke funnet en eneste krem jeg synes hjelper noe særlig. Har prøvd både fete og fuktighetsgivende kremer.

Huden min er som følger (jeg skriver tørr, uten at jeg vet om det er tilfellet..): Mest sensitivt, flakete og tørt i området rundt nesen (ikke bare under nesevingene, men hele nesen); nesen er også tørr, men har samtidig en del sorte prikker; hakeområdet er en smule tørt; pannen og spesielt rett over øyenbrynene er også tørt og flakete. Det er verst etter å ha kommet ut av dusjen, før jeg smører meg. Da kjennes huden stram, og den "klør".

Alt dette synes jo 10 x bedre med foundation, og resultatet blir da fryktelig lite flatterende. Jeg kan jo hvertfall blåse i å bruke pudder... Jeg vil ha fin hud som ikke ser jævlig ut med sminke på!

Dette ble fryktelig rotete føler jeg, men er litt desperat. Dritt lei av hud som er teit.. Anyways, noen som har tips? Gjerne tips til kremer eller andre råd.. :)

Anonym poster: d58d33cdb0faacc5ff48df5962ca88dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut fra beskrivelsen minner det om min hud, bare at jeg har de "tørre" partiene i kinnene og panna. Jeg ble mye bedre etter en 14 dagers "kur" med serumkapsler fra Elemis. (Skin bliss capsules.)

Fikk dem anbefalt av hudpleier og tok sjansen på å prøve, selv om de er svindyre. Det virker også som om jeg får færre sorte prikker på nesen, nå etter kuren, men akkurat det kan være bare innbilning.

Skrevet

Jeg vil si du er fuktfattig. Lakmustesten er å se på porestørrelsen. Er de små, er du sannsynligvis tørr, er de store, er du fet/kombinert og fuktfattig.

Tørr hud er en hudtype, fuktfattig er en tilstand som kan gjøres noe med. Det du sier med nesen er veldig vanlig for fuktfattig hud.

Jeg var på apoteket en gang, Vichy var der og promoterte Aqualiakremene. De hadde en slik duppedings de målte fuktighetsnivået med, gikk fra 0-100. Jeg fikk 96, det var det høyeste de noensinne hadde målt. Da brukte jeg Chanel Hydramax- serien, mulig jeg hadde solkrem under også. Overnevnte Vichyserie er også bra. Har forøvrig Vichy nå fordi den er mye billigere, jeg går på Isotretinoin, så der går en del krem. Jeg vender uansett alltid tilbake til Hydramax etter å ha prøvd noe nytt. Ulempen er at serum+krem koster en del.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...