Gjest anonym Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 Nå har det seg sånn at jeg har en kompis, og vi er veldig gode å nære venner. Han bor forsatt hjemme hos foreldrene sine og det er så utrolig skittent og uhygienisk der. Jeg syns rett og slett det er ekkelt og være der, unntatt på soverommet hans så og si som er det eneste stedet som er "reint". Jeg har ikke vært særlig mye rundt i huset, og tar sjeldent i ting for det jeg rett og slett ikke lyst. Nå er jeg alene hjemme hos han resten av dagen og natten og jeg må lage min egen mat noe jeg absolutt ikke har lyst til. Det er støv over alt, gulvet et klissete og skittent og komfyren ser ut som den aldri har blitt vasket før. Full av fett og mat! Kjøleskapet er full av mat som er godt ut på dato, det flyter noe vann i bunnen av hele kjøleskapet og det lukter fælt. Ikke akkurat noe som vekker matlysten, når jeg ser på dette og gammel mat som ligger her og der. Jeg er fult klar over at dette ikke er normalt, og at det er noe galt her. Jeg har veldig lyst til å ta det opp med han, men føler det er utrolig frekt å si noe sånt og det er ikke enkelt. Kunne jeg ha ryddet hele kjøkkenet uten at det hadde blitt sett på som frekt? Hjelp en uviten jente som sulter ihjel! Tusen takk!
Bernardette Skrevet 8. desember 2012 #2 Skrevet 8. desember 2012 Hvis du er en god og nær venn er det en selvfølge at dere kan snakke om dette..!
tøydokka Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 hvorfor må du være hjemme i hans foreldres hus alene resten av dagen?? 10
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 Jeg syns ikke du har noe med det. Du får enten prøve å ignorere det når du er der, eller slutte å være der... Anonym poster: 622ef730bf379e4b3afd80652e71f674 2
Gjest anonym Skrevet 8. desember 2012 #5 Skrevet 8. desember 2012 hvorfor må du være hjemme i hans foreldres hus alene resten av dagen?? Jeg er på besøk, men han måtte på et julebord! Foreldrene er bortreist, så jeg venter egentlig bare på at han skal komme hjem igjen. Eneste problemet er at jeg må ha noe å spise, og jeg vil absolutt ikke ta i noen ting! Vet det høres prippent ut, men dette er absolutt ikke vanlig!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #6 Skrevet 8. desember 2012 Jeg er på besøk, men han måtte på et julebord! Foreldrene er bortreist, så jeg venter egentlig bare på at han skal komme hjem igjen. Eneste problemet er at jeg må ha noe å spise, og jeg vil absolutt ikke ta i noen ting! Vet det høres prippent ut, men dette er absolutt ikke vanlig! kan du ikke bare gå ut å kjøpe deg noe å spise da? Anonym poster: 622ef730bf379e4b3afd80652e71f674 6
Gjest Eurodice Skrevet 8. desember 2012 #7 Skrevet 8. desember 2012 Jeg er på besøk, men han måtte på et julebord! Foreldrene er bortreist, så jeg venter egentlig bare på at han skal komme hjem igjen. Eneste problemet er at jeg må ha noe å spise, og jeg vil absolutt ikke ta i noen ting! Vet det høres prippent ut, men dette er absolutt ikke vanlig! Kan du ikke dra ut og kjøpe et eller annet, eller bestille en pizza for eksempel? Er dette stedet langt fra "sivilisasjonen"?
Gjest DrManhattan Skrevet 8. desember 2012 #8 Skrevet 8. desember 2012 Bestill pizza og spis den på rommet hans som er rent 1
Gjest anonym Skrevet 8. desember 2012 #9 Skrevet 8. desember 2012 Kan du ikke dra ut og kjøpe et eller annet, eller bestille en pizza for eksempel? Er dette stedet langt fra "sivilisasjonen"? Jeg er dessverre langt ute i hvem vet hvor det er for å si det på denne måten. Det er jo selvfølgelig et alternativ å bestille mat, men nå vil jeg jo at det skal bli ryddig her. Syns dere det er et problem å ta dette opp og bli oppfattet som frekt? Viss jeg eventuelt bare hadde vasket kjøkkenet og ryddet litt om det kunne blitt et stort problem?
Gjest Katten. Skrevet 8. desember 2012 #10 Skrevet 8. desember 2012 Eventuelt så vasker du tingene/områdene du skal lage mat på. Snakker om problemorientering. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11 Skrevet 8. desember 2012 Dra hjem. Anonym poster: e3264bb38c17579bc40441ff39b8dac3 2
Gjest Eurodice Skrevet 8. desember 2012 #12 Skrevet 8. desember 2012 (endret) Jeg er dessverre langt ute i hvem vet hvor det er for å si det på denne måten. Det er jo selvfølgelig et alternativ å bestille mat, men nå vil jeg jo at det skal bli ryddig her. Syns dere det er et problem å ta dette opp og bli oppfattet som frekt? Viss jeg eventuelt bare hadde vasket kjøkkenet og ryddet litt om det kunne blitt et stort problem? Jeg vil fraråde deg å begynne å vaske kjøkkenet. Slik som du beskriver huset, er det nedgrodd av skitt og uhumskheter og trenger nok en skikkelig rundvask. Du må regne med at det vil bli tatt fornærmelig opp av foreldrene om du skulle begynne med rengjøring. De vil nok bli både flaue og sinte. Jeg foreslår at du vasker de tingene du selv kommer til å bruke samt bord/benk, slik som også Katten foreslår. Endret 8. desember 2012 av Arabella
Gjest anonym Skrevet 8. desember 2012 #14 Skrevet 8. desember 2012 Kan du ikke dra ut og spise? Jeg er så og si på en plass som ikke har noen ting i nærheten. Ellers hadde jeg gjort det for lenge siden! Jeg vil fraråde deg å begynne å vaske kjøkkenet. Slik som du beskriver huset, er det nedgrodd av skitt og uhumskheter og trenger nok en skikkelig rundvask. Du må regne med at det vil bli tatt fornærmelig opp av foreldrene om du skulle begynne med rengjøring. De vil nok bli både flaue og sinte. Jeg foreslår at du vasker de tingene du selv kommer til å bruke samt bord/benk, slik som også Katten foreslår. Jeg tok en liten vask på gulvet på kjøkkenet, for jeg greide ikke å stå i klisset. Er ikke akkurat en person som liker å ha det skittent rundt seg. Vasket også komfyren, den lille benkeplassen jeg trengte og kjelen og pannen jeg skal bruke. Skjønner hva du mener med at det kan oppfattes som frekt og det var også det jeg var redd for. Får heller ta en prat med han i morgen, for det har vært slik så lenge jeg kan huske å ha kjent han... Nå vet jeg ikke om dette er noe de rett og slett ikke legger merke til lengre, for jeg ser ikke noe annet. En ting jeg vet jeg kan rydde er rommet hans, jeg er allerede igang.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #15 Skrevet 8. desember 2012 Ok. Ikke rema 1000 engang? Du har ikke bil? Ellers kunne du jo kjøpt noe, f. eks frukt, og engangstallerkner + en flaske vann. Anonym poster: ecdb6ebafa025232651a689c89b64045
Gjest Uanonymbruker Skrevet 8. desember 2012 #16 Skrevet 8. desember 2012 jeg hadde blitt innmari pissed off om noen begynte å rydde hjemme hos meg, selv om det var en veldig god venn eller venninne. Og enda mere om det var en venn av ungen min! 5
Gjest Badebuksa Skrevet 8. desember 2012 #17 Skrevet 8. desember 2012 Nei, tenk så deilig da, slippe julevaska sjæl..
Gjest anonym Skrevet 8. desember 2012 #18 Skrevet 8. desember 2012 Ok. Ikke rema 1000 engang? Du har ikke bil? Ellers kunne du jo kjøpt noe, f. eks frukt, og engangstallerkner + en flaske vann. Anonym poster: ecdb6ebafa025232651a689c89b64045 De har en coop, men den stengte klokken 4.. Jeg har greid å "kvine" meg igjennom å laget noe mat nå, hendene blir der i mot vasket hvert 5 minutt, og sokkene er byttet ut for 2. gang.
Gjest gjest Skrevet 8. desember 2012 #19 Skrevet 8. desember 2012 Skjønner ikke helt hva du mener jeg. Først skriver du at rommet hans er reint, etterpå skriver du at du nå tar tak i rommet hans? Det høres igrunn ut som at det er DEG det er noe rart med her.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2012 #20 Skrevet 8. desember 2012 jeg hadde blitt innmari pissed off om noen begynte å rydde hjemme hos meg, selv om det var en veldig god venn eller venninne. Og enda mere om det var en venn av ungen min! Hva da? Da bør jo dere ta et hint om at det ser jævlig ut ;-) Kjæresten min sine foreldre har det skikkelig skitten hjemme. Jeg "tvingte" han til å vaske hele huset når foreldrene var reist vekk. Og fy faen så mye skitt har jeg ikke sett før. Men nå er det like skittent igjen. så var bortkastet. Jeg driter i om de ble sure. Når jeg nesten bor der så bryr meg svært lite. Jeg har mange ganget bare vasket badet pga det ser jævlig ut. Og der jeg skal jeg gå på do, eller dusje? æsj. Siden du er alene hele kvelden så bare vask Vask i kjøleskapet. Vennen din kommer IKKE til å merke det;-) Da han bor oppi det og ikke legger merke til det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå