Gå til innhold

Hva vil det si å ha en sterk personlighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din definisjon av en sterk personlighet? Jeg har aldri tenkt på dette!

En person som vet hva han eller hun vil?

Anonym poster: d06fa74ab6f25f6a5261ab83cedf0517

Skrevet

Hva er din definisjon av en sterk personlighet? Jeg har aldri tenkt på dette!

En person som vet hva han eller hun vil?

Anonym poster: d06fa74ab6f25f6a5261ab83cedf0517

Jeg tenker på det som folk som har sin egen væremåte, og ikke helt som alle andre. Det kan være både positivt og negativt.

Skrevet

Tenker litt på en som er seg selv 100%, som ikke er redd for å si sin mening, eller si andre i mot (trenger ikke være på en uhøflig måte). Personen jatter ikke med andre, eller gjør seg til noen annen enn den han/hun er. En som står opp for seg selv, og som tiltrekker seg andre.

En sterk personlighet er jo også en personlighet som synes, typisk en litt utadvent type som tar litt plass, og som man hører stemmen til ganske lett.

Anonym poster: 9061efadb5ce4d5e266213617e0384d4

• Liker 5
Skrevet

En svak personlighet er på den andre siden en person som vingler mellom forskjellige meninger etter hvem han/hun snakker med, lar seg tråkke på, begynner lett å gråte, lager drama. Rett og slett litt skjør. Lett for å baksnakke for å komme unna selv.

• Liker 2
Skrevet

Spennende spørsmål. Enig med personen over meg. En person med sterk personlighet vet hvem h*n er, og står på sitt - uavhengig av hva andre synes. Personer som jeg plasserer under kategorien "sterke personligheter", er som oftest veldig originale, og går mot strømmen selv om de mottar negativ kritikk.

Skrevet

Sterk personlighet misforståes ofte med det å ha en utadvendt personlighet.

• Liker 1
Skrevet

Hvis man er veldig følsom og klarer sjeldent å holde tilbake tårer, og blir lett såret, så er man da en svak personlighet? Jeg bare lurer på det altså :)

Anonym poster: d46b46669995ef201d9b2f4e1de18965

Skrevet

Hvis man er veldig følsom og klarer sjeldent å holde tilbake tårer, og blir lett såret, så er man da en svak personlighet? Jeg bare lurer på det altså :)

Anonym poster: d46b46669995ef201d9b2f4e1de18965

Ikke som jeg ser på det.

Svak personlighet betyr at man ikke har egne meninger, og/eller at man er lett å overbevise til å endre egne meninger om en sak.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir oppfattet som en som har sterk personlighet. Jeg har sterke meninger og er ikke redd for å stå for dem, og jeg er ikke et typisk "flokkdyr". Jeg tør å gå mot strømmen. Det er ikke sånn at jeg har en mening om ALT, eller skal ha rett i alt jeg mener. Jeg er ærlig. Veldig ærlig. Ikke på en slem måte, men det er ikke meg du går til hvis du vil ha en som jatter. Jeg mener det jeg sier, men jeg sier ikke alt jeg mener.

Jeg er på den annen side hverken høylydt eller tar mye plass, men det kommer også helt sikkert an på hvem jeg omgås med. Jeg har selvtillitt, men jeg har ikke nødvendigvis alltid like bra selvbilde.

Skrevet

Sterk personlighet må vel være en person som står frem som den man er, holder seg til sannheten og vet når man har tapt i en diskusjon. Først da er du sterk, mener nå jeg. Å stå frem med sterke meninger uten evne til å se saken fra flere innfallsvinkler er en personlighetsforstyrret person. Du må klare å se saken fra mange sider, men kan argumentere for ditt standpunkt.

Skrevet

En svak personlighet er på den andre siden en person som vingler mellom forskjellige meninger etter hvem han/hun snakker med, lar seg tråkke på, begynner lett å gråte, lager drama. Rett og slett litt skjør. Lett for å baksnakke for å komme unna selv.

Spennende spørsmål. Enig med personen over meg. En person med sterk personlighet vet hvem h*n er, og står på sitt - uavhengig av hva andre synes. Personer som jeg plasserer under kategorien "sterke personligheter", er som oftest veldig originale, og går mot strømmen selv om de mottar negativ kritikk.

Når jeg tenker meg om er jeg nok veldig enig i disse to innleggene.

Sterk personlighet misforståes ofte med det å ha en utadvendt personlighet.

Aller først hadde jeg tenkt til å svare at utadvendte personligheter for meg er sterke personligheter, men så fikk du meg til å innse at jeg jo ofte bare blir lurt av "utadvendtheten". Når et menneske tar mye plass "ser" man liksom personligheten så godt, i motsetning til Tause Birgitte som ikke gir noe av seg selv.

Men en utadvent person med svak personlighet kan jeg faktisk ikke huske å ha truffet, kan du?

Skrevet

En som folk hører på, en som får folk til å le. En som har egne meninger, som står for dem og ikke viker.

Gjest Badebuksa
Skrevet

En som er ufattelig irriterende og skriker og vil ha oppmerksomhet hele tiden :)

Eller en som har sterke meninger.

• Liker 1
Skrevet

Tenker litt på en som er seg selv 100%, som ikke er redd for å si sin mening, eller si andre i mot (trenger ikke være på en uhøflig måte). Personen jatter ikke med andre, eller gjør seg til noen annen enn den han/hun er. En som står opp for seg selv, og som tiltrekker seg andre.

En sterk personlighet er jo også en personlighet som synes, typisk en litt utadvent type som tar litt plass, og som man hører stemmen til ganske lett.

Uenig! Noen folk har bare ikke så sterke meninger om alt, og da handler det ikke om at man ikke tør å si meningen sin, men derimot at man ikke lager seg så mange meninger om veggen bør være eggehvit eller eggeskall.

Anonym poster: ea757ab06986431f9807a0549d50bbb3

• Liker 1
Skrevet

Aller først hadde jeg tenkt til å svare at utadvendte personligheter for meg er sterke personligheter, men så fikk du meg til å innse at jeg jo ofte bare blir lurt av "utadvendtheten". Når et menneske tar mye plass "ser" man liksom personligheten så godt, i motsetning til Tause Birgitte som ikke gir noe av seg selv.

Men en utadvent person med svak personlighet kan jeg faktisk ikke huske å ha truffet, kan du?

Ja, det er som regel lettere å vektlegge de som synes og høres mye. Ofte er det ikke så smart.

En stille person kan ha mye fornuftig å komme med. Men som regel er det ingen som spør.

Når det gjelder utadvendte med svak personlighet så spørs det helt på hvordan man definerer en svak personlighet.

For meg kan en svak personlighet f.eks bety en person med mangel på sunn fornuft. Og de er det altfor mange av.

Skrevet

Ja, det er som regel lettere å vektlegge de som synes og høres mye. Ofte er det ikke så smart.

En stille person kan ha mye fornuftig å komme med. Men som regel er det ingen som spør.

Når det gjelder utadvendte med svak personlighet så spørs det helt på hvordan man definerer en svak personlighet.

For meg kan en svak personlighet f.eks bety en person med mangel på sunn fornuft. Og de er det altfor mange av.

For andre gang i KG-historien er jeg rungende enig med deg.

Til det jeg har uthevet: hvis man definerer en svak personlighet ut ifra det første innlegget jeg siterte?

Basert på din definisjon har jeg møtt en haug med utadvendte, svake personer.

Skrevet

Slik jeg leser dette ser det ut til at de fleste definerer sterk personlighet med positivt fortegn. Det er mange sterke personligheter som ikke er noe bra mennesker i det hele tatt. Faktisk er ofte "sterke personligheter" både manupilerende, dominerende med enormt oppmerskomhetbehov og lite selvinnsinkt. Men så finnes det kanskje enda fler av den rake motsetning, de mer tilbakeholdne som har sin styrke på helt andre områder enn evnen til å ta all plass og vinne oppmerksomheten. Det forbauser meg hvor mange som faller som fluer over sistnevnte, og ikke evner å gjennomskue hva det egentlig går i.

Skrevet

For andre gang i KG-historien er jeg rungende enig med deg.

Nå ble jeg faktisk litt nysgjerrig her; hva var det første du var enig med meg i?

:ler:

Til det jeg har uthevet: hvis man definerer en svak personlighet ut ifra det første innlegget jeg siterte?

Basert på din definisjon har jeg møtt en haug med utadvendte, svake personer.

Korrekt. Det blir fort litt annerledes når man definerer svake personligheter på ulike måter hehe

En svak personlighet kan i mine øyne også være en som lett faller for fristelser - f.eks en person som er utro.

Og da er ofte en utro person også utadvendt.

Skrevet

Dette mener jeg kan være både og. Det å elske drama behøver ikke å ha noe med sterk/svak personlighet. Jeg har sett både svake/sterke personer laget drama nok til å kunne fortjent en pris. Det samme gjelder baksnakking.

Jeg tror at å ha en sterk personlighet ikle nødvendigvis behøver å være noe positivt. Noen sier jo dette om mennesker som tar ekstremt mye plass i et rom, rett og slett plagsomt. Noen bruker det om mennesker som har selvtillit og selvbildet så høyt at du lurer på hvordan det faktisk er mulig, for de er rett pg slett ufyselige! Også brukes det om mennesker som sier ifra hvis de feks mener noe annet enn de andre, de som er sta nok til å gå lenger i å gjennomføre ting andre ikke gidder, om de menneskene som tror på noe og står for det, og er ikke redd for å si det. Heller ikke er de redd for å ta feil, de lar seg ikke herse med.

Men dere, vi har kommet lengre enn å mene at gråt er et tegn på svakhet? Å gråte er menneskelig, alle gjør det gjennom livet.

Anonym poster: b00d799306c8550324fc739ada67f4dd

Skrevet (endret)

Slik jeg leser dette ser det ut til at de fleste definerer sterk personlighet med positivt fortegn. Det er mange sterke personligheter som ikke er noe bra mennesker i det hele tatt. Faktisk er ofte "sterke personligheter" både manupilerende, dominerende med enormt oppmerskomhetbehov og lite selvinnsinkt. Men så finnes det kanskje enda fler av den rake motsetning, de mer tilbakeholdne som har sin styrke på helt andre områder enn evnen til å ta all plass og vinne oppmerksomheten. Det forbauser meg hvor mange som faller som fluer over sistnevnte, og ikke evner å gjennomskue hva det egentlig går i.

Helt enig. I mine øyne er en såkalt "sterk personlighet" ofte egentlig en svak personlighet.

Endret av Steinar40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...