Gå til innhold

Fant en hvit makk i sengen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, det er få ting jeg er redd her i verden, hverken edderkopper eller andre insekter, alt utenom MAKK og LARVER! Jeg er en ganske ryddig person og gjorde nettopp rent, men da jeg kom hjem lå det en liten hvit makk i sengen. Trodde jeg skulle dø, syns virkelig de er ekle. Noen som vet hva det kan komme av?

Jeg må nevne at jeg kjøpte en pakke med cherrytomater som har ligget på rommet, noen av de tomatene hadde en svart runding på dem, men ikke hull. Er det fra disse tror dere? Det er jo enda mer skremmende, for nå føler jeg at det er enda flere som hospiterer der...

Anonym poster: dfb1a1174c3f715df6b48cd83af3c1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du har innvollsormer :(

Seriøst, nå freaker jeg enda mer ut, haha. Nei har faktisk tatt avføringsprøver og gastro/colonoskopi nå nylig, hadde vel vist der?

Anonym poster: 4ce137b82ad944edb23a2a327281d1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, nå får jeg helt panikk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi det stakkars menneske panikk her da! Det er antageligvis ikke noe farlig. Kanskje du har dratt med deg det inn uten å vite det? :) f.eks under en sokk eller noe sånt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Ikke gi det stakkars menneske panikk her da! Det er antageligvis ikke noe farlig. Kanskje du har dratt med deg det inn uten å vite det? :) f.eks under en sokk eller noe sånt?

Vel, innvollsormer er som regel ikke farlige heller, såeeehh..

Ja, de hadde sett om du hadde mark hvis du har avlevert en avføringsprøve, så da er det nok ikke fra deg :) Mest sannsynlig. Men sikker på at det er en mark?

Har du dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de hadde sett om du hadde mark hvis du har avlevert en avføringsprøve, så da er det nok ikke fra deg :) Mest sannsynlig. Men sikker på at det er en mark?

Har du dyr?

Neinei, men ingen liker tanken på det! Tror nok jeg hadde syntes det hadde vært ganske ekkelt selv :P

Edit: jeg mente ikke at innvollsormer er farlig. Bare at TS antageligvis kan puste rolig :)

Endret av Cupcake92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, men er en kiten stund siden jeg leverte avføringsprøve da, men tok colonoskopi for noen uker siden, hadde nok vist der selv om man faster og ikke direkte har avføring i i tarmene, noen som vet?

Nå føler jeg at jeg har det i magen :( For jeg har ingen dyr, og tror ikke det er så mange makker ute nå som det bare er snø overalt? Huff, hjelpes meg :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til legen på mandag for å være sikker, men tror nok at du ikke har noe inni deg. :)

Anonym poster: dc0a9a1aa6c2e22b18eb719bfcb3a356

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du dyr?

Ja, så den var liten og hvis og kravlet rundt omkring. Seriøst, jeg er febrilsk nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Ja, så den var liten og hvis og kravlet rundt omkring. Seriøst, jeg er febrilsk nå

Kanskje det var en fluelarve, har du fluer? Nei, ikke godt å si hva det kan være altså.

Men hvis den krøp er det nok ikke innvollsorm, de kveiler seg mer, i allefall spolorm og bendelorm som jeg har sett (har katt, har sett det noen ganger ja ;) )

Hvis du er redd, kan du dra til legen. Da får du jo et sikkert svar på om det er fra deg eller ikke. Men hender kryp kommer opp i senga. Har selv hatt både edderkopper og litt av hvert der. Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på insektsktslarver og innvollsorm!

Hva var størrelse/tykkelse?

Selvom det er vinter nå så holder jeg en knapp på insektslarve! Veldig ekkelt, ja! Har hatt det i senga selv faktisk... Jeg hadde stålseng og det viste seg at et eller annet insekt hadde lagt egg i stål-røret, og etterhvert som larvene klekket så krøp de ut og opp i madrassen - kasta den senga ja! Og aldri hatt det siden :-)

Anonym poster: 9a98ed137ce6f854d2b8e3d8d3331ffd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stor forskjell på insektsktslarver og innvollsorm!

Hva var størrelse/tykkelse?

Selvom det er vinter nå så holder jeg en knapp på insektslarve! Veldig ekkelt, ja! Har hatt det i senga selv faktisk... Jeg hadde stålseng og det viste seg at et eller annet insekt hadde lagt egg i stål-røret, og etterhvert som larvene klekket så krøp de ut og opp i madrassen - kasta den senga ja! Og aldri hatt det siden :-)

Anonym poster: 9a98ed137ce6f854d2b8e3d8d3331ffd

Uææææ. Håper ikke at noen legger egg i sengen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er få ting jeg er redd her i verden, hverken edderkopper eller andre insekter, alt utenom MAKK og LARVER! Jeg er en ganske ryddig person og gjorde nettopp rent, men da jeg kom hjem lå det en liten hvit makk i sengen. Trodde jeg skulle dø, syns virkelig de er ekle. Noen som vet hva det kan komme av?

Jeg må nevne at jeg kjøpte en pakke med cherrytomater som har ligget på rommet, noen av de tomatene hadde en svart runding på dem, men ikke hull. Er det fra disse tror dere? Det er jo enda mer skremmende, for nå føler jeg at det er enda flere som hospiterer der...

Anonym poster: dfb1a1174c3f715df6b48cd83af3c1df

Han hvite makken, det er ikke en ons som heter Vidar?

(sorry, måtte bare!) :fnise:

Anonym poster: 3fb7b298e3320e972b0cc24384ae635e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...