Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 Jeg kunne gjort myye for å skru tilbake tiden og innsett hvor herlig forholdet vårt faktisk var. Vi var sammen i 3 år. Det er 4 år siden jeg gjorde det slutt med han. Vi kommuniserte ikke bra nok på et par områder.. Hadde vi gjort det, hadde det ikke blitt slutt. Jeg har hatt et "forhold" senere, som varte i nesten ett år. Jeg gjorde det slutt da også, forholdet var generelt ganske dårlig i flere perioder, jeg begynte å tenke på eksen min etterhvert osv. Det kan knapt kalles et forhold engang. For meg er det bare han som gjelder. Å sammenligne andre med han er ikke til å unngå, og andre kan ikke måle seg i det heletatt... Han sier at han savner mye av det vi hadde sammen han også. Men at han synes at en eks er en eks, og at det blir forsterket når jeg har hatt en type etter bruddet vårt. Vil ikke presse han til noe, men tror at vi kunne fått det så bra sammen. Jeg vet mer om hva som skal til nå... Tror det hadde vært verdt å prøve igjen. Ikke bare "prøve", men få det til... Jeg vil det beste for han, og for oss.. Vil ikke bare gi meg. Han hadde et håp ganske lenge, om at jeg skulle ombestemme meg. Han ville ikke gi seg, men han pushet meg ikke.. Etterhvert kom han over meg. Nå er det jeg som ikke vil gi meg, men heller ikke pushe. Hva bør jeg gjøre?
Pene sko... Skrevet 8. desember 2012 #2 Skrevet 8. desember 2012 Det er jo bare å spørre og undersøke om han vil gi forholdet deres en sjanse til. I verste fall får du bare et nei.
Gjest anonym Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 Jeg kunne gjort myye for å skru tilbake tiden og innsett hvor herlig forholdet vårt faktisk var. Vi var sammen i 3 år. Det er 4 år siden jeg gjorde det slutt med han. Vi kommuniserte ikke bra nok på et par områder.. Hadde vi gjort det, hadde det ikke blitt slutt. Jeg har hatt et "forhold" senere, som varte i nesten ett år. Jeg gjorde det slutt da også, forholdet var generelt ganske dårlig i flere perioder, jeg begynte å tenke på eksen min etterhvert osv. Det kan knapt kalles et forhold engang. For meg er det bare han som gjelder. Å sammenligne andre med han er ikke til å unngå, og andre kan ikke måle seg i det heletatt... Han sier at han savner mye av det vi hadde sammen han også. Men at han synes at en eks er en eks, og at det blir forsterket når jeg har hatt en type etter bruddet vårt. Vil ikke presse han til noe, men tror at vi kunne fått det så bra sammen. Jeg vet mer om hva som skal til nå... Tror det hadde vært verdt å prøve igjen. Ikke bare "prøve", men få det til... Jeg vil det beste for han, og for oss.. Vil ikke bare gi meg. Han hadde et håp ganske lenge, om at jeg skulle ombestemme meg. Han ville ikke gi seg, men han pushet meg ikke.. Etterhvert kom han over meg. Nå er det jeg som ikke vil gi meg, men heller ikke pushe. Hva bør jeg gjøre? Vet du om han er singel? Hvis han ikke er det, hold deg unna!
Steinar40 Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 (endret) Jeg kunne gjort myye for å skru tilbake tiden og innsett hvor herlig forholdet vårt faktisk var. Vi var sammen i 3 år. Det er 4 år siden jeg gjorde det slutt med han. Vi kommuniserte ikke bra nok på et par områder.. Hadde vi gjort det, hadde det ikke blitt slutt. Jeg har hatt et "forhold" senere, som varte i nesten ett år. Jeg gjorde det slutt da også, forholdet var generelt ganske dårlig i flere perioder, jeg begynte å tenke på eksen min etterhvert osv. Det kan knapt kalles et forhold engang. For meg er det bare han som gjelder. Å sammenligne andre med han er ikke til å unngå, og andre kan ikke måle seg i det heletatt... Han sier at han savner mye av det vi hadde sammen han også. Men at han synes at en eks er en eks, og at det blir forsterket når jeg har hatt en type etter bruddet vårt. Vil ikke presse han til noe, men tror at vi kunne fått det så bra sammen. Jeg vet mer om hva som skal til nå... Tror det hadde vært verdt å prøve igjen. Ikke bare "prøve", men få det til... Jeg vil det beste for han, og for oss.. Vil ikke bare gi meg. Han hadde et håp ganske lenge, om at jeg skulle ombestemme meg. Han ville ikke gi seg, men han pushet meg ikke.. Etterhvert kom han over meg. Nå er det jeg som ikke vil gi meg, men heller ikke pushe. Hva bør jeg gjøre? Hvilke områder var det dere ikke kommuniserte bra nok på? Og hvorfor skulle det bli noe bedre nå? Endret 9. desember 2012 av Steinar40
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Vet du om han er singel? Hvis han ikke er det, hold deg unna! Ja, hvis ikke så hadde jeg backet unna. Men så bra som han er, forblir han nok ikke singel i evigheter.. Derfor tenker jeg at jeg bør få han til å tenke seg om snart. Hvilke områder var det dere ikke kommuniserte bra nok på? Og hvorfor skulle det bli noe bedre nå? Vil ikke skrive så mye om det. Jeg var litt for lukket.. Om vi (mest jeg) hadde vært flinkere til å snakke om forskjellige ting, så hadde det ikke gått som det gikk. Jeg vet mer om hva jeg vil og ikke nå, hva som er viktigst i et forhold og jeg er mer åpen..
Steinar40 Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 (endret) Vil ikke skrive så mye om det. Jeg var litt for lukket.. Om vi (mest jeg) hadde vært flinkere til å snakke om forskjellige ting, så hadde det ikke gått som det gikk. Jeg vet mer om hva jeg vil og ikke nå, hva som er viktigst i et forhold og jeg er mer åpen.. Bare du husker på at det ikke er noe smart å bli dørmatte. Det er alltid grenser for hvor langt man skal strekke seg for å få til noe. Endret 9. desember 2012 av Steinar40
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Bare du husker på at det ikke er noe smart å bli dørmatte. Det er alltid grenser for hvor langt man skal strekke seg for å få til noe. Ingen fare for at jeg blir det. Kommer ikke til å trygle om å prøve igjen, han må jo ønske det selv. At han føler at det virkelig kan være håp for oss, er en forutsetning. Jeg bare vil ikke at mitt feile valg skal ødelegge for oss, hvis vi kan se forbi det og få det bra sammen igjen. Vi har jo følt det samme etter at det ble slutt, på ulike tidspunkt. Derfor håper jeg at vi nå kan føle det igjen samtidig..
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 Eksen din vil sikkert lure på hvorfor i all verden du var sammen med en fyr i nesten ett år når du mener det knapt kan kalles et forhold og dere hadde mye dårlige perioder. Det tyder jo på at du ikke da heller visste helt hva du egentlig ville. Kanskje det er best å stable seg ordentlig på bena før du prøver deg på eksen igjen? Vet du hvorfor du så lenge etter bruddet vil ha han tilbake? Folk har en tendens til å bare huske det positive. Er du helt sikker på at ting var så herlig som du husker? Hvis du mener at nå er det rette tidspunktet bør du fortelle han det du skriver her. Dere begge har hatt lyst til å prøve igjen på ulike tidspunkt. Er dere nå klare begge to til å starte forsiktig og se hva som skjer? Uten å håpe for mye, og uten å føle at man må, men at man har lyst. Forklar hvorfor du valgte han bort, og hvorfor denne årsaken nå er borte så alt vil bli annerledes denne gangen. Han setter seg selv i en sårbar situasjon hvis han tar sjansen. Han ville være din, du ville ikke ha han lenger, det tok tid å komme over og han vil sannsynligvis ha en frykt i seg om at du kan velge han bort igjen. Vis han at det ikke bare er ego tanker du har nå, men at du ønsker det beste for han og dere sammen. Men husk at han kanskje ikke vil. Prøv å komme deg videre, så du får en mer avslappet holdning til det hele. For det har nok han nå, hvis han egentlig er over deg. Og vær for guds skyld helt sikker, før du prøver å komme deg inn i hans liv igjen! Jeg blir engasjert for flere ganger er ikke en eks en eks, punktum. Noen hører på en måte sammen, og da er det lurt å gi det en sjanse etter at den ene eller begge ikke ville fortsette lenger. Man blir mer voksen og klar over hva som faktisk teller jo eldre man blir. Noen ganger ser man det ikke før det er for sent. Men sent er bedre enn aldri. Så om du har tenkt deg godt om, bør du skrive han et brev kanskje? Eller mail. Så han kan tenke seg om før han svarer, heller enn at du møter han/ringer. Anonym poster: 800881fbca10955a1d62b05df1471bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå