Gå til innhold

Abanse epelepsi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 100% sikker på at jeg har abanse epelepsi, alle symptomene stemmer med det jeg går gjennom. Har hatt det i snart 1 år nå. Første gang det skjedde prøvde jeg å fortelle det til pappa, men han sa jeg skulle slutte å tulle. Og at jeg var helt fin og det ikke har skjedd noe med meg. Jeg ble litt frustrert, men lot det gå..

Nå hadde pågått i snart 6 måneder, jeg gråt fordi det var så frustrerende med disse symptomene. Så jeg prøvde å fortelle pappa det igjen, men ble avbrutt. Han sa "Slutt å tull, du er for mye på pc'en, du har ingen problemer". Jeg gikk sakte inn til rommet mitt. Tror han at jeg VIL ha dette? Jeg hater å ha det. Tror han at jeg liker å være fjern i 10 sekunder? Ha rykninger i kroppen min? Det er en ubehagelig følelse.

Det har pågått i snart 12 måneder. Ingen vet det. Ikke familie, ikke venner. Jeg er for redd for å si det til faren min, redd for at det hører teit ut hvis jeg forteller det til vennene mine. Best å holde det for meg selv da. Det er flere ganger jeg har lyst til å bare gråte og fortelle faren min hva jeg føler. Jeg har jo tross alt holdt det hemmelig i i 1 år nå.

Det føltes SÅ godt å få det ut etter å holdt det inne veldig lenge.

Så hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen!

:heks:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis ikke pappaen din vil høre på deg, synes jeg du skal snakke med helsesøster på skolen din. Evt.om du har en fastlege. Jeg vet jo ikke hvor gammel du er, men denne diagnosen er jo spesielt rettet mot barn/ungdom - og det finnes medisiner som kan gjøre hverdagen din så mye enklere for deg.

Endret av Aldrisur
Skrevet

Mener du absenser? Jeg har aldri hørt om abanse epilepsi.

Uansett; Kom deg til lege og be om henvisning til videre utredning.

Eventuelt helsesøster som foreslått over her.

Slike symptomer trenger ikke nødvendigvis å være epilepsi. Det kan være nevrologisk sykdom, atypisk migrene (migrene uten hodepine) eller rett og slett lavt blodsukker. For å finne ut av hva dette er, må du utredes, og først når det foreligger diagnose kan du få rett behandling.

Lykke til!

Skrevet

Jeg er 100% sikker på at jeg har abanse epelepsi, alle symptomene stemmer med det jeg går gjennom. Har hatt det i snart 1 år nå. Første gang det skjedde prøvde jeg å fortelle det til pappa, men han sa jeg skulle slutte å tulle. Og at jeg var helt fin og det ikke har skjedd noe med meg. Jeg ble litt frustrert, men lot det gå..

Nå hadde pågått i snart 6 måneder, jeg gråt fordi det var så frustrerende med disse symptomene. Så jeg prøvde å fortelle pappa det igjen, men ble avbrutt. Han sa "Slutt å tull, du er for mye på pc'en, du har ingen problemer". Jeg gikk sakte inn til rommet mitt. Tror han at jeg VIL ha dette? Jeg hater å ha det. Tror han at jeg liker å være fjern i 10 sekunder? Ha rykninger i kroppen min? Det er en ubehagelig følelse.

Det har pågått i snart 12 måneder. Ingen vet det. Ikke familie, ikke venner. Jeg er for redd for å si det til faren min, redd for at det hører teit ut hvis jeg forteller det til vennene mine. Best å holde det for meg selv da. Det er flere ganger jeg har lyst til å bare gråte og fortelle faren min hva jeg føler. Jeg har jo tross alt holdt det hemmelig i i 1 år nå.

Det føltes SÅ godt å få det ut etter å holdt det inne veldig lenge.

Så hva skal jeg gjøre?

Du innbiller deg ting. Hvordan kan du vite hva du lider av? Vet du selv hva du mener? Det er ingenting som heter "abanse epelepsi", så hvor har du funnet denne diagnosen?

Anonym poster: 7ee5c030a3b8458665d4f5302355d6b1

Skrevet

TS mener nok "Absence epilepsi."

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...