Gå til innhold

Matforgiftet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hva gjør du når du blir "matforgiftet" eller blir skikkelig dårlig etter et resturantbesøk? Jeg har hørt at det er ganske mange hundre som blir plaget etter et resturant besøk. Noen jeg snakket med tør nesten ikke gå ut å spise middag. Jeg tenker at vi burde bli flinkere til å melde i fra om slik til helsevernet eller hva det nå enn heter. Jeg skal skerpe meg og hvis andre tenker likt, så ville vi få en oversikt over hvilke resturanter som er trygge å spise på og hvilke som ikke er det.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg jeg. hvis man blir skikkelig dårlig etter et resturantbesøk og du kjenner flere som har blitt dårlig etter å ha vært på samme sted, burde man hendvende seg et sted (ikke det at jeg vet hvor man skal henvende seg for slikt..)

derimot kan det være at noen blir dårlige i magen av andre årsaker enn pga resturanten. feks at man har spist mat som man ikke tåler så godt.

:)

Skrevet

Jeg har faktisk aldri hatt matforgiftning, og jeg har vært på mange forskjellige restauranter, både her i Oslo hvor jeg bor og alle mulige andre steder. Jeg ville neppe unngått en restaurant basert på bare én eller to tilfeller av matforgiftning, men hadde jeg hørt det fra mange og i flere tilfeller tror jeg ikke jeg hadde gått dit.

Skrevet

Noen som vet hvor man skal si i fra hvis man er ute å spiser og blir dårlig av mat?

Skrevet

Næringsmiddeltilsynet het det før.

Nå heter det Mattilsynet.

Link her

Skrevet
Næringsmiddeltilsynet het det før.

Nå heter det Mattilsynet.

Link her

Takker :wink:

Skrevet

Først og fremst må spisestedet få beskjed, senest dagen etter. Da har de sjans til å redde mat av den typen du har spist, som har vært oppbevart/tilberedt sammen med det du fikk. Dersom plassen ikke har prøver fra den maten, kan de ikke finne ut om den var dårlig. Da kan de bare sjekke plassen generelt. Mat holder seg som kjendt ikke så lenge.

Men mattilsynet skal kontaktes. Restauranter med respekt for seg selv tar selv umiddelbart kontakt for å få en oppklaring. De vil gjerne få gitt prøver og renvasket seg raskest mulig. Matforgiftning er ikke så vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...